Bekijk originele versie : STELLING; De Marokkaanse gemeenschap in Venlo wordt terecht aangesproken!
Redactie
11-11-2002, 14:59
STELLING;
De Marokkaanse gemeenschap in Venlo wordt terecht aangesproken op het zinloze geweld op Renee Steegmans?
Mee eens, of niet?, en waarom?
Origineel gepost door Redactie
STELLING;
De Marokkaanse gemeenschap in Venlo wordt terecht aangesproken op het zinloze geweld op Renee Steegmans?
Onzin...
Waarom?Kelly heeft uitgelegd waarom..
Ik sluit me ook aan bij Kelly, Verwijderd, ElMarocani, Abdelsamad en Jimpie.
Morgaine
11-11-2002, 16:41
Ik kan me hier ook bij aansluiten. De enige die verantwoordelijk is voor zijn of haar daden, is de persoon die deze daden stelt.
Tegelijkertijd wil ik wel stellen dat het gedrag van Khaled (zo heet hij toch of vergis ik me?) best aan de kaak gesteld mag worden. Niet omdat hij een Marokkaan is maar omdat het doodtrappen van iemand immoreel is en niet goed valt te praten.
En voor de duidelijkheid: hier naar staan te kijken en dit aanmoedigen, valt OOK niet goed te praten !
Morgaine
aSunnyFriend
11-11-2002, 17:59
als er iets in allochtone kring gebeurd> venlo of groepsverkrachtingen (later bleek dat onzin te zijn ) dan zwamt men in de media altijd over de Marokkaanse gemeenschap etc..als een Kaas iets doet dan hoor ik zoiets nooit...of een jood..dan hoor ik toch ook niet de joodse gemeenschap reageerde geschokt.
dus teru naar de stelling onzin......................
abdoel6666
11-11-2002, 20:31
Ik sluit me ook aan bij de boven genoemde dames en heren.
xxNOUNAxx
11-11-2002, 22:43
Ik sluit me ook aan....
Stel dat we de rollen omdraaien, bijvoorbeeld dat een nederlander dit had gedaan. Dan word de Nederlandse gemeenschap echt niet aangesproken hoor
Morgaine
11-11-2002, 22:51
Origineel gepost door badda
ja dan zou er zeker niks gebeurd zijn en die marokkaan in venlo die die man heeft doodgetrapt.zelf was er een NEDERLANDSE jongen bij die het allemaal zag gebeuren dussss
Zoals het gedrag van de Marokkaanse jongen niet goed te praten valt, valt ook het gedrag van de Nederlandse jongen niet goed te praten. Zij moeten gewoon allebei gestraft worden voor wat ze hebben gedaan. Wie een daad stelt, moet daar de consequenties van dragen.
Morgaine
Nederkaan
11-11-2002, 23:48
Natuurlijk is het onzin dat een hele bevolkingsgroep hierop wordt afgerekend!
Anders kun je bezig blijven met groepen uit te sluiten
(een Dutroux, een Hitler, een Volkert vd. G., een Khalid, een gezakte student, een psychische vader etc. etc.)
Wie blijven er dan over?
Wat de media denk ik het meeste schokte waren de uitspraken van de ouders van Khalid. Hoe dat intervieuw gegaan is en tijdstip etc.
daar heb ik geen goed woord voor over
(als de journalisten maar een verhaal kunnen halen, over lijken heen!!)
En helaas was het net het domste ouderpaar dat er bestaat dat ze hebben gesproken.
Even iets heel anders. Waarom bestempelt de redactie zijn eigen Poll als TOPPER? In principe is deze discussie een paar weken geleden al gevoerd en is dus feitelijk mosterd na de maaltijd. Meer een flopper omdat iedereen het roerend met elkaar eens is.
Morgaine
12-11-2002, 11:39
Origineel gepost door Junkie
Even iets heel anders. Waarom bestempelt de redactie zijn eigen Poll als TOPPER? In principe is deze discussie een paar weken geleden al gevoerd en is dus feitelijk mosterd na de maaltijd. Meer een flopper omdat iedereen het roerend met elkaar eens is.
Mmmm... een voorrecht van in de redactie te zitten zeker? :D
Morgaine
12-11-2002, 11:44
Origineel gepost door ziggy
Er is geen Nederlandse gemeenschap, dus die kan ook nooit aangesproken worden op het gedrag van een individu. Nu is mijn grote vraag: Is er werkelijk een Marokkaanse gemeenschap? Of is dit een term die bedacht is om het politici makkelijker te maken om met een groep te communiceren?
De korte tijd dat ik hier op dit forum actief ben, heb ik al gemerkt dat dit eerder een verzameling individuen is dan een gemeenschap. Er zijn er die mij eerder zeer conservatief, zelfs een tikje fundamentalistisch overkomen en er zijn er die heel 'modern' zijn. Er zijn er die altijd op anderen zitten te katten en er zijn er die het voor anderen opnemen. Met respect, ook voor Nederlandse meisjes en zonder ook maar een greintje respect voor Nederlandse meisjes. Moslima's met en zonder hoofddoek. Homosexuele Moslim(a)s en Moslim(a)s die bijna hysterisch worden wanneer het gaat over homosexualiteit en de Islam.
Het lijkt me geen hechte gemeenschap... evenzomin er een Nederlandse gemeenschap bestaat. Het lijken me gewoon groepen mensen met al dan niet dezelfde mening en instelling.
Morgaine
BintElmagreb
12-11-2002, 13:36
Ik ben het er niet mee eens.
Want ze hebben wel de Nederlander vrijgesproken en de Marokkaan heben ze laten zitten.
De jongens heben allebei geslagen en dus allebei moeten ze berecht worden en niet alleen de Marokkaan.
Morgaine
12-11-2002, 14:06
Origineel gepost door BintElmagreb
Ik ben het er niet mee eens.
Want ze hebben wel de Nederlander vrijgesproken en de Marokkaan heben ze laten zitten.
De jongens heben allebei geslagen en dus allebei moeten ze berecht worden en niet alleen de Marokkaan.
Voor zover ik begrepen heb, is die Nederlandse jongen vrijgelaten IN AFWACHTING van de rechtszaak. HIj kan dus nog wel degelijk een straf krijgen al ben ik benieuwd welke straffen uiteindelijk zullen worden uitgesproken.
Morgaine
Origineel gepost door bezoeker99182
Nee junkie, het is echt wel een Topper.
Nederand zou ook wel eens willen winnen van Duitsland met 56-0 !
Paar jaar geleden echt gebeurd met rugby. :D :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.