Bekijk originele versie : Loverboys richten zich op moslima‘s
4 MEI 2004 - ZWOLLE/APELDOORN - Steeds meer minderjarige islamitische meisjes worden de laatste tijd slachtoffer van loverboys. Ze richten zich speciaal op deze moslima‘s omdat ze gemakkelijk met hun geloof zijn te chanteren.
Dat zegt hulpverlener Han Siemelink van de stichting Olde Vechte. De loverboys dreigen de meisjes hun familie in te zullen lichten als ze uit de prostitutie stappen. ‘Op die manier zetten ze hun slachtoffers volkomen klem‘, aldus Siemelink. ‘Seks voor het huwelijk is volgens de Islam nu eenmaal verboden. Meisjes die dat verbod overtreden, worden in de regel door de familie verstoten.‘
BRANDMERK
Het komt volgens hem ook steeds vaker voor dat meisjes als het ware worden gebrandmerkt doordat loverboys hun initialen op hen laten tatoeëren. Meestal gebeurt dat in de nek of in de schaamstreek. ‘Die tatoeage is bedoeld als een soort eigendomsbewijs òmdat de meisjes vaak in het - illegale - prostitutiecircuit rouleren.‘
Siemelink, die zich namens de in Ommen gevestigde stichting Olde Vechte heeft ontfermd over een aantal gevluchte slachtoffers, schat hun aantal op zo‘n tweeduizend. Hij baseert dat aantal op gegevens van bureaus Jeugdzorg en van GGD‘s, maar vreest tegelijk dat hier slechts sprake is van het topje van de ijsberg.
SCHUILPAATS
Vanuit de stichting Olde Vechte bestaan plannen om tegen het einde van dit jaar een meldpunt in het leven te roepen, dat zich specifiek op gevluchte slachtoffers van loverboys richt.
De meisjes, van wie sommigen nog maar dertien jaar zijn, wordt vandaaruit een schuiladres en begeleiding geboden. Die bestaat onder andere uit een weerbaarheidscursus.
SLACHTOFFERS
Zeker vijftig Flevolandse jongeren zijn in 2002 en 2003 slachtoffer geworden van loverboys. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK).
Loverboys maakten de afgelopen twee jaar in Flevoland de meeste slachtoffers (twintig) in Almere. Lelystad en de Noordoostpolder/Urk komen op de tweede plaats met elk tien slachtoffers. In Dronten en Zeewolde komt de problematiek ook voor, maar in mindere mate. Het AMK pleit voor een speciaal telefoonnummer om melding te maken van dit probleem.
Zwolsche Courant 04/05/04
abdelito
09-05-2004, 23:13
volkomen gelijk
Allah ie7fad. Er moet goed op de meisjes worden gelet dat ze niet met de verkeerde mensen om gaan.
Moge Allah de mensen beschermen tegen het kwade
esiyaa amin insha alah en het trieste is nog dat het meestals jongens van onze eigen cultuur zijn :(
:hihi: justified jij?.>>>>een einde eraan maken?..
ik denk dat je dan zelfdmoord moet plegen :stout:
ewa...kifesh lang nie gezien man....was trouwens zaterdag avond in osdorp...ik had je gebeld samen met illias...maar je nam niet op man...je hebt wat gemist :D
ewa magliesh ...... we gingen naar zaandam maar, jij lag al te pitten :D vandaar ik ging er ook alleen maar op het laatste moment heen last minute planning
Leila1982
11-05-2004, 12:47
Als ik aan loverboys denk ben ik weer dankbaar dat de hel gereed staat voor iedereen die van het rechte pad is afgedwaald.
En voor de meiden, zei moeten zich niet laten chanteren dmv hun geloof. Allah is de genadevolle. Als je een grote zonde begaat, loop dan niet weg voor de gevolgen, maar toon berouw en vraag Allah om hulp en insahallah komt het wel goed.
Sweetmocro1
11-05-2004, 12:52
Waar gaat dit heen ,waar gaat dit tog nou naar toe.....
babyvanbelisma
11-05-2004, 13:12
Als je als meid zo vernederd wordt, dan kan ik me niet voorstellen hoe je nog verder moet....
Die jongens moeten zwaar gestraft worden: ze hebben geen idee hoe erg ze zo'n meisje kwetsen.....
De meiden die in dat soort praatjes praten zijn naief en onzeker,
Dus als die loverboys die meiden aand8 geven zijn ze als was in hun handen
meiden willen aandacht maar ja jongens kunnen er ook wat van
ze zullen gstraft worden dit is niet normaal schaamte loos schande tfoeeeoeeeeeeeetfoetfoetfoe tazzzzzzzzz op die ****jongens en nog wel marokanen .geen woorden meer voor.
vind je het gek de tijd is aangebroken
de tijd dat de wereld zal vergaan komt steeds dichterbij!! dit bevestig het!!!
Ladystar
17-05-2004, 21:41
salaam
Echt erg man!
beslama:zwaai:
Ole_Guapa
18-05-2004, 18:48
Origineel gepost door esiyaa
Allah ie7fad. Er moet goed op de meisjes worden gelet dat ze niet met de verkeerde mensen om gaan.
Moge Allah de mensen beschermen tegen het kwade
Ik denk juist dat ze zo kwetsbaar zijn omdat er zo "goed op
ze gelet" wordt.
- Ze zijn makkelijk te chanteren omdat de familie "zo goed op ze let, om hun eer te behouden".
- Ze zijn gemakkelijke slachtoffers omdat ze -door hun beschermde opvoeding- naief zijn en gemakkelijk trappen in de mooie kletspraatjes van die jongens.
"Goed op die meisjes letten" is dus flauwekul.
Let eerst maar eens op die jongens.
Ik hoor in mijn omgeving Marokkaanse jongens gewoon praten
over "hoeveel meisjes ze achter de ramen hebben".
Waarom wordt dat normaal gevonden? De Marokkanen die ik ken
praten erover in de trand van: "dat is niet goed, dat mag niet van de islam".
Maar ze zien die jongens niet als criminelen. En dat zijn het in mijn ogen wel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.