Bekijk volle/desktop versie : Afscheid - Whinny the pooh cake.



22-06-2009, 20:25
Dag keukenprinsessen,

Omdat ik zeer binnekort mijn stage ga verlaten, en weet dat mijn begeleidster waarmee ik een ongelofelijk leuke tijd beleefd heb, helemaal gek is van Whinny the Pooh, dacht ik eraan om een Whinny cake te maken voor haar.

Maaaaar... ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginnen.
Hier een voorbeeld zoals ik het zou willen;

23-06-2009, 09:56


Leuk idee!

Ik weet het zelf ook niet.. maar ik up 'm voor je

23-06-2009, 10:16
Dat is vrij moeilijk denk ik. Winnie de Pooh is helemaal opgespoten met icing door middel van een spuitmondje.

Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend 2 Pooh taarten gemaakt, die waren een stuk makkelijker dan bovenstaande.

23-06-2009, 10:46

Citaat door Savannah_:
Dat is vrij moeilijk denk ik. Winnie de Pooh is helemaal opgespoten met icing door middel van een spuitmondje.

Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend 2 Pooh taarten gemaakt, die waren een stuk makkelijker dan bovenstaande.


Foto?

kwil van het weekend ook iets leuks en lekkers maken

23-06-2009, 15:15



Citaat door Savannah_:
Dat is vrij moeilijk denk ik. Winnie de Pooh is helemaal opgespoten met icing door middel van een spuitmondje.

Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend 2 Pooh taarten gemaakt, die waren een stuk makkelijker dan bovenstaande.

Wat gaaf!!

Bovenstaande foto was maar een voorbeeld, die ziet er inderdaad heel erg moeilijk uit, maar ik ben al zeer verrast dat jij het wel kan! Waar heb jij die cakecvormen gehaald? ben erg benieuwd naar jouw resultaat en tips!!
Dank je !!

23-06-2009, 15:16

Citaat door HETONDERZOEK:
Leuk idee!

Ik weet het zelf ook niet.. maar ik up 'm voor je

Thanks meis, ik was zo creatief bezig gisteren en ik dacht eraan. Ik loop stage in groep 3 en mijn hele klas zit vol met Whinny. Ben druk bezig met afsluiten en m'n afscheid!!

23-06-2009, 18:03
Dit waren mijn creaties. Ik heb geen Winnie de Pooh bakvorm ofzo gebruikt. Ik moet wel zeggen dat ik al wat langer taarten maak.






23-06-2009, 18:11
Waaaauw, wat mooi!! Hoe heb je dat gemaakt? Heb je het recept en de bereiding voor me? Zou echt fantastisch zijn!!
Super mooi!

23-06-2009, 19:43
Tsja waar zal ik beginnen.
De biscuit (taart) kan je met deze ingredienten maken:

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in
Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom
Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten!
Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen!
Schep het beslag in de bakvorm
Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C
De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken)
Laat de biscuit afkoelen op een rooster

Als de taart is afgekoeld snijd je deze 2 keer door midden en vul je met hetgeen jij lekker vind. Daarna smeer je de taart af met botercreme

200 gram roomboter
200 gram poedersuiker
Mix de boter zacht
Zeef de poedersuiker en voeg deze toe
Mix lang, zeker 10 minuten!

Daarna zet je de taart even weg in de koelkast en ga je de marsepein kleuren (ik heb zelf groen gebruikt). Voor een vierkante taart van 25 cm heb je ruim 800 gram marsepein nodig.
Deze rol je daarna goed uit en rol je over de taart.

Het plaatje is wat moeilijker uit te leggen. Hier heb je ook wel enige ervaring voor nodig.
Je print een plaatje uit en knipt alle delen uit (kleur bij kleur). Deze doe je op uitgerolde marsepein en snij je met een mes. Het is net of je dus een puzzel maakt, alleen dan van marsepein. Deze zet je daarna over op je taart als het figuur helemaal af is.

Voor de vierkante taart heb ik de figuren geboetseerd. Ook dit vergt enige ervaring en oefening.

23-06-2009, 20:44
Succes, inshaa Allaah.

24-06-2009, 19:41
En Ave Maria weet je al wat je gaat maken?