Bekijk volle/desktop versie : Vlees in de oven



19-06-2009, 20:03
Morgen wil ik vlees in de oven doen. Vertel me hoe jullie het doen?
Meestal doe ik gewoon ui/olie/zout/kruiden en dan lang in de oven laten zodat het echt krokant wordt.

En wat kan ik er bij serveren?

19-06-2009, 20:42


Recept van Insaan_3aadi:


neem een kom
rasp 3 flinke uien, hak een bos qasboer fijn en een bos maknouz, pers 3 teentjes knoflook, voeg er flink wat kruiden bij toe (ik ben niet zuinig met kruiden) komijnpoeder, rasal7anout, libzar (niet te veel anders wordt het te pittig) safraan, gemberpoeder , zout en paprikapoeder. Schenk olijfolie bij en meng alles tot een marinade.

Neem het vlees en smeer die helemaal in met de marinade,. Maak met een mes inkepingen in het vlees en stop daar marinade tussen.

Wat je kan doen (wat ik doe) is een grote pan nemen, olijfolie bij en het vlees braden in de pan aan alle kanten en daarna 2 grote glazen water beksel erop en op pan op hoog vuur laten koken tot het vlees makkelijk van de bot af te halen is, dus gaar. tussentijds wel het vlees omkeren.

Als het vlees klaar is neem je een grote bakblik of ovenschaal, leg hier het vlees in en giet daar de overgebleven jus bij uit de pan. Dek het met aluminiumfolie en laat het op een hoge stand voor een half uur bakken in de oven (220 gr). Na een half uur haal je de folie ervan af en laat je het goudbruin krokant bakken, vlees omkeren eventueel ook voor onderkant,

Je del3a is klaar. Als het goed is is het vlees heeel zacht.

Heel veel succes en trek aan de bel als je vragen hebt !

p.s. voor garnering zie foto (tandstokers met lenteuitjes, olijfjes en cherrytomaatjes maar je kan ook stukjes augurk nemen of wat jij wil! Ik maak ook barqoq erbij, erg lekker!!!!

Serveer er salade bij en eventueel (huis)friet.