Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : marokkanen leren herdenken

LZN
06-05-2004, 21:39

Mij is steeds meer duidelijk dat de nederlandse media er alleen maar op uit is om de marokkanen in een kwaad daglicht te stellen, dit onder het mom van nieuwswaarde. Waar ik mij het meest aan heb geergerd vandaag, andere dagen even terzijde, is de item op 'twee vandaag': 'Marokkanen leren doden te herdenken'. Hiervoor is een 'twee vandaag' nieuwswagen downtown ghetto 'de baarsjes' binnengetrokken om de vermeende onlusten, door marokkanen veroorzaakt, vast te leggen en breed uit te smeren over de tv scherm om zo verontwaardiging in de verscheidene 'hollandse' woonkamers op te roepen. Wat een teleurstelling moet het zijn geweest voor de op riooljournalistiek belustte beginnende amateur journalisten van twee vandaag. Ik zie het al voor me; de hoofdredacteur tegen zijn amateur journalist: ga marokkanen in hun eigen habitat filmen en maak het zo dramatisch mogelijk dan maak je carriere zodat je in plaats van koffie te zetten volgende week misschien de inkomende post mag sorteren. Even weer terug op de teleurstelling; er waren bij binnenkomst, door de amateur journalisten, van no-go area voor blanken 'de baarsjes' geen georganiseerde groepjes marokkanen die alles op alles wilden zetten om de herdenking te verstoren, nee, er was ook geen sprake van een totale belegering door de helden van de militaire eenheid van de politie, nee, er was TOTAAL niks gaande, ok een bijeenkomst voor kleine marokkanen van ongeveer 10 jaar over wat herdenken nou eigenlijk is. Bij het filmen van deze groep hebben de amateur journalisten een fout gemaakt; per ongeluk hebben ze een paar hollanders gefilmd waarover ze totaal geen enkel woord hebben gerept bij het aankondigen van de item of in het vervolg van de item. Wat hebben de amateurs nou in allahsnaam gefilmd denk je? Niks, ze hebben de drama eromheen GEPRAAT, 'de politie wacht af op ongeregeldheden', 'jonge marokkanen wachten gespannen af of er wel/geen onlusten komen' waarbij ze nog zo extreem hebben ingezoomd op de gezichten van de Marokkanen tijdens de herdenking om maar iemand te betrappen op een gezichtsuitdrukking die niet gepast is, wat overigens niet gelukt is, alle gezichten bleven 'netjes' in de plooi. Wat mij nog het meeste heeft geflabbergasted zijn de vragen van onze objectieve op waarheid gerichte amateur journalisten waarvan één was 'waarom is het goed gegaan dit keer'. Gelukkig voor onze amateur kon hij zichzelf in bedwang houden toen hij deze vraag stelde, eigenlijk had hij willen janken en uitschreeuwen 'waarom, waarom is er niks gebeurd jullie k*tmarokkanen'. Er werd ook gevraagd, aan de marokkanen, waarom er een dodenherdenking is en wat het eigenlijk is en/of erover werd gepraat thuis door de ouders. Toen ik dit hoorde dacht ik bij mezelf stel diezelfde vraag aan een gemiddelde boeren jan, kijken of hij het antwoord weet en ik kan je verzekeren dat deze gemiddelde boeren jan het antwoord niet weet. Wat jammer voor de amateur journalist was dat