Bekijk originele versie : Trouwen, Trouwen, Trouwen..
Wild_Female
07-05-2004, 16:58
Stel, je komt die leuke jongen tegen..en het klikt tussen jullie..
En je ziet er echt een toekomst in & hij ook..!
Maar je bent nog 18..
Wat doe je? Wil je gelijk verloven en trouwen en je studie afmaken als je getrouwd bent..Of maak je je studie toch eerst liever af en wil je eerst voor jezelf alles op een rijtje zetten ( goed betaalde baan, mooi autotje, je ouders nog financieel helpen enz. enz.)
Ik zelf kies toch voor t laatste..
Mn studie is t belangrijkst en ik denk zelf dat ik t' niet zou kunnen combineren zodra ik getrouwd ben..dus ik zet eerst alles insha'Allah op een rijtje voor mezelf en dan pas troooooooooouwen! :D
& jij?
lady_khadija
07-05-2004, 17:00
hmmm... ik zou denk ik verloven.. na een paar jaartjes, een stuk of 2, trouwen...
huwelijk en studie valt best wel te combineren...
Wild_Female
07-05-2004, 17:02
Origineel gepost door lady_khadija
hmmm... ik zou denk ik verloven.. na een paar jaartjes, een stuk of 2, trouwen...
Ja t zou idd best kunnen..Maar ik wil me toch liever helemaal op mn studie storten..En idd verloven zou ook nog kunnen..en na een paar jaartjes trouwen..
Ik zou gaan trouwen, ik leerde namelijk twee jaar geleden een jongen kennen waar het onwijs goed mee klikt. We zijn uiteindelijk niet getrouwd en ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms nog om huil. Ik zette me studie ook op de eerste plaats. Diezelfde fout maak ik dus nooit meer.
Romeisa18
07-05-2004, 17:40
rustig aan doen
Alles op zijn tijd.
Als het mektub is dan zullen jullie toch trouwen of je nou wacht tot je je school af maakt of niet.
love_tinghir
07-05-2004, 17:45
School gaat voor bij mijn.........!!
Maar als het goed klikt..en je ouders kennen hem..en zijn familie...tjah..dan zou ik misschien...eerst verloven..want ik wil niet op mijn 18e al trouwen..!!
Insallah zal ik deze zomer verloven.
Wij hebben elkaar een soort van "beloofd" en zijn hard aan het werk voor onze studie en centjes te verdienen.
Je kunt best je studie eerst afmaken,zonder gelijk te verloven ,of ene relatie aan te gaan, wij hebben ook nog geen relatie eigenlijk,maar zijn aan elkaar beloofd.
Dus ik zou zeggen maak eerst je studie af, want dat is een ongeloofelijke mooie kans die we hebben gekregen en die moet je nietr laten lopen...
sweet_nadoria
07-05-2004, 18:44
Mektab ..
Je kunt dingen zeggen ...
Maar ze kunnen alsnog anders uitlopen ...
Ik weet nog toen we op de Middelbare School zaten ...
We zeiden altijd tegen mekaar (de meiden onderling) jaa rond onze 19e gaan we verloven en op onze 20e gaan we trouwen ..
Maar elmekteb ...
Ben al bijna 19 en nog steeds niet verloofd noch getrouwd ...
Laat het gewoon het lot zijn .. want alles ligt Allahs handen ;)
marjam123
07-05-2004, 18:47
aan de ene kant wil ik heel graag trouwen... en ik denk wel dat school en trouwen te combineren valt (of misshien denk ik er te makkelijk over)
maar als ik weet dat hij op mij gaat wachten dan is het toch wel verstandig om eerst school af te maken, eventueel verloven... en pas als al dat gezeur van school over is... TROUWEN!!!
maar goed, alles is el mektab...
xxx
shirien85
07-05-2004, 19:25
ja is goed
Lady_moi
07-05-2004, 19:41
Verloven
Studie afmaken tijdens verloving
En als we afgestudeert zijn trouwen inshallah :melig2:
JudgmentDaY
07-05-2004, 19:44
Origineel gepost door lady_khadija
Niet wanneer het ten koste gaat van "je man". Als hij ziet dat je niet zoveel meer aandacht aan hem besteed, dan zal hij je erop afrekenen:)
:zwaai:
Studie afmaken... Wel verloven :)
SoleCuoreAmore
07-05-2004, 20:12
Studie afmaken.... tijdens verloving.
Iedereen bepaalt natuurlijk zelf wat hij/zij het beste vind. Maar om eerlijk te zijn zou ik voor trouwen kiezen (heb ik ook gedaan). je moet er echt goed over nadenken voor je je studie voortrekt. want mijn buurmeisje heeft nu hbo afgemaakt werkt bij belastingdienst, heeft rijbewijs en auto, maar zit nog bij haar ouders. omdat ze iedereen afwees want ze wilde eerst alles bereiken. maar laten we eerlijk zijn dat kan ook als je getrouwt bent. ik zelf heb voor mijn vriend gekozen, waar ik nu mee getrouwt ben.
ik studeer nog steeds. het is heel relax hoor. je hebt nog iemand naast je die je steunt. ik ben ook 18. Ik heb geen moment spijt van mijn keuze. mijn mannetje helpt me met opruimen enz, als ik het druk heb met studie. je bent juist dan eigen baas.
ik zeg het tegen iedereen studie is niet alles. van hem moet ik ook gaan studeren, want je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
thuis doe je ook huishouden enz. help je je moeder. nu ruim je op geen kids die rommelen of zo. je pakt je boeken gaat rustig op de bank zitten leren niemand die je roept om wat te doen :D
maar je weet wat het beste voor je is :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.