Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zeggen de Grote Geleerden over sjeikh Usama bin Laden (hafidahulah)..

Pagina's : [1] 2 3

LZN
08-05-2004, 12:23

Wat zeggen de Grote geleerden over sjeikh al mujahid Usama bin Laden ( Hafidahulah ) ÇÞÑà ãÇ ÞÇáå ÇáãÔíÇÎ Úä ÇáÔíÎ ÇÓÇãå Sjeikh Muhamed ibn Uthaymeen zegt over hem: Ik prijs Allah dat deze ontmoeting is doorgegaan met onze broeder Usama bin Laden , naar wie ik verlangde om te ontmoeten en hij heeft ons de zegeningen van de jihad aangetoond en ik vraag Allah om onze broeder Usama te zegenen. ( p.s: De sjeikh Usama (hafidahulah) kreeg het voorrecht om met een khutba te beginnen en daarna sprak sjeikh Uthaymeen deze verhelderende woorden ). ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ãÍãÏ Èä ÚËíãíä - ÑÍãå Çááå : " ÃÍãÏ Çááå Úáì ÊíÓíÑ åÐÇ ÇááÞÇÁ ãÚ ÃÎíäÇ ÃÓÇãÉ ÇáÐí ßäÊ ÃÊãäì Ãä ÃÌáÓ ãÚå æÞÏ Èíä áäÇ ÝÖíáÉ ÇáÌåÇÏ æÃÓÃá Çááå Ãä íÈÇÑß Ýí ÃÎíäÇ ÃÓÇãÉ " bron: Cassetteopname " bayna chaykh ibn Uthaymeen wa Amir al Mujahideen." Sjeikh Ibn Jibreen zegt over hem: Usama is een man die jihad heeft gedaan in de weg van Allah vroeger en hij heeft vele inspanningen in het land van de afghanen. Allah heeft hem geholpen en de overwinning door middel van hem gegeven en hij is nog steeds bezig met jihad - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÇÈä ÌÈÑíä - ÍÝÙå Çááå : " ÃÓÇãÉ ÑÌá ÌÇåÏ Ýí ÓÈíá Çááå ÞÏíãÇð æßÇä áå ÌåæÏ Ýí ÈáÇÏ ÇáÃÝÛÇä æÝÞå Çááå æäÕÑå æäÕÑ Èå æáÇ íÒÇá ÞÇÆãÇð ÈÇáÌåÇÏ bron: Cassetteopname "Roeddoed fie ma qaalahoe al murji'a 'an Usama .." - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÕÇáÍ ÇááÍíÏÇä - ÍÝÙå Çááå : " ÍßæãÉ ØÇáÈÇä æÇáÔíÎ ÃÓÇãÉ ãÙáæãíä Ýí åÐÇ ÇáÞÊÇá ÇáÃãÑíßí ÇáÔÑÓ æäÕÑÉ ÇáãÙáæã ÃãÑ ãØáæÈ Úáì ÇáãÓáãíä De moefti en Sjeikh Lahaydaan zegt over hem: De regering van de Taliban en de sjeikh Usama wordt onrecht aangedaan in deze misdadige oorlogvoering van de Amerikanen en de hulp aan de onderdrukte is verplicht voor de moslims. bron: "Fatawa fiel ghazw 'alla dawlat a taliban". Sjeikh Hamood bin Uqlaa a Shu’abi (rahimahoelah) zei over hem: “Hij is een gelovige mujahid en vecht in de minhaj van de Koran en soenna.” ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÍãæÏ ÇáÚÞáÇÁ ÇáÔÚíÈí ÑÍãå Çááå : " åæ ãÌÇåÏ ãÄãä íÞÇÊá Úáì ãäåÌ ÇáßÊÇÈ æÇáÓäÉ ÈÍÐÇÝíÑå " Sjeikh Abdullah Azzam (rahimahoelah) : Ik getuig Bij Allah dat ik geen gelijke aan hem heb gezien in deze islamitische wereld. Dus wij smeken Allah dat hij zijn geloof en rijkdom beschermt , en dat hij hem zegent in zijn leven. bron: Audio. "Aqwaal sjeikh Abdullah Azzam fee al mujahid Usama binLaden " De sjeikh die opgesloten zit in de gevangenis van de Amerikanen, sjeikh Umar Abdurrahman , de grote mufassir en alim zei over hem: “Moge Allah hem met het goede belonen want hij praktiseerde zeer zeker de jihad zoals de Koran en de sunnah ons voorschrijft. Moge Allah hem zegenen in zijn leven.” - - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÇáÃÓíÑ Ýí ÓÌæä ÃãÑíßÇ ÚãÑ ÚÈÏÇáÑÍãä - Ýß Çááå ÃÓÑå : " ÌÒÇ Çááå ÃÓÇãÉ ÎíÑÇðð ÝÞÏ ßÇä