Bekijk volle/desktop versie : dames, HELP!ik heb een vraagje over hapjes invriezen!



21-06-2009, 11:40
dames,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! voor mijn schoonzusje d'r sabba3 wil ik wat hapjes alvast klaar maken en invriezen, zodat we ze dan alleen hoeven te bakken. maar ik heb het nooit eerder gedaan, het is dat ik van iedereen hoor dat zij het wel zo doen.

hoe kan ik ze het beste invriezen zonder dat er wat gebeurt of dat ze aan elkaar vastplakken? per stuk in een zakje? of op een blik en dan goed verborgen in een zak?

het gaat hier om bladerdeegjes, vispatilla's en briwat. en moet ik ze als ik ze wil bakken eerst laten ontdooien, of gelijk de oven in? en moet ik ze dan met olie of gesmolten boter smeren om ze weer krokant te krijgen of hoeft dit niet??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan goede tips!! alvast bedankt!

21-06-2009, 11:48


Ik hoop dat iemand je kan helpen, ik vries nooit gemaakte dingen in dus ik kan het je niet vertellen.

Mabrouk met jullie nieuwe gezinslidje!

21-06-2009, 14:09

Citaat door engeltje55:
dames,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! voor mijn schoonzusje d'r sabba3 wil ik wat hapjes alvast klaar maken en invriezen, zodat we ze dan alleen hoeven te bakken. maar ik heb het nooit eerder gedaan, het is dat ik van iedereen hoor dat zij het wel zo doen.

hoe kan ik ze het beste invriezen zonder dat er wat gebeurt of dat ze aan elkaar vastplakken? per stuk in een zakje? of op een blik en dan goed verborgen in een zak?

het gaat hier om bladerdeegjes, vispatilla's en briwat. en moet ik ze als ik ze wil bakken eerst laten ontdooien, of gelijk de oven in? en moet ik ze dan met olie of gesmolten boter smeren om ze weer krokant te krijgen of hoeft dit niet??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan goede tips!! alvast bedankt!


bladerdeeg hapjes kan je in een grote bak doen, op elkaar en dan tussen elk laagje iets van plastic (bv boterhamzakjes) leggen zodat ze niet aan elkaar plakken briwats ook op die manier.
vispastilla's weet ik niet, heb ik nooit ingevroren.

succes!

22-06-2009, 23:29
alles kan je in vrieze voorgekookt halfgekookt of gekookt
bv:mesemn met kip of gehakt moet halfgekookt in vriezer zakje doen
blaaderdeeg doe ik beetj meel erop en in bord in de vriezer beetj haard worden daarna in plastik zakjes in vrieze
briwat van filodeeg kan je voor gekookt in vrieze en altijd gebruikje plastic tussen de deeg .waneer heb je het nodig moet je een uurtj laat staan daarna met ei semeeren en in de oven
ik hoob dat ik duidelijk uitgelegt

23-06-2009, 14:40


dank jullie wel voor jullie reactie. maar als ik het goed gebruik moet ik ze voordat ik ze ga bakken eerst even laten staan en dan nog insmeren met ei? geldt dit voor alles??? dus bastilla-briwat en bladerdeeg???

ik hoop op een reactie!

23-06-2009, 15:29

Citaat door engeltje55:
dank jullie wel voor jullie reactie. maar als ik het goed gebruik moet ik ze voordat ik ze ga bakken eerst even laten staan en dan nog insmeren met ei? geldt dit voor alles??? dus bastilla-briwat en bladerdeeg???

ik hoop op een reactie!


bladerdeeg ziet er mooier uit als je het met ei besmeert. bestilla hoeft geen ei op hoor en als je de briwats in olie bakt hoeft daar zoiezo geen ei op en ik zelf doe het ook niet als ik ze in de oven doe.

23-06-2009, 16:22

Citaat door laila00:
bladerdeeg ziet er mooier uit als je het met ei besmeert. bestilla hoeft geen ei op hoor en als je de briwats in olie bakt hoeft daar zoiezo geen ei op en ik zelf doe het ook niet als ik ze in de oven doe.



dank je wel meid!! maar ik hoef de bestilla's met niets te besmeren?? zijn ze dan wel krokant??? en de briwats bak ik in de oven. moeten ze dan ook niet met iets besmeerd te woren om ze krokant te krijgen??

en hoelang van te voren moeten ze uit de vriezer voordat ik ze ga bakken? dus ontdooien

alvast bedankt!!

25-06-2009, 12:27
niemand ervaring???

25-06-2009, 14:40

Citaat door engeltje55:
dames,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! voor mijn schoonzusje d'r sabba3 wil ik wat hapjes alvast klaar maken en invriezen, zodat we ze dan alleen hoeven te bakken. maar ik heb het nooit eerder gedaan, het is dat ik van iedereen hoor dat zij het wel zo doen.

hoe kan ik ze het beste invriezen zonder dat er wat gebeurt of dat ze aan elkaar vastplakken? per stuk in een zakje? of op een blik en dan goed verborgen in een zak?

het gaat hier om bladerdeegjes, vispatilla's en briwat. en moet ik ze als ik ze wil bakken eerst laten ontdooien, of gelijk de oven in? en moet ik ze dan met olie of gesmolten boter smeren om ze weer krokant te krijgen of hoeft dit niet??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan goede tips!! alvast bedankt!
ik ben geen dame maar zo doe ik het
wat ik self doe bij bladerdeeg hapjes is. ipv dat plastic veletje dat steeds tussen 2 plakjes deeg sit, weg te gooien. laat ik het op de bladerdeeg staan en ik vul de een kant waar geen plastic op sit. als je het gaat vouwen dan krijg je dat plastic gedeelte aan de buitenkant. en als je dan gaat in vriezen dan maakt het nie uit of je ze opstapelt of niet want ze plaken tog niet. als je gaat gebruiken dan kan je dat plastic makelijker eraf trekken dan wnr het ontdooit zou zijn.

25-06-2009, 14:48
goeie tips...