Bekijk originele versie : Hoelang heb je recht op ww als je een jaar hebt gewerkt?
Moslima_samia
15-06-2009, 21:55
Ik heb een brandende vraag. ik moet weten hoe lang ik recht heb op ww. mijn contract wordt misschien niet verlengd en dan heb ik in totaal een jaar gewerkt. wie kan mij vertellen hoe lang ik recht heb op ww. alvast bedankt.
Ik heb een brandende vraag. ik moet weten hoe lang ik recht heb op ww. mijn contract wordt misschien niet verlengd en dan heb ik in totaal een jaar gewerkt. wie kan mij vertellen hoe lang ik recht heb op ww. alvast bedankt.
De looptijd van je ww uitkering hangt af van je leeftijd en arbeidsverleden. De WW beslaat een periode van minimaal 3 maanden en maximaal 38 maanden.
Ik denk dat het in jouw geval een kortdurende WW uitkering wordt. Je kunt het berekenen op http://www.berekenhet.nl/modules/werken/wwuitkering.html.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Abdel
Ik wijs je er ff op dat het UWV aan de lopende banden fouten maakt, zijn eigen wetgeving niet eens kent en er alles aan zal doen dat te verbloemen...Ken je rechten en snoer ze de mond, dan kom je zeker ver..;)
summergirl
15-06-2009, 22:35
Volgens mij per gewerkte jaar heb je recht op een maand.
PrincessLeila
16-06-2009, 11:02
da klopt;)
malika16
16-06-2009, 12:10
da klopt;)
Dat klopt helemaal niet..!!
Ik heb anderhalf jaar gewerkt en ik krijg voor 3 maanden een WW uitkering..
:D
PrincessLeila
16-06-2009, 12:14
Dat klopt helemaal niet..!!
Ik heb anderhalf jaar gewerkt en ik krijg voor 3 maanden een WW uitkering..
:D
zover ik weet krijg je voor elk gewerkte jaar 1 maand ww uitkering 75% van je laatst verdiende loon..
ik kan er ook naast zitten hoor.. :hihi:
De looptijd van je WW uitkering is inderdaad ondermeer afhankelijk het aantal dienstjaren, maar ook van je leeftijd. Een WW uitkering kent een minimum van drie maanden en een maximum van 38 maanden.
De looptijd van je WW uitkering is inderdaad ondermeer afhankelijk het aantal dienstjaren, maar ook van je leeftijd. Een WW uitkering kent een minimum van drie maanden en een maximum van 38 maanden.
Ik denk dat je je vergist, de ww kent helemaal geen minimum looptijd. Zeker niet van 3 maanden. Sterker nog, indien je minder dan 36 weken hebt gewerkt ben je niet eens rechthebbende.
Ik denk dat je je vergist, de ww kent helemaal geen minimum looptijd. Zeker niet van 3 maanden. Sterker nog, indien je minder dan 36 weken hebt gewerkt ben je niet eens rechthebbende.
Gelieve jezelf eerst te verdiepen in de feiten alvorens je mij aanspreekt op vergissingen.
Een WW-uitkering duurt minimaal 3 maanden en maximaal 38 maanden (3 jaar en 2 maanden). Hoe lang je een WW-uitkering krijgt, hangt af van het aantal jaren dat je gewerkt hebt voordat je werkloos werd. Je krijgt een WW-uitkering van 3 maanden als je aan de zogenoemde wekeneis voldoet. Deze uitkering wordt verlengd als je ook aan de jareneis voldoet.
Je kunt het zelf lezen, zie http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/aanvraag-vaststelling-WW/duur/index.aspx.
Gelieve jezelf eerst te verdiepen in de feiten alvorens je mij aanspreekt op vergissingen.
Je kunt het zelf lezen, zie http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/aanvraag-vaststelling-WW/duur/index.aspx.
OKe bedankt voor de info, en sinds wanneer is bovenstaande het geval..? Ik kan me herrineren dat dit 2 jaar geleden niet het geval was.
OKe bedankt voor de info, en sinds wanneer is bovenstaande het geval..? Ik kan me herrineren dat dit 2 jaar geleden niet het geval was.
Geen dank, bovenstaande word al geruime tijd toegepast. Wellicht dat het in het verleden anders was.
Moslima_samia
16-06-2009, 21:33
Oke bedankt voor de info. Ik hoop dat ik binnen drie maanden een nieuwe baan zal vinden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.