ÍÞÇð íØÈÞ ÇáÌåÇÏ ßãÇ ÃõãÑ ãä ÇáßÊÇÈ æÇáÓäÉ ÈÇÑß Çááå Ýí ÚãÑå " Sjeikh Hamid al ‘Aliy (hafidahulah) , een grote geleerde uit Kwait zegt over hem: “Sjeikh Usama en de leiders van Alqaida zij vechten in de weg van Allah, en ik vraag Allah hun de overwinning te schenken.” - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÓÚíÏ ÇáÒÚíÑ - ÍÝÙå Çááå : " ÇáÃãÉ ÊÍÊÇÌ Åáì ÑÌÇá ßÃãËÇá ÃÓÇãÉ íÌÇåÏ ÇáÃÚÏÇÁ ÝÅä ÔÆÊ ÊÑì ááÑÌÇá ÝÇäÙÑ Åáì ÃÓÇãÉ " Sjeikh Sa’eed Aal Zu’eer zegt over hem : De ummah is in nood van mannen zoals sjeikh Usama die de vijand bevechten. Dus als je naar de mannen wil kijken , kijk dan naar Usama. ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ ÚãÑ ÈßÑí - ÍÝÙå Çááå : " áÞÏ ÃÍíÇ ÇáÔíÎ ÃÓÇãÉ ÝÑíÖÉ ÇáÌåÇÏ ÈÚÏ Ãä ßÇäÊ ÛÇÆÈÉ ÝÌÒÇå Çááå ÎíÑÇð " sjeikh Umar Bakri ( hafidahoelah) zegt over hem: “De sjeikh Usama heeft de verplichting van de jihad weerd levendig gemaakt nadat het het vor lange tijd versluierd was geraakt , dus moge Allah hem met het goede belonen.” - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ Úáí ÇáÎÖíÑ - ÍÝÙå Çááå : " ÇáÔíÎ ÃÓÇãÉ ÑÌá ãÌÇåÏ Ýí ÓÈíá Çááå äÓÃá Çááå ÈÃÓãÇÆå ÇáÍÓäì æÕÝÇÊå ÇáÚáì Ãä íäÕÑå æíãßä áå " Sjeikh Ali alKhudayr zei over hem: Sjeikh Usama is een mujahid in de weg van Allah en we vragen Allah met zijn heilige Namen en zijn verheven Eigenschappen dat hij hem laat overwinnen en hem ondersteunt .” - ÞÇá Úäå ÇáÔíÎ äÇÕÑ ÇáÝåÏ - ÍÝÙå Çááå : " ÝÅä ÇáÔíÎ ÇáãÌÇåÏ ÃÈÇ ÚÈÏÇááå ÃÓÇãÉ Èä áÇÏä ÍÝÙå Çááå æäÕÑå ÇÌÊãÚÊ Úáíå ÇáÃãã ãä ÃÞØÇÑåÇ Úáì ÇÎÊáÇÝ ÃÏíÇäåã æÃáæÇäåã ãä ÇáÕáíÈííä æÇáíåæÏ æÇáåäÏæÓ æÇáÈæÐííä æÇáãäÇÝÞíä æÇáÎæäÉ æÛíÑåã Ýí ãÔÇÑÞ ÇáÃÑÖ æãÛÇÑÈåÇ ÈÌãíÚ ãÇ ÈÃíÏíåã ããÇ ÈáÛÊå Úáæãåã ãä ÇáÃÓáÍÉ æÇáØÇÆÑÇÊ æÇáÃÞãÇÑ ÇáÕäÇÚíÉ æÃÌåÒÉ ÇáÊÌÓÓ æÇáãÑÇÞÈÉ æãÚ Ãä ÕæÑÊå ÇäÊÔÑÊ Ýí ÇáÃÑÖ ÇäÊÔÇÑ ÇáäÇÑ Ýí ÇáåÔíã ÝÕÇÑ íÚÑÝå ÇáÞÇÕí æÇáÏÇäí æÇáÕÛíÑ æÇáßÈíÑ æÇáãÓáã æÇáßÇÝÑ æÇáÑÌá æÇáãÑÃÉ æãÚ åÐÇ ßáå áã íÚËÑæÇ áå Úáì ÃËÑ æáÇ æÞÝæÇ áå Úáì ÎÈÑ æáÇ íÏÑì ÊÍÊ Ãí ÓãÇÁ åæ.. äÓÃáå Çááå ÓÈÍÇäå Ãä íÍÝÙå ãäåã æÃä íäÕÑå Úáíåã æÃä íÞÑ ÚíæääÇ ÈåÒíãÉ ÃãÑíßÇ æÃÍáÇÝåÇ " Sjeikh Nasser Al Fahd zegt over hem: Wat betreft de sjeikh Al mujahid Abu Abdullah Usama Bin Laden Moge Allah hem bechermen en de overwinning geven,tegen hem zijn alle naties van Koefr verenigt wat dan ook hun huidskleur of geloof moge zijn van de Kruisvaarders ,tot de munafiqeen, de joden, de Hindoe’s , Boedhisten en de verraders en anderen van het westen tot het oosten van de aardbol met alles wat ze bezitten van wapens en vliegtuigen en spionagesattelieten en andere spionage en afluisterapparatuur, ookal is zijn afbeelding de wereld overgegaan als een brandvuur dat zelfs de koppige en de verstandige , de kleine en de oude , de moslims en de ongelovige, de man en de vrouw hem kent..noch zijn ze niet in staat een spoor van hem aan te treffen of iets nieuws op te vangen,noch weten ze onder welke wolken hij zich bevindt.Wij vragen Allah om hem te beschermen tegen hen en om hem de overwinning te schenken over hen en om zijn ogen gerust te stellen met de nederlaag van Amerika en haar bondgenoten. ” -.

