Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn kleine zusje msnt ook....

Pagina's : [1] 2

Dalilah
11-11-2002, 09:50

Hallo.... Ik ben erachter gekomen dat mijn zusje van 12 jaar msnt met jongens die een stuk ouder zijn dan haar..... Toen ik laatst bij mijn ouders was zag ik haar internetten... ik dacht 'zoo mijn kleine zussie is ook aan het internetten' maar ze hoorde me niet en was heel druk aan het msnen... ik ging achter haar staan en toen zag ik dat ze aan het msnen was met een jongen die ze had leren kennen via de chat... Ik vroeg aan haar wat ze deed en hoe ze eraan komt om zomaar met een wildvreemde (die ook nog een ouder dan haar was... ongeveer 18 jaar) te msnen... Ze zei dat ze het alleen deed voor de gein... Toen ze later effe weg ging was ze vergeten om haar msn af te melden en ik was zooo nieuwsgierig dat ik haar mail ging checke (ik weet het ik had het niet moeten doen, maar ik wil haar beschermen).. Ik zag allemaal mail van jongens die graag kennis met haar wilden maken.. Ik heb haar hiermee natuurlijk mee geconfronteerd en heb haar ermee gewaarschuwd... Ze is nog zoo jong en ik wil haar echt beschermen er lopen zoveel gekken op deze wereld en wie weet gaat er binnenkort zo'n gek met haar msnen .... ik moet er niet aan denken....

hilwa
11-11-2002, 09:57
Laat het blokkeren! maar aan de andere kant, ze kan ook ergens anders msnen, dus ja wat moet je dan doen. Het is gewoon lah yaster o yahfad in deze tijd

Dalilah
11-11-2002, 10:09
Origineel gepost door ITHRANE Ik ken een meisje van 7 jaar. Ja jullie zien het goed van 7 jaar die jongens voor de gek houdt!!!!!!! En geen één jongen die dat merkt. En dat is niet goed, niet dat geen een jongen het merkt maar dat ze zo zo zo zo ontzettend jong is. salaam alakoum Lieve dalilah, Kleine meisjes zijn heel naïef. dus als ik in jou schoenen stond zou ik ook op haar letten. Want ze zodra ze een jongen vertrouwt zie je haar echt wel met hem afspreken. Nou wil ik niet zeggen dat jou zusje dat zal doen, maar het wel in de gate??????? ma3a salaam Salaam Ithrane, Dat bedoel ik nou, ze houd ze ook voor de gek en ze zegt ook tegen hun dat ze 15 jaar is i.p.v 12 jaar en ze heeft er ook veel lol in dat msnen... Ze vertelde me dat ze eerst altijd msnt met haar vriendin (deze vriendin heeft haar ook leren chatten op school) en zo doende is ze eraan 'verslaafd' aan geraakt... Ze geeft ook altijd haar mail adres door... En Yasmeen.. Ik weet niet of ze verstandig genoeg is om niet af te spreken... ze is nog jong en naive en heeeel nieuwsgierig en vooral niet bang... en bijdehand... echt een pubertje van deze tijd...

Dalilah
11-11-2002, 10:16
Origineel gepost door ITHRANE Een pubertje die niet bang is en heel nieuwsgierig kan veel problemen met zich mee brengen. Gelukkig heeft ze zo'n lieve oplettende zus. :Iluvu: Bedankt... Laten we maar hopen dat ze niet afspreekt met die jongens....

Dalilah
11-11-2002, 10:27

Origineel gepost door Mustapha AA thanks voor de info. Ik schop mijn zusje nu ook van de comp af. weejooo Schoppen hoeft ook niet he... Als je erachter komt dat ze msnt met jongens, probeer dan met haar te praten en waarschuw haar.....

Dalilah
11-11-2002, 10:52
Origineel gepost door Mustapha AA praten????? oooo je bedoelt met meneer de stok. die praat haar taal samen met haar grote hoofd. mischien kan ik msn zo instellen dat ze er niet in kan. heeft ze toch niks aan. nog veel te jong. als ik er eenmaal achter kom is praten te laat. ehjawa miskiena gaat bliksem tussen haar ogen zien (uitdrukking van mijn moeder) keep your faith Nou ik hoop voor je zusje dat ze het niet in haar hoofd haalt om te msnen... het ziet er niet rooskleurig voor haar uit dan... Maar je zegt zelf al dat ze te jong is... Ik wist niet eens dat mijn zusje met internet overweg kon... laat staan msnen... Ik heb haar echt onderschat....

