Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eet jezelf mooi! (klik)

Pagina's : [1] 2 3

Maysun_
22-06-2009, 22:43

Eetbare mooimakertjes krachtige huid: In reclames voor gezichtscrèmes wordt altijd gesproken over collageen, maar wat is dat eigenlijk? Collageen in een proteïne en een natuurlijk bestanddeel van onze huid. Het is verantwoordelijk voor de kracht van je huid, dus hoe meer collageen je hebt, hoe sterker en strakker je huid is. Er zijn vele voedselproducten die rijk zijn aan antioxidanten en ook de aanmaak van collageen in je huid stimuleren. Voor een mooie strakke huid eet je bessen, met name bosbessen, en donkergroene groentes, zoals boerenkool. tegen roken en vervuiling: Vitamine C is van levensbelang voor je gezondheid. Het is een krachtige antioxidant die slechte invloeden van buitenaf, zoals roken en vervuiling, tegengaat. Zo voorkomt de vitamine C dat je er vroegtijdig oud uit gaat zien. Maar je lichaam kan het stofje niet zelf aanmaken, dus je zult het moeten innemen. Sinaasappels worden altijd aangewezen als vitamine C-bommetjes en hoewel ze er veel van bevatten, kun je nog beter broccoli, aardbeien, kiwi's, tomaten en paprika's eten. gezond haar Ook je haar heeft gezonde voeding nodig om er tiptop uit te zien. Droog, breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan vitaminen en mineralen. Voedsel met een hoog Omega-3 vetzuurgehalte, zoals vette vis, avocado's en noten, laten je haar weer glansen. Aangezien je haar voor het grootste gedeelte uit proteïne bestaat, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan rood vlees, vis, eieren, noten, groente en fruit. ogen: Maar weinig mensen beseffen hoeveel invloed (on)gezonde eetgewoontes op hun ogen kunnen hebben. Een tekort aan vitaminen en mineralen kan je ogen verzwakken, waardoor ze eerder beschadigen en vatbaarder zijn voor ernstige aandoeningen, zoals staar. Ook je ogen houd je dus fit met gezond voedsel. Hiervoor zijn antioxidanten, vooral vitamines C, E en A, heel belangrijk. Voor groente en fruit is de vuistregel: hoe donkerder, hoe meer antioxidanten. Voor gezonde ogen eet je dus wortels, spinazie, boerenkool, mango's, amandelen, pinda's en broccoli. ...meer komt eraan...

Maysun_
22-06-2009, 23:33
niemand wilt zich mooi eten:hihi:

insaf18
23-06-2009, 09:19
Ik geloof er wel in, maar ik geloof eerder dat je minder snel ziek word ipv een mooie huid. Ik heet al jaren elke dag veel fruit en mijn gezicht ziet er niet goed uit hoor. wat ik bijna elke dag eet: banaan, appel, kiwi ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def

Hayfa
24-06-2009, 12:03
Ik geloof er wel in, maar ik geloof eerder dat je minder snel ziek word ipv een mooie huid. Ik heet al jaren elke dag veel fruit en mijn gezicht ziet er niet goed uit hoor. wat ik bijna elke dag eet: banaan, appel, kiwi ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def met bananen moet je oppassen ;) max. 2 per week (las ik in boek van Sonja Bakker) veel water drinken, gezond eten heeft we degelijk invloed op een mooie huid. Een mooie huid is resultaat van de juiste voeding, veel water en de juiste verzorging ;)

alhoceimia_20
05-10-2009, 12:35

Ik geloof er wel in, maar ik geloof eerder dat je minder snel ziek word ipv een mooie huid. Ik heet al jaren elke dag veel fruit en mijn gezicht ziet er niet goed uit hoor. wat ik bijna elke dag eet: banaan, appel, kiwi ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def ik hou van fruit def def def je moet ook niet iedere dag het zelfde eten;) en heeeel veel water drinken slaat ook nergens op. je hebt eigenlijk al aan 4 glazen genoef hoor, tenzij je er van houd om ieder uur op het toilet te zitten.