killalot
08-05-2004, 12:35
ik snap nie dat geleerden zo ie zo over osama praten. osama is een varken-uitwerpsel das toch een laag onderwerp voor geleerden?

Peej
08-05-2004, 13:18
Het is maar wat je verstaat onder het begrip 'geleerde'. Voor mij is iemand die de Koarn uit zijn hoofd geleerd is en verder niets weet bepaald geen geleerde. Alleen al het feit dat betreffende mensen hun audio-opnames nog op cassettebandjes verspreiden zegt al genoeg over de mate van ontwikkeling die deze mensen hebben. tegenwoordig kan een driejarig kind al audio opnemen met een computer en het resultaat op een ceedetje branden. Sjongejonge zeg. In de teksten wordt de steun uitgesproken voor de Taliban, de groepering die meest achterlijke bestuursvorm en wetten hebben gebruikt die ooit verzonnen zijn. En er wordt gesproken over de bedreiging van de Ummah. Wordt eens wakker man, De Ummah bestaat helemaal niet zolang shiiëten en soennieten elkaar nog dagelijks naar het leven staan. En dat noemt zich dan geleerden. Het zijn eerder gestoorden.

aii
08-05-2004, 15:25
Origineel gepost door zarqawi04 sommige mensen zijn werkelijk te dom om mee te discussieren ( Peej/saidtassa, Aman) heerlijk die eerlijkheid ( :) )

arabchrstn
08-05-2004, 16:07

Ach, zolang beste man zich niet alleen richt op het doden van westerlingen en Israeliërs, maar het hem ook niets uitmaakt om mensen van zijn eigen groep over de kling te jagen (moslims!), hoeven we totaal niet te bediscussieren of de man een goed moslim is. Want dan overtreedt hij een van de belangrijkste regels in de islam, geen geloofsbroeders ombrengen. Dan heeft de discussie niks met islam te maken, maar is het gewoon een terrorist.

arabchrstn
08-05-2004, 17:08
Het is volgens mij een letterlijk citaat van hem, dat hij strijdt tegen alle overheden die 'de Amerikanen steunen'. Volgens hem zijn dat bv. Saoudi-Arabia, Turkije, Jordanië In die landen worden dan ook aanslagen gepleegd, en BL erkent dat ook. Daar komen dus veel moslims bij om het leven. En dat is een overtreding van één van de belangrijkste geboden in de islam. Ook al is betreffende moslim niet helemaal gelovig op de wijze zoals BL: het blijft een moslim. By the way. Een arabische moslim in Israel, een moslim zoals mijn vader in de Verenigde Staten zijn minder moslim dan mr Bin Laden? Wanneer een moslim zijn medemoslim een haar krenkt, dan is dat al een overtreding. Klopt toch?

