Bekijk volle/desktop versie : Ker3ien help!!!



13-06-2009, 16:09
Asalaam alaykoum warahamtollah wabarakatoho lieve dames.
Hebben jullie misschien een lekkere recept van ker3ien(schapenpootjes)
met homis(kikkererwten)
Heb het morgen nodig.
alvast erg bedankt lieve zusters

groetjesssssssssssssssssssssssssssss

13-06-2009, 16:58


Kar3ien/Schapenhoofd/kersha (deware is dat in het arabisch geloof ik) wordt allemaal gemaakt zoals je marmita maakt.

Het vlees en zeker als het ingewanden zijn altijd eerst reinigen.

Deware en kar3ien liefst altijd even voorkoken in water zodat de vieze stoffen eruit gaan.

Olijfolie in je marmita doen, het vlees erin (kar3ien, hoofd, kersha)
Goed laten garen met deksel erop en als je ziet dat het van kleur begint te veranderen dan gooi je daar een goei 2 uien bij in schijfjes, maar niet te dun anders wordt het waterig omdat het lang moet koken. Dus een ui in 4 snijden ongeveer.
Erna kruiden met die mengeling marokkaanse kruiden, een zakje saffraan, witte peper en goed omroeren dat de kruiden zowat overal zitten.
Koriander en peterselie erop fijnsnipperen maar niet laten garen, van zodra je erin hebt gedaan gelijk water toevoegen. En op smaak verder brengen met groente/runderbouillon of schapenbouillon. Ik neem altijd een mix omdat die van groente eigenlijk kruiden inzitten en dan geeft het extra smaakje. Dus doe eentje van groente en eentje van schaap/kalf. En laat 'm rustig verder koken en dan heb je jouw vlees.

13-06-2009, 16:58
recept van ninatoen

13-06-2009, 22:24
Dankjewel sihamm, en dan ook gelijk de kikkererwten neem ik aan?

13-06-2009, 23:29



Citaat door Oum_Abderrahman:
Dankjewel sihamm, en dan ook gelijk de kikkererwten neem ik aan?


Nee ker3ien die moeten echt lang koken. Als je ziet dat ze halverwege zitten dan voeg je maar pas je hommes (kikkererwten) bij anders ga je purree krijgen

14-06-2009, 19:30
haha ninatoen, gelukkig was het geen puree, en trouwens ik had kar3ien of een schaapje en die koken snel, ik heb ze samen gekookt en was superlekker en nog steeds heel de hommes.
Maar erg bedankt

14-06-2009, 19:58

Citaat door Oum_Abderrahman:
haha ninatoen, gelukkig was het geen puree, en trouwens ik had kar3ien of een schaapje en die koken snel, ik heb ze samen gekookt en was superlekker en nog steeds heel de hommes.
Maar erg bedankt


Ah das goed se. Ik zeg dat er altijd bij in geval dat het 'oud' vlees is dan duurt het wel lang om te koken maar fijn dat het heeft gesmaakt
Graag gedaan