Bekijk originele versie : Wie kan mij aub helpen .. schulden
Dubbeltje
19-06-2009, 01:32
Salamoualeikoem,
ik ben een meid van 21 jaar, en heb schulden open staan,
mijn ouders kunnen me er niet bij helpen en verder werk ik
maar een deel van mijn geld gaat naar mijn ouders toe,
het is zo dat ik nu een schuld heb van 550 euro, en ik ben bang
dat het als maar meer wordt, ik weet niet hoe ik deze schuld kan aflossen,
is er iemand die mij wilt helpen, en mij het geld wilt lenen door middel van een contract, ik kan je gedurend die tijd mijn idkaart achterlaten .. voor mensen zeggen dat het maar 550 euro is, voor mij is die 550 euro echt te veel, ik weet het verder echt niet meer :jammer: .. ik heb nu ongeveer 90 euro kunnen sparen en inschaAllah komt er morgen/overmorgen 40 euro er bij, ik heb dus nog maar 410 euro nodig, beste broeders en zusters, ik weet neit of het haram is dat ik jullie vraag .. ik vind het echt heel moeilijk om dat bedrag bij elkaar te sparen .... iemand die mij wilt helpen ? :verdriet: Rente is haram, maar een gift die ik uit vrijwil wil geven aan iemand is na mijn weten niet haram .. wie wilt mij helpen :jammer:
replay_11
19-06-2009, 01:58
ik heb toch twijfel bij.. waarom maak je nieuwe acount om geld te lenen?
Dubbeltje
19-06-2009, 02:01
ik heb toch twijfel bij.. waarom maak je nieuwe acount om geld te lenen?
Omdat ik liever onbekend wil zijn voor mensen die mij wel kennen, en mensen die mij willen helpen, kunnen contact met me opnemen, zij kunnen alles van me krijgen van huis nummer tot mijn originele paspoort .. Allah is mijn getuigen, ik weet ook niet hoe ik het verder moet oplossen .. bij de bank kan ik niet terrecht, mijn ouders niet .. wat moet ik anders doen ik probeer mijn eigen spullen te verkopen, maar dat redt ik niet
Dubbeltje
19-06-2009, 02:06
410 euro ?
neem een vakantiebaantje en in 2 weeken heb jij dat geld bij elkaar
jaah dat geld krijg ik dan pas over 4-6 weken, ik moet het helaas nu hebben
replay_11
19-06-2009, 02:10
Omdat ik liever onbekend wil zijn voor mensen die mij wel kennen, en mensen die mij willen helpen, kunnen contact met me opnemen, zij kunnen alles van me krijgen van huis nummer tot mijn originele paspoort .. Allah is mijn getuigen, ik weet ook niet hoe ik het verder moet oplossen .. bij de bank kan ik niet terrecht, mijn ouders niet .. wat moet ik anders doen ik probeer mijn eigen spullen te verkopen, maar dat redt ik niet
ik geloof jou wel .. maar ik ga toch even een nachtje over slapen.. dus is nog niet zeker ik beloof niks
Dubbeltje
19-06-2009, 02:10
bij wie heb jij 410euro schulden dan ?
Bij zn incasso bedrijf,
Ik had 6/7 maanden terug wat gekocht, (besteld) het zou na mijn weten automatisch gaan, afgeschreven van mn rekening, maar pas na 6 maanden ( nu dus) krijg ik een bericht dat ik nu moet betalen, Er zitten nu dus ook incasso kosten aan, ik mag niet in termijnen betalen, omdat het al zo lang is, maar ik dacht werkelijk dat het gwn afgeschreven was, en ja zij laten pas na 6 maanden wat van zich horen .. ik weet neit wat ik nu moet doen, ik weet niet hoe ik aan die 400 euro kan komen .. miss een tip, en niet van die vieze dingen :moe: het is geen spelletje, ze dreigen om met een zaak te beginnenn, als dat zou gebeuren zal het mij nog meer gaan kosten, ik krijg zn bedrag niet eens bij een .
Dubbeltje
19-06-2009, 02:11
ik geloof jou wel .. maar ik ga toch even een nachtje over slapen.. dus is nog niet zeker ik beloof niks
Shouf, ik wil jou niet tot last brengen, Ik geloof best dat je het wantrouwd, als je er niet 100% achterstaat dan moet je het echt gwn neit doen, mis heb je een tip, bij wie ik wel gwn terrecht kan
replay_11
19-06-2009, 02:13
Shouf, ik wil jou niet tot last brengen, Ik geloof best dat je het wantrouwd, als je er niet 100% achterstaat dan moet je het echt gwn neit doen, mis heb je een tip, bij wie ik wel gwn terrecht kan
ik weet zeker als je die mensen op belt en een afspraak maakt met hun dat je gaat werken en een datum prikt dan gaan ze zeker mee akoord..
Dubbeltje
19-06-2009, 02:13
Voor je incasso krijgt zit er meestal zoiezo een herinnering en een aanmaning aan vooraf. Maar goed, waar tref je met hun geen regeling ?
Hoe moet ik dat doen, zij zeggen dat ik NU binnen 5 dagen volgens mij moet betalen, anders gaan ze er een rechtzaak van maken .. ik durf te zweren dat ik neits van hen heb gekregen wat betreft enige aanmaningen of iets dergelijks ..
Dubbeltje
19-06-2009, 02:14
ik weet zeker als je die mensen op belt en een afspraak maakt met hun dat je gaat werken en een datum prikt dan gaan ze zeker mee akoord..
Ik ga morgen nog een keer bellen .. miss dat ze toch mee willen helpen, ik heb echt neits van hen ontvangen in de afgelopen tijd
replay_11
19-06-2009, 02:15
Hoe moet ik dat doen, zij zeggen dat ik NU binnen 5 dagen volgens mij moet betalen, anders gaan ze er een rechtzaak van maken .. ik durf te zweren dat ik neits van hen heb gekregen wat betreft enige aanmaningen of iets dergelijks ..
als je wilt ik bel ze wel voor jou .. ik weet zeker dat ik een deal met ze kan sluiten .. bijvoorbeel van ik maak nu meteen 100 euro over en de rest betaal ik over 5 weken ofso..
Dubbeltje
19-06-2009, 02:16
als je wilt ik bel ze wel voor jou .. ik weet zeker dat ik een deal met ze kan sluiten .. bijvoorbeel van ik maak nu meteen 100 euro over en de rest betaal ik over 5 weken ofso..
ik probeer het toch liever dan nog een keer zelf oke, mocht het op niets lopen en jij hebt een momentje vrij, dat je dan voor mij zou willen bellen
Dubbeltje
19-06-2009, 02:18
van een kalekip kunnen ze toch niks plukken en day weten hun ook wel. Als jij zegt op die en die datum zorg ik dat het gehele bedrag op jullie rekening staat, dan zullen ze dat vast accepteren !!
Je moet ze gewoon duidelijk maken dat jij nu niks hebt en wel bereid bent tot het betalen van jouw schuld.
Oke dan probeer ik dat wel.. shoukran voor je berichtje
replay_11
19-06-2009, 02:21
ik probeer het toch liever dan nog een keer zelf oke, mocht het op niets lopen en jij hebt een momentje vrij, dat je dan voor mij zou willen bellen
oke is goed. laat me weten hoe het is gegaan.. ik wil jou wel bij helpen.
replay_11
19-06-2009, 02:22
doe een voorstel dat je nu 100 euro gaat overmaken en de rest over 5 weken ze gaan zeker mee acoord een rechtzaak kost hun nog meer geld..
ik ga nu slapen slaap lekker
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.