NoisySilence
09-05-2004, 01:03
http://www.ocolly.com/issues/2001_Fall/011011/pix/1.%20OSAMA%20BIN%20LADEN.jpg :bril:

arabchrstn
09-05-2004, 02:36
Kolere zeg, kan je je boundaries niet even aanpassen. Is dit een reclameposter voor het nieuwste model philishave ofzo.

NoisySilence
09-05-2004, 02:39
Tja, moet je maar een 24" plasmascherm aanschaffen net als ik :D

Ole_Guapa
09-05-2004, 03:14
Even voor de beeldvorming: OBL strijd tegen alle kapitalistische heidense (lees: niet moslim) landen en tegen islamitische landen waarvan de regering banden onderhoudt met kapitalistische heidense (niet moslim) landen. Toch? Dat zijn dus eigenlijk ALLE landen op de wereld. (of in ieder geval BIJNA alle landen) Toch? Een van de landen die zéker bij die kapitalistische niet moslim landen hoort is Nederland. Toch? Dus als jouw zus morgen naar kantoor gaat. Of jouw broer stapt in de metro. En ze hebben de pech dat dat kantoor of die metro net het doelwit zijn van jouw grote roerganger. Ga je hem dan ook bedanken voor zijn heldhaftige optreden. 't is maar een vraagje.

zinne_dinne_nr1
09-05-2004, 10:23
Origineel gepost door Aman meneer ben laden is een vieze zemmel. ik heb geen woorden voor deze vieze gore smeerlap. het uitmoorden van zijn eigen bevolking notabene. beslama. Ik begrijp die laatste zin niet wie heeft hij uitgemoord dan?

zinne_dinne_nr1
09-05-2004, 10:24
Origineel gepost door saidtaza vrouwen en kinderen onder drukken hoord zekker ook in de islam of niet ? Nee bij jouw fantasie.

zinne_dinne_nr1
09-05-2004, 10:26
Origineel gepost door Oppasser Geleerd en religie is al een tegenspraak in zichzelf. Een geleerde leert erbij en baseert zich niet op onveranderbare dogma's. Een geleerde onderzoekt en verwerpt zonodig zijn eerdere standpunten als de waarheid daartoe noopt. Een geleerde haalt kennis uit alle bronnen, bij alle mensen. En jij bent zeker die Dikke van Dale waar ze het steeds over hebben.

zinne_dinne_nr1
09-05-2004, 10:34
[QUOTE]Origineel gepost door arabchrstn Het is volgens mij een letterlijk citaat van hem, dat hij strijdt tegen alle overheden die 'de Amerikanen steunen'. Volgens hem zijn dat bv. Saoudi-Arabia, Turkije, Jordanië In die landen worden dan ook aanslagen gepleegd, en BL erkent dat ook. Daar komen dus veel moslims bij om het leven. En dat is een overtreding van één van de belangrijkste geboden in de islam. Ook al is betreffende moslim niet helemaal gelovig op de wijze zoals BL: het blijft een moslim. By the way. Een arabische moslim in Israel, een moslim zoals mijn vader in de Verenigde Staten zijn minder moslim dan mr Bin Laden? Wanneer een moslim zijn medemoslim een haar krenkt, dan is dat al een overtreding. Klopt toch? [/QU Een moslim die goed leeft hoeft niet bang te zijn dat hij zal sterven (door een aanslag).

Peej
09-05-2004, 12:26

Origineel gepost door zarqawi04 sommige mensen zijn werkelijk te dom om mee te discussieren ( Peej/saidtassa, Aman) Of zijn die mensen misschien niet dom genoeg en hebben ze het besef om de zaken van meerdere kanten te bekijken dan alleen vanuit dogma's die door een geloof worden opgelegd. Heb ik ongelijk als ik zeg dat de Islamitische Ummah niet bestaat en voor voorlopig niet tot stand zal komen? Heb ik ongelijk als ik zeg dat de Taliban er de meest onzinnige wetten op nahielden, met name de wetten die de vrouwen volledig onderdrukten en minder rechten gaven dan beesten? Ik weet dat de waarheid soms niet aantrekkelijk is voor bepaalde mensen. Maar om dan meteen anderen als dom te bestempelen... Da's wel een beetje kinderachtig hè.

Pagina's : [1] 2 3