Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aanslag op moskee in Pakistan

Peej
07-05-2004, 16:54

Doden bij aanslag moskee Pakistan 7-05-'04 Bij een aanslag op een moskee in de Pakistaanse stad Karachi zijn zeker tien mensen omgekomen. Er vielen 35 gewonden. In de sjiitische moskee waren zo'n honderd mensen aanwezig voor de vrijdagmiddaggebeden. Het televisienetwerk Geo verklaart dat de schade aan de moskee groot is. Op de vloer liggen plasjes bloed en overal liggen stukken van lichaamsdelen, meldt Geo. De moskee bevindt zich vlakbij een historische school waar de stichter van Pakistan Ali Jinnah werd onderwezen. Pakistan wordt al lange tijd verscheurd door geweld tussen de minderheid van sjiitische moslims en de militante soennitische meerderheid. Moskeeën van de sjiieten zijn vaker het doelwit van aanslagen. In maart nog werden 44 mensen gedood en raakten 150 gewond bij een aanval op een sjiitische moskee in de stad Quetta BRON: NOS nieuws (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/5/7/dodenbijaanslagmoskeepakistan.html) :verdriet: Tot zover de Islamitische Ummah?

Aislin
07-05-2004, 18:20
Moslims zijn al jaren en jaren lang elkaar aan het uitmoorden dat is niks nieuws.

Sword_of_Islam
07-05-2004, 18:24
de oemah dat zijn Ahlus sunah wal djama'a, die de Koran en de soena volgen volgens het begrip van de vrome voorgangers, dus ook al de 4 rechtgeleide kaliefen. En dit doen de sjie'ieten niet, ze volgen enkel kalief Ali moge allah tevreden met hem zijn.

Peej
07-05-2004, 18:25
En dan nodigt de AEL een pakistaan uit die komt vertellen over de toekomst van de Ummah. Hoe ironisch kan het nieuws zich ontvouwen? Haagse Hogeschool verhuurt geen ruimte aan AEL-spreker ANP Vrijdag 7 mei 2004 - Den Haag - Het bestuur van de Haagse Hogeschool ziet af van de verhuur van een van zijn ruimtes aan de Arabisch Europese Liga (AEL). Dat liet het bestuur gisteren weten. De AEL wilde 21 mei in de hogeschool een bijeenkomst houden met Qazi Hussain Ahmed, leider van de grootste Pakistaanse moslimpartij. Ook in Antwerpen is de AEL voor hetzelfde doel een zaal geweigerd. Als leider van de fundamentalistische Jamaat-i-Islami was Hussain Ahmed fel gekant tegen de Amerikaanse aanvallen op Afghanistan en de medewerking die de Pakistaanse regering daaraan verleende. De voorgenomen komst van Hussain Ahmed veroorzaakte onrust bij het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). Deze organisatie heeft de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en Donner (Justitie) gevraagd om de Pakistaan de toegang tot Nederland te weigeren. Hij vormt volgens CIDI-directeur R. Naftaniel een risico wegens zijn opruiende teksten tegen niet-moslims. Het Haagse Arabisch cultureel centrum Al Beit Al Arabi had de ruimte van de Haagse Hogeschool gereserveerd voor de bijeenkomst van de AEL. „Zij hebben de Haagse Hogeschool niet volledig geïnformeerd over het doel, de aard en het programma van de bijeenkomst, ondanks dat hierom is verzocht. De geldende afspraken voor verhuur van het gebouw zijn hiermee niet in acht genomen“, stelt het bestuur van de onderwijsinstelling. Toen gisteren via diverse media de inhoud van het programma bekend werd, heeft de schoolleiding besloten de reservering te annuleren. Hussain Ahmed zou tijdens de lezing spreken over de ’Toekomst van de Umma’. Het Arabische woord umma betekent zoveel als ’moslimgemeenschap’. Het is een van zijn favoriete onderwerpen, waarover hij buiten Pakistan meestal spreekt. Ook de plichten van iedere moslim ten opzichte van deze gemeenschap komen vaak aan de orde in zijn redes. De AEL kon gistermiddag nog niet reageren. De organisatie wilde later deze maand ook in bolwerk Antwerpen een zaal huren voor een bijeenkomst met Hussain Ahmed. Antwerpen stelt echter geen cultureel centrum beschikbaar. De verklaring is dat een gemeente tijdens de campagnetijd voor de Europese en Belgische regionale verkiezingen op 13 juni geen eigen zalen beschikbaar stelt voor politieke doeleinden. BRON : Brabants Dagblad Als reactie op het onderstreepte rode gedeelte vraag ik me af waar de man bínnen Pakistan over praat. En wat moet de man als zou blijken dat Jamaat-i-Islami aanhangers verantwoordlijk zijn voor deze aanslag? Hoe moet dat dan met die Islamitische Ummah waarover hij preekt?

Sword_of_Islam
07-05-2004, 18:32

Origineel gepost door Peej En dan nodigt de AEL een pakistaan uit die komt vertellen over de toekomst van de Ummah. Hoe ironisch kan het nieuws zich ontvouwen? Als reactie op het onderstreepte rode gedeelte vraag ik me af waar de man bínnen Pakistan over praat. En wat moet de man als zou blijken dat Jamaat-i-Islami aanhangers verantwoordlijk zijn voor deze aanslag? Hoe moet dat dan met die Islamitische Ummah waarover hij preekt? Als één Nederlander een nazi is, mag geen enkele nederlander meer lezingen komen geven over wereldvrede en éénheid. Ik volg hier jouw redenering.

Peej
07-05-2004, 18:46
Ik beweer helemaal nergens dat de man geen lezing mag geven, noch dat hij een nazi of iets dergelijks zou zijn. Wat mij betreft lult hij er maar een eind op los. Ik geef alleen aan dat ik het wel een zeer ironische samenloop van omstandigheden vindt dat een Pakistaan komt vertellen over de toekomst van de Islamitische Ummah terwijl de Soennietische moslims in zijn eigen land de Shiiëtische moslims de moskee uit bombarderen. Ik zou zeggen, "verbeter de wereld, maar begin in dit geval je eigen land!".

Sword_of_Islam
07-05-2004, 18:49
Origineel gepost door Peej Ik beweer helemaal nergens dat de man geen lezing mag geven. Hij lult er maar een eind op los. Ik geef alleen aan dat ik het wel een zeer ironische samenloop van omstandigheden vindt dat een Pakistaan komt vertellen over de toekomst van de Islamitische Ummah terwijl de Soennietische moslims in zijn eigen land de Shiiëtische moslims de moskee uit bombarderen. Ik zou zeggen, "verbeter de wereld, maar begin in dit geval je eigen land!". DE soenitische moslims? Een groep van een paar mensen is dat representatief voor miljoenen moslims?