Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Over aanvallen op de moslims

7eloua
10-11-2002, 19:58

Over aanvallen op de Moslims "Moslims die midden in de samenleving staan en met geduld de kwellingen ondergaan, zijn beter dan zij die de maatschappij schuwen en niet kunnen verdragen dat hen onrecht wordt aangedaan" (overgeleverd door Abu Dawud) Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud. (Zie Sunan Abi Dawud) Wat vinden jullie hiervan?

nour_el_3oejoen
10-11-2002, 20:03
7eloua whats thiss :confused: :confused: ik ben er zeker weer te dom voor :D :D :D he , ga je huiswerk maken!!!! ;)

7eloua
10-11-2002, 20:07
Origineel gepost door nour_el_3oejoen 7eloua whats thiss :confused: :confused: ik ben er zeker weer te dom voor :D :D :D he , ga je huiswerk maken!!!! ;) hey meissie dit is een hadith had ik gekregen van iemand en ik dacht laat ik het hier neerzetten voor degenen die het interessant vinden. Ik ga zo wel mijn huiswerk maken gekkie, zorg jij er nou maar voor dat je eigen huiswerk af is hahaha, maak je geen zorgen om mij.

yach
10-11-2002, 20:10
Heel mooi stukje :)

7eloua
10-11-2002, 20:14

Origineel gepost door yach Heel mooi stukje :) hey iemand die het heeft gelezen wauw :) het is mooi he en ook heel actueel.

7eloua
10-11-2002, 21:27
Is er dan niemand anders die hierop wil reageren :(

Morgaine
10-11-2002, 21:33
Origineel gepost door 7eloua Over aanvallen op de Moslims "Moslims die midden in de samenleving staan en met geduld de kwellingen ondergaan, zijn beter dan zij die de maatschappij schuwen en niet kunnen verdragen dat hen onrecht wordt aangedaan" (overgeleverd door Abu Dawud) Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud. (Zie Sunan Abi Dawud) Wat vinden jullie hiervan? Ik begrijp niet zo goed dat God volgens deze Hadith 'wahan' in de harten van de Moslims zou werpen wanneer 'wahan' betekent dat je hecht aan het leven en de dood verafschuwt. Hoe valt dit te rijmen met dat dit leven slechts een test is voor het hiernamaals? Met de aansporing niet TE veel te hechten aan dit leven, met de aanmoediging bepaalde dingen NIET te doen omdat je erop afgerekend zou worden in het hiernamaals? Zou iemand me dit uit kunnen leggen? Vriendelijke groeten, Morgaine

7eloua
10-11-2002, 21:37
Origineel gepost door Morgaine Ik begrijp niet zo goed dat God volgens deze Hadith 'wahan' in de harten van de Moslims zou werpen wanneer 'wahan' betekent dat je hecht aan het leven en de dood verafschuwt. Hoe valt dit te rijmen met dat dit leven slechts een test is voor het hiernamaals? Met de aansporing niet TE veel te hechten aan dit leven, met de aanmoediging bepaalde dingen NIET te doen omdat je erop afgerekend zou worden in het hiernamaals? Zou iemand me dit uit kunnen leggen? Vriendelijke groeten, Morgaine hmmm :rolleyes: ...........goede vraag

Tnawie
10-11-2002, 23:57
Origineel gepost door Morgaine Ik begrijp niet zo goed dat God volgens deze Hadith 'wahan' in de harten van de Moslims zou werpen wanneer 'wahan' betekent dat je hecht aan het leven en de dood verafschuwt. Hoe valt dit te rijmen met dat dit leven slechts een test is voor het hiernamaals? Met de aansporing niet TE veel te hechten aan dit leven, met de aanmoediging bepaalde dingen NIET te doen omdat je erop afgerekend zou worden in het hiernamaals? Zou iemand me dit uit kunnen leggen? Vriendelijke groeten, Morgaine Voor alle duidelijkheid, Wahan is een ziekte, die God in de harten van de moslims zou werpen, als ze afstand nemen van de islam en de koran niet meer als leiddraad nemen. Omdat wij de wahan ziekte hebben, gaan wij veel waarde aan t leven hechten en de dood verafschuwen en daar mee ook de Jihad. Verafschuw je de (dood) jihad, dan word je een makelijk prooi voor andere naties. En dan word je als t ware dat bordje eten die de hongerigen aan vallen. ps: VOOR ALLE DUIDELIJKHEID, WAHAN IS EEN STRAF VAN GOD AAN DE MOSLIMS OMDAT DEZE NIE MEER OP DE SIRAT ALMOESTAKIM ZIJN.(RECHTE PAD) K hoop dat k jou geholpen heb, en dat ik de tegenstredigheden die je net zag heb kunnen wegwerken. :zwaai:

Morgaine
11-11-2002, 00:25
Mnou, eerlijk gezegd begrijp ik het begrip Jihad ook niet zo goed. Ik begreep dat het in de eerste plaats 'innerlijke strijd' betekende. De strijd in jezelf tussen goed en kwaad, de strijd om een hogere morele standaard te bereiken, een soort constant zelfonderzoek zeg maar... terwijl nu de Jihad enkel in het nieuws komt door daden van geweld uit naam van God. En ja, er zijn nog zoveel dingen die ik niet goed begrijp. Zoals ik ook niet goed begrijp hoe iemand die een zelfmoordactie onderneemt gezien wordt als een martelaar die rechtstreeks toegang krijgt tot de hemel terwijl aan de andere kant zelfmoord gezien wordt als haram. Maar ja.... ik ben dan ook geen Moslima. Bedankt voor de uitleg over 'wahan' ! Vriendelijke groeten, Morgaine

ithran
11-11-2002, 00:54
Ik begrijp niet waarom jij die vraag stelt????

Morgaine
11-11-2002, 01:01
ithran, ik begrijp niet waarom ik die vraag niet zou mogen stellen. Het zoeken naar kennis is volgens mij alleen maar positief. Ik doe tenminste moeite om iets te begrijpen van de Islam en van de verschillende culturen die samenhangen met de Islam. Maar ja, ik neem aan dat jij deze vragen gelijk maar onder de noemer 'kritiek' classificeert? Vriendelijke groeten, Morgaine

Boyfriend
11-11-2002, 01:06
Origineel gepost door 7eloua Over aanvallen op de Moslims "Moslims die midden in de samenleving staan en met geduld de kwellingen ondergaan, zijn beter dan zij die de maatschappij schuwen en niet kunnen verdragen dat hen onrecht wordt aangedaan" (overgeleverd door Abu Dawud) Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud. (Zie Sunan Abi Dawud) Wat vinden jullie hiervan? Profeet heeft waarheid gesproken, hij had het over ons, wij moslims in deze tijd, wij diegene met 1.7 miliard op de wereld één god aanbidden, en die niets kunnen doen, allemaal onnutige mensen. Waha is leven voor je leven en niet leven voor het hiernamaals, houden van het leven evenveel het haten van dood te gaan. wij zijn allemaal bezadelt met de wereldse zaken, zo verslaafd geraakt dat we er moeilijk van af kunnen. Dat is wahan, we kijken bijvoorbeeld elke dag op tv hoe palstijnen worden afgeslacht, doch kunnen we niets doen, 1.7 miljiard moslims kunnen niets doen. Dat is wahan, we worden het gewoon elke dag naar die foto's te kijken. We leven gewoon verder en denken gewoon aan onszelf...... enzovoort