Bekijk volle/desktop versie : Help aardappelkoekjes



21-06-2009, 11:27
Hoe maak ik die mensen kom op kan iemand mij helpen, wil heerlijke aardappelburgers maken met flinke stukken kosbar erin etc. Ben het recept kwijt heb het maar 1 keer gemaakt en ik wil zo de keuken in om te beginnen met koken, althans de voorbereidingen te treffen!

21-06-2009, 11:37


Ik heb een aardappelraviolirecept van kitchenprincess nog:

Bedoel je dit recept?
450gr bloemige aardappels in blokjes gesneden
3 kleine eidooiers
3 el olijfolie
zout en peper naar smaak

Voor de vulling:
150 gr gehakt
1 uitje fijngesnipperd
1 teentje knoflook uitgeprest
1 el bloem
1 tomatenpuree
1.5 dl water (boullionblokje 1/4)
2 tomaten in blokjes
2 takjes bascilicum of koriander fijngehakt
zout en peper naar smaak
olie of boter om in te bakken

Bereidingswijze:
Rul gehakt in olie bruin, voeg dan de ui en knoflook toe en kook het gaar. Roer dan de bloem en tomatenpuree erdoor, goed roeren om klonteren te voorkomen. Voeg dan het water toe (koken met 1/4 boullionblokje) en de tomaten en koriander of bascilicum. Peper en zout naar smaak toevoegen. Laat dit dan 20min zachtjes koken. Haal van het vuur en laat afkoelen.

Kook de aardappels, pureer ze dan tot puree. Doe dit in een kom en voeg de eidooiers en olie erdoor, zout en peperen naar smaak. Roer de bloem erdoor en meng het tot een stevige deeg. (evt minder bloem nodig als het al stevig wordt of meer als het nog steviger moet)

Vorm op een met bloem bestovn werkplaats 24 gelijke platte rondjes van het deeg, schep wat vulling op een helft van ieder rondje en vouw het deeg dicht over de vulling en druk de randen goed dicht.

Smelt de boter of verwarm de olie en bak de aardappelravioli ongeveer 8 min goudbruin aan beide kanten. Serveer warm. Bestrooi ze evt met gesneden blaadjes bascilicum of koriander.

Kook ze dame ;-)

21-06-2009, 11:49
Nee schat dat bedoel ik niet, maar toch bedankt. Ik bedoel echt aardappelkoekjes enkel en alleen gemaakt van aardappel en de benodigde kruiden etc natuurlijk.

21-06-2009, 11:58
Bedoel je dit soms,
aardappel schillen, wassen, raspen
teentje knoflook erbij geperst,
peterselie en koriander gesnipperd erbij,
peper en zout
per middelmaat aardappel 1 eetlepel bloem toevoegen, alles mengen dit in hoopjes afbakken in een pan met half boter half olie, zo doe ik het altijd.

21-06-2009, 13:40


bedoel je misschien deze

Benodigdheden:
4 aardappelen in blokjes gesneden
2 eieren
Koriander
3 teentjes knoflook
1 eetlepel komijn
Half theelepel kurkuma
Zout
Peper
Bloem

Bereiding:
Doe de blokjes aardappelen in een pannetje met zout water en kook het gaar. Maak er daarna puree van met een stamper of een passe-vite. Doe de aardappelpuree in een kom en voeg 1 ei, koriander, geperste knoflook, zout en de kruiden toe. Meng alles goed door elkaar.
Maak balletjes van de puree en maak de balletjes wat platter met je vingers. Dompel ze daarna 1 voor 1 in een kom met een losgeklopt ei. En haal ze daarna aan beide kanten door het meel. Schud zachtjes het overtollig meel af.

Frituur de Maâkoudas aan beide kanten goudgeel.

21-06-2009, 14:35

Citaat door alhoceima20:
bedoel je misschien deze

Benodigdheden:
4 aardappelen in blokjes gesneden
2 eieren
Koriander
3 teentjes knoflook
1 eetlepel komijn
Half theelepel kurkuma
Zout
Peper
Bloem

Bereiding:
Doe de blokjes aardappelen in een pannetje met zout water en kook het gaar. Maak er daarna puree van met een stamper of een passe-vite. Doe de aardappelpuree in een kom en voeg 1 ei, koriander, geperste knoflook, zout en de kruiden toe. Meng alles goed door elkaar.
Maak balletjes van de puree en maak de balletjes wat platter met je vingers. Dompel ze daarna 1 voor 1 in een kom met een losgeklopt ei. En haal ze daarna aan beide kanten door het meel. Schud zachtjes het overtollig meel af.

Frituur de Maâkoudas aan beide kanten goudgeel.



Je bent een engel dewze bedoel ik indd! Thnxs . Ik heb ipv aardappelkoekjes loempia's gemaakt ben net pas klaar met alles.

03-06-2012, 22:38
Morgen maken voor de kids inchaAllah.

03-06-2012, 22:56
Oude topic,maar recept komt zeker van pas

03-06-2012, 22:59

Citaat door Theweirdo:
Oude topic,maar recept komt zeker van pas
ik zag het niet eens!

03-06-2012, 23:09

Citaat door lallakouzina:
ik zag het niet eens!


Ik ben scherp voor t eerst in mn leven

04-06-2012, 08:16

Citaat door Theweirdo:
Ik ben scherp voor t eerst in mn leven