Bekijk volle/desktop versie : Het gebruik van gel tijdens de ramadan



Pagina's : [1] 2

10-11-2002, 18:25
Ik heb een vraagje mag je nu wel gel in je haren of niet tijdens de ramadan.

Volgens verschillenmde bronnen mag het en volgens andere niet.

Kan iemand mij een link geven waar het ergens staat?

Bedankt

10-11-2002, 22:23


Weet iemand nog iets ? Het is heel dringend!!!!!!!!!!!!!!!

10-11-2002, 22:47
Salaam 3likoem,

het is niet haram denk ik heb het ooit gevraagd en ik doe het ook tijdens ramadan
hoop je hiermee te hebben geholpen

ramadaan karim!!!

GreetZ

11-11-2002, 08:30
Het mag hellemaal niet je mag geen make up dus ook geen gel .
Het gel dragen tijdens de ramadam is haraam .

thallah kautar

11-11-2002, 09:02


Het is niet haram, omdat gel je lichaam niet voed alles wat je lichaam voed is haram en gel voed je lichaam duss absoluut niet!!!

11-11-2002, 11:51
Ja maar, licht er ook aan met welke intentie je gel gebruikt, is mij verteld. Als je dat doet om aantrekkelijkl uit te zien dan is het haraam, maar als je gel gebruikt om er verzorgd uit te zien dan mag dat wel.
Dus het is helemaal aan jou.

11-11-2002, 11:52

Citaat:
Origineel gepost door Wajo
Ja maar, licht er ook aan met welke intentie je gel gebruikt, is mij verteld. Als je dat doet om aantrekkelijkl uit te zien dan is het haraam, maar als je gel gebruikt om er verzorgd uit te zien dan mag dat wel.
Dus het is helemaal aan jou.
Dat was ik vergeten om te vermelden....

11-11-2002, 14:22
Mo_kers ik sluit me aan bij wat Dalilah heeft gezegd, het voed je haar niet dus mag het wel.

Ik hoop dat je eruit komt en laat het ons weten als dat zo is

Nala

11-11-2002, 16:18
Jongens alles wat hierboven geplaatst is zijn bevindingen van julie zelf en wat jullie denken, maar zo werkt de islam niet als je iets wilt weten moet je dat vragen aan iemand die er verstand van heeft of aan iemand die dat kan opzoeken in de Koran of Hadith.

Over dit onderwerp heb ik toevallig vorige week gepraat met iemand die de islam heeft bestudeerd in marokko. Wat hij erovr heeft gezegd is. Je mag gel inderdaad wel gebruiken maar je moet goed kijken wat die gel precies doet en uit wat voor bestandsdelen die gemaakt is. Als de gel enkel bedoeld is om je haar in vorm te houden of om je haar vochtig te lijken doen, dan is het toegestaan. Maar als de gel ook andere functies heeft zoals het voeden van je haarwortels dan mag het niet. Je kunt kijken op het etiket daar staat het meestal vermeld, je moet goed opletten dat er geen vitmamine of zo in zitten.

Conclusie: Goedkope etos gel is geen probleem.

Maar wat ik hierboven heb vermeld moet je natuurlijk niet klakkeloos overnemen ik adviseer dan ook om iemand te vragen het op te zoeken in de Hadith of de Koran.

12-11-2002, 10:33
Ik ben het eens met Wajo, want het gaat inderdaad om je intensie.
Je moet je niet alleen maar bezig houden met je uiterlijk in de Ramadan.
Dus niet gaan stinken ofzo, maar je moet juist in de Ramadan fysiek veel sterker zijn, dus je innerlijk veranderen. En nog iets let nou niet op de kleinste dingen of ze haram zijn of niet, want je hebt zelfs mensen die zeggen dat deo haram is in de ramadan...Met andere woorden het is niet haram in de Ramadan, want als God het niet haram verklaard heeft dan mogen wij dat ook niet zeggen. Ik hoop dat je ermee wat opschiet met dit berichtje.

Groetjes

12-11-2002, 11:30
euhmmm heb gehoord dat je het niet mag JAMMER JONGENS HELE MAAND AFRO
LATERSSSSSSS

12-11-2002, 13:45
iedereen heeft er wel een eigen verhaal, of het nou wel mag of niet stel die vraag gewoon aan een Nederlandssprekende imam, probleem opgelost. Ik maak het nog makkelijker voor jullie:

Luister aanstaande donderdagavond vanm 2100-2200 uur naar 747 AM, luister en bel gratis naar het nummer 0800-1121 en stel al je vragen etc.

groetjes

keep it simple keep it vrijsimpel@hotmail.com

22-08-2011, 12:25


oldskool!!
het mag dus wel

22-08-2011, 12:32

Citaat door Wajo:
Ja maar, licht er ook aan met welke intentie je gel gebruikt, is mij verteld. Als je dat doet om aantrekkelijkl uit te zien dan is het haraam, maar als je gel gebruikt om er verzorgd uit te zien dan mag dat wel.
Dus het is helemaal aan jou.
Er verzorgd uit willen zien, impliceert per definitie dat je er aantrekkelijker uit wil zien. Immers ga je ervan uit dat een onverzorgder uiterlijk onaantrekkelijker is om aan te zien.

Salutem

22-08-2011, 15:54
je mag jezelf niet mooi maken voor andere

Pagina's : [1] 2