Noa
11-11-2002, 10:57
Waarschuw haar en vraag thuis aan je broers of zussen als je die hebt, of ze haar ook in de gaten houden... Ik zelf heb ook een zusje van 11 en zij chat ook nu heb ik chat-sites laten blokkeren, en heel vaak sta ik erbij als ze aan het internetten is...het zijn kleine dingen waarmee ik haar probeer te beschermen. Ik weet dat ze ook buitenshuis kan internetten, maar dan zeg ik Allah jester oe jahfed, oe behed hlina wled lahram!!! Liefs Noa

Dalilah
11-11-2002, 11:06
Origineel gepost door Noa_F Waarschuw haar en vraag thuis aan je broers of zussen als je die hebt, of ze haar ook in de gaten houden... Ik zelf heb ook een zusje van 11 en zij chat ook nu heb ik chat-sites laten blokkeren, en heel vaak sta ik erbij als ze aan het internetten is...het zijn kleine dingen waarmee ik haar probeer te beschermen. Ik weet dat ze ook buitenshuis kan internetten, maar dan zeg ik Allah jester oe jahfed, oe behed hlina wled lahram!!! Liefs Noa Ik kan het wel tegen mijn broertje vertellen, die is 18, maar ik ben bang dat ie haar gaat chanteren.... en dat is niet de bedoeling... Voor de rest heb ik geen andere zussen die thuis wonen...

Noa
11-11-2002, 11:16
Ehmmmmm sluit de chat-sites gewoon af...daar heb je bepaalde proggama's voor alleen denk ik dat je broertje dat niet zo leuk zal vinden? Waarschuw haar zoek verhalen op internet van mensen met wie het slecht is afgelopen als ze zich met dit soort dingen bezig houden... Wat ik weleens tegen mijn zusje zei is dat ik alles na kon checken, ze geloofde me niet maar als ik dan wat opnoemde met betrekking tot haar mail werd ze er wel bang van, ook heb ik een keer gezegd dat de internetpolitie dit ook in de gaten hield....

Chaimaa
11-11-2002, 11:22
ach laat dat kind gewoon chatten als je het haar verbied krijgt ze de lust om het juist wel te doen en afspreken doet ze toch niet want daar is ze veel te bang voor dat die jongens haar zullen uitlachen als ze 12 is...

Noa
11-11-2002, 11:24
vergis je niet chaima dingen die mijn zusje op school hoort....nou geloof me dat zijn de dingen waar ik pas op mijn 15e achter kwam... niet dat mijn zusje zo een duiveltje is, maar het is beter te voorkomen dan te genezen...!

Dalilah
11-11-2002, 11:25
Origineel gepost door Chaimaa ach laat dat kind gewoon chatten als je het haar verbied krijgt ze de lust om het juist wel te doen en afspreken doet ze toch niet want daar is ze veel te bang voor dat die jongens haar zullen uitlachen als ze 12 is... Sommige jongens maken er wel gebruik van hoor als ze 12 is... misschien zijn ze alleen blij.... moge Allah haar behoeden voor dit soort mensen...

Noa
11-11-2002, 11:28
Allah oe ma amin!!!

Dalilah
11-11-2002, 11:28
Origineel gepost door Noa_F Ehmmmmm sluit de chat-sites gewoon af...daar heb je bepaalde proggama's voor alleen denk ik dat je broertje dat niet zo leuk zal vinden? Waarschuw haar zoek verhalen op internet van mensen met wie het slecht is afgelopen als ze zich met dit soort dingen bezig houden... Wat ik weleens tegen mijn zusje zei is dat ik alles na kon checken, ze geloofde me niet maar als ik dan wat opnoemde met betrekking tot haar mail werd ze er wel bang van, ook heb ik een keer gezegd dat de internetpolitie dit ook in de gaten hield.... Mijn broer chat niet, maar msnt wel... Ik denk dat ik gewoon haal mail in de gaten moet houden en haar er mee confronteren als ik zie dat er nog steeds jongens met haar mailen...

Dalilah
11-11-2002, 11:34

Toevallig ben ik achter haar wachwoord gekomen, ik heb weer een nieuwe mail van haar gelezen van een jongen die graag met haar wilt afspreken en heeft ook nog een telefoon nummer achtergelaten!!! Zal ik hem bellen, om te zeggen dat hij mijn zusje met rust moet laten....

Pagina's : [1] 2