Katje_
05-10-2009, 16:19
Heb je nog meer?

pure_magrebia
05-10-2009, 18:25
met bananen moet je oppassen ;) max. 2 per week (las ik in boek van Sonja Bakker) veel water drinken, gezond eten heeft we degelijk invloed op een mooie huid. Een mooie huid is resultaat van de juiste voeding, veel water en de juiste verzorging ;) Waarom? Weet iemand het? Goede tips trouwens. :goedzo:

Experience
05-10-2009, 18:36
Fruit is mijn beste vriendin, :o

Maysun_
05-10-2009, 21:04
1. Uien en co Uien, knoflook, bieslook, sjalotjes en prei lijken doodgewoon maar ze zorgen er wel voor dat je lever ontgift. Uien neutraliseren de vrije radicalen in je lichaam, waardoor je huidcellen minder vlug beschadigen. Gevolg: minder snel oud! 2. Pepertjes Paprika's en pepertjes, of ze nu echt pikant zijn of gewoon beetklaar, bevatten stoffen die kanker bestrijden. Hoe heter de peper, hoe sterker het effect. En wist je dat paprika's en pepertjes twee keer zoveel vitamine C bevatten als citrusvruchten? 3. Noten en zaden De kampioenen in rimpelbestrijding! Noten zijn een ideale snack voor wie wil afvallen zonder er als een gerimpeld appeltje bij te lopen. Een handje vol noten houdt de honger tegen zonder je bloedsuikerspiegel te verstoren. Vermijd wel amandelen in chocolade of zoute pinda’s en ga voor de natuurvariant. 4. Kiemen Tegenwoordig vind je in de supermarkt een heleboel warrige kiemen en boontjes waaruit lichtgroene tot paarse scheutjes komen. Alfalfa, hopscheuten, radijsjesgroen... passen prima tussen je sandwich, in een salade of op de sushi en zijn eigenlijk geconcentreerde groentes. Het resultaat? Een mooie huid! 5. Groene thee Groene thee bevat geen cafeïne, maar wel heel veel antioxidanten. Uit onderzoek blijkt bovendien dat 5 kopjes per dag tot 80 kcal extra per dag kunnen verbranden. Iemand nog een kopje groene thee? 6. Bessen In bessen zit een grote dosis vitamine C die ervoor zorgt dat je ogen gaan stralen. Combineer die blik met extra lange wimpers en het effect is gegarandeerd! 7. Worteltjes Worteltjes bevatten caroteen en dat zorgt ervoor dat je veel sneller bruin wordt én dat je kleur langer blijft zitten. Op het strand dus tussendoor eens wat worteltjes knabbelen. 8. Lever Lever is een natuurlijke bron van B-vitamines. Die zijn essentieel voor een jonge, stralende huid en de vertraging van grijs wordend haar. Een gebrek aan vitamine B kan leiden tot vet haar, roos, droge huid, schrale lippen, roodheid en irritatie, vroegtijdige rimpels, slechte haargroei, grijs haar en ontstoken scheurtjes in je mondhoeken. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 40 procent van de mensen met huidontstekingen een gebrek aan vitamine B heeft. 9. Avocado Avocado’s leveren proteïne. De belangrijkste bouwstof van je huid. Proteïnen zijn onmisbaar voor een stevige huid, maar ook voor gezond haar en mooie nagels. Proteïne smeren helpt niet, je moet ze elke dag via voedsel binnenkrijgen. Andere gezonde proteïneleveranciers zijn noten, vis, eieren, tarwekiemen en peulvruchten. 10. Water Hoewel de laatste tijd wordt tegengesproken dat je minimaal twee liter water per dag moet drinken, kan het absoluut geen kwaad om toch zes tot acht glazen water per dag te nemen. Je lichaam neemt niet meer vocht op dan het nodig heeft en zo weet je in elk geval zeker dat je voldoende vocht hebt opgenomen om giftige stoffen af te voeren. Giftige stoffen hebben een nadelig effect op de huid, dus hoe sneller ze afgevoerd worden, hoe beter.

MimieTangawia
05-10-2009, 23:36
Soukran voor het plaatsen schat..

lala_oujdia15
06-10-2009, 13:27
soukran, up!

ezinariffi
17-10-2009, 21:51
Wat een goede topic meid. Heb er veel uitgehaald.:goedzo:

_Ouardia_
17-10-2009, 23:58
handig!

Dobitta
18-10-2009, 14:01
Ik wil eigen lijk nooit drinken! Zodra ik drink moet ik naar een paar min naar de wc, weet niet op dat normaal is of alleen ik dat heb!!!

Mocroflavour69
07-11-2009, 19:58

Ik wil eigen lijk nooit drinken! Zodra ik drink moet ik naar een paar min naar de wc, weet niet op dat normaal is of alleen ik dat heb!!! :o :D ik heb dat ook altijd, zo irritant...:moe:

Pagina's : [1] 2 3