Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft er gelijk mijn zus of ik lees dit ik wil het weten !!!

nadormaffia
09-05-2004, 18:23

een vraagje voor iemand die dit weet ik had een discussie met mijn zus .ze had een vriendin meegenomen naar huis en die had bijna geen wenkbrauwen meer ze had ze geepileert maar heel erg en eng dat het was tfoe man maare mijn zus zij dat het wel mocht en ik zij van niet want zo iets hoorde ik en nu wil k het eigenlijk wel weten ook voor mijn zus want die wil het ook doen maar ik maak haar dan af! zulke dingen doe je alleen als je jezelf lelijk vind en dat geld voor make up ook want je moet je mooi maken en dat ben je dus niet van jezelf er is vast wel iemand die er alles van weet en mijn zusje iets wijs kan maken wat je wel weg mag halen en wat niet !!

miss_hijab
09-05-2004, 21:08
Origineel gepost door nadormaffia een vraagje voor iemand die dit weet ik had een discussie met mijn zus .ze had een vriendin meegenomen naar huis en die had bijna geen wenkbrauwen meer ze had ze geepileert maar heel erg en eng dat het was tfoe man maare mijn zus zij dat het wel mocht en ik zij van niet want zo iets hoorde ik en nu wil k het eigenlijk wel weten ook voor mijn zus want die wil het ook doen maar ik maak haar dan af! zulke dingen doe je alleen als je jezelf lelijk vind en dat geld voor make up ook want je moet je mooi maken en dat ben je dus niet van jezelf er is vast wel iemand die er alles van weet en mijn zusje iets wijs kan maken wat je wel weg mag halen en wat niet !! Salaam moeleikoem... Als je zus iets wil uitleggen probeer het dan vooral rustig aan te doen......

TenderHeart
10-05-2004, 13:43
(00296) Parfum, broeken, make-up en epileren voor vrouwen. Vraag: )is parfum dragen haraam?? 2)en een broek is dat haraam voor een moslimvrouw,? 3) make-up?? is dat haraam?? 4) wenkbrauwen epileren?? is dat haraam?? en benen?? en oksels? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Genadevolle 1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem. Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma. 2. Over het dragen van broeken verwijzen wij u naar de volgende vraag: (0049) Mogen de meisjes broeken dragen? 3. Lees meer over make-up onder vraag: (0099) Wat zegt de Islam over make-up? 4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed. Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper . En Allah weet het het beste. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

SweetTalker
10-05-2004, 14:31
Laatste nieuws voor de dames. Volle wenkbrauwen zijn mooi bij dames. Dan heb ik het niet over die BERT doorlopende wenkbrauwen natuurlijk. Maar volle wenkbrauwen zijn naar mijn mening een stuk mooier dan die lelijke dunne sliert wenkbrauwen. DUS! ;)

marwan_b
10-05-2004, 14:36

salaaaam ou aalikom kijk iets aan je lichaam veranderen is soms iets dat in je hersenen blijft plakken dus je zuter wil het ze is zo positief dat ze de,nkt dat ze het goede doet maar ik zeg je dit lieve zuster allah heeft de mense geschapen en hij heeft ons met de eeuwen verbouwd tot hij de perfecte mens heeft gemaakt en wenkbrauwen zijn iets heel moois dus astublieft zuster uw wenkbrauwen zijn mooie passen bij je mooie gelaat die je gekregen hebt van allah als je ze waat epileerd dat doet iedereen tegenwoordig maar volledig weg doen omdat iemand anders het doet en het is jouw zuster praat met haar met respect voor haar mening altijd beleefd beschouw haar als je gelijke wees niet boos mischien zal allah haar hart openen voor jou mening moge allah jou belonen voor je goede daden en je goede hart ik dank jou

misstomatisch
10-05-2004, 20:04
Epileren is HARAM punt uit!

locogirl
10-05-2004, 20:31
salaam. Je hebt helemaal gelijk. Epileren is misschien mooi maar het is haraam. Maar veel wat we tegenwoordig doen is haraam. Ik geef je de raad om het kalm tegen je zus te zeggen en het haar uitleggen waarom het niet goed is door eventueel een stukje uit de koran te lezen over het epileren ale beslamma iedereen

BintElmagreb
11-05-2004, 17:41
Origineel gepost door marwan_b salaaaam ou aalikom kijk iets aan je lichaam veranderen is soms iets dat in je hersenen blijft plakken dus je zuter wil het ze is zo positief dat ze de,nkt dat ze het goede doet maar ik zeg je dit lieve zuster allah heeft de mense geschapen en hij heeft ons met de eeuwen verbouwd tot hij de perfecte mens heeft gemaakt en wenkbrauwen zijn iets heel moois dus astublieft zuster uw wenkbrauwen zijn mooie passen bij je mooie gelaat die je gekregen hebt van allah als je ze waat epileerd dat doet iedereen tegenwoordig maar volledig weg doen omdat iemand anders het doet en het is jouw zuster praat met haar met respect voor haar mening altijd beleefd beschouw haar als je gelijke wees niet boos mischien zal allah haar hart openen voor jou mening moge allah jou belonen voor je goede daden en je goede hart ik dank jou Macha allah Marwan_b. Wat vind ik jouw manier van praten/ uitleggen perfect! Je praat begripvol, erg hoopvol en weet ook de juiste kennis over te dragen. Macha allah broeder. Moge Allah je voor je kennis en geduld belonen insha allah! Was iedereen maar zo rustig en liefdevol t.o.v zijn mdemens! :goedzo: Wassalaam. :zwaai:

BintElmagreb
11-05-2004, 17:45
Ps: nadiormaffia; Jij hebt gelijk! Neem de taktiek van Marwan en pas die toe en insha allah zal ze het begrijpen! :goedzo: Succes en gair insha allah Wassalaam, BintElmagreb. :zwaai:

princemoes
11-05-2004, 17:56
salaam oe3alaikom ik heb een vraagje is het harram om je man te ****** beslama

Amaelzwina
12-05-2004, 16:29
Origineel gepost door nadormaffia een vraagje voor iemand die dit weet ik had een discussie met mijn zus .ze had een vriendin meegenomen naar huis en die had bijna geen wenkbrauwen meer ze had ze geepileert maar heel erg en eng dat het was tfoe man maare mijn zus zij dat het wel mocht en ik zij van niet want zo iets hoorde ik en nu wil k het eigenlijk wel weten ook voor mijn zus want die wil het ook doen maar ik maak haar dan af! zulke dingen doe je alleen als je jezelf lelijk vind en dat geld voor make up ook want je moet je mooi maken en dat ben je dus niet van jezelf er is vast wel iemand die er alles van weet en mijn zusje iets wijs kan maken wat je wel weg mag halen en wat niet !! het mag niet maar als je onopvallend epileert. En heel dun is niet mooi ook al bij een filmster vind ik het niet mooi maar een beetje bij werken NO PROBLEM En als je je opmaakt of je goed verzorgt en daar hoort een beetje makeup bij wil nog niet zeggen dat jij jezelf lelijk vind!! Groetjes Amael P.s. en je zus mag je niet afmaken Tuulijk overdrijven is ook een vak