Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Linux

Pagina's : [1] 2

Globilinni
13-06-2009, 22:30

Hi, Wat is momenteel de beste Linux distributie? Betaald of niet....dat maakt niet uit. Ik ben helemaal klaar met Windows Vista en wil een goede vervanging van mijn os. Dank!

Evilash
14-06-2009, 12:19
doe maar ubuntu maar probleem is bij ubuntu je kan er geen draadloze internet op installeren en is heel ingewikkeld om drivers te installeren als je bijv geen bekende video kaarten hebt zoals via etc

Evilash
14-06-2009, 12:24
Nou kijk er hangt vanaf de draadlos af bij elke institut is er een handleiding bij en bepalden instructie die je in de terminal van ubuntu moet schrijven en ook bepalde certificate het is wel lastige maar wel leuke os, je kan ook local met draad gebruiken en dat is makkelijk nee heb alles geprobeerd drivers kon ik uiteindelijk via terminal installeren maar draadloze internet lukte niet dus heb ik ubuntu maar verwijdert is wel een leuke os maar windows blijft tot nu nog de beste (vista)

Evilash
14-06-2009, 12:29
om wat betreft stabiliteit ubuntu is de beste, vista is zwak in de term va security, en de draadloze daar heb je gelijk in is echt lastige, maar wel leuke uitdaging, maar blijft ubuntu top, en over de drivers er is geen probleem, ubuntu kan veel aparaten zelf instaleren, als hij niet kan dan moet in de cummunity van linux mailen, dan krijg je het... ja nvidia en ati kan je heel makkelijk installeren maar ik had een oude pc met een oude videokaart en die kan je niet makkelijk installeren en heb nu vista en heb geen een x virus gekregen en is supersnel alles werkt

Evilash
14-06-2009, 12:36

ja je hebt gelijk bij oude videokaarten en andere is ladstig. ik heb ook vista maar dat vista is eigenlijk voor normaal gebruik, linux is echt een hoge term voor profes use... ik heb nu debian in de vm allen voor de lol... wat betreft security hou je antivirus altijd up-date en installeer alle vista updates automatisch en laat een x per week je antivirus je pc scannen heb deze pc al een jaar nog nooit kapot gegaan door een virus ofzo en k gebruik deze pc meer voor online games soms heb 8500 GT

Globilinni
14-06-2009, 13:39
Geen wireless....is voor mij geen optie. Ik kan mij herinneren dat ik daarmee inderdaad eerder problemen heb gehad toen ik Linux probeerde. Een enorm ingewikkeld gedoe met drivers......dat staat mij nog goed bij....ik dacht dat dát nu wel verbeterd zou zijn.

Globi
15-06-2009, 17:17
Okay. Linux (Ubuntu 9) loopt eigenlijk perfect.....naast Vista. Wireless ging bijna automatisch en in 1 keer goed. Wat mij wél opvalt is dat Firefox ERG traag is. Ik heb dat ipv6 al uitgezet....dat maakt enig verschil....maar et loopt niet echt lekker.

Evilash
15-06-2009, 17:23
Okay. Linux (Ubuntu 9) loopt eigenlijk perfect.....naast Vista. Wireless ging bijna automatisch en in 1 keer goed. Wat mij wél opvalt is dat Firefox ERG traag is. Ik heb dat ipv6 al uitgezet....dat maakt enig verschil....maar et loopt niet echt lekker. installeer plug-ins enzo en flash player

Globi
15-06-2009, 17:27
installeer plug-ins enzo en flash player Volgens mij heb ik alles up to dat. Al is de update knop niet in de drukken. Misschien moet hij even aan mij wennen.

Jabir_A
15-06-2009, 18:12
Windows 7! Windows vista kun je overslaan.

Globi
15-06-2009, 18:15
Windows 7! Windows vista kun je overslaan. .....had ik het maar overgeslagen. Ik hoor tegenwordig ZEER veel goeds over linux......dan laat ik 7 wel aan haar lot over.

Pagina's : [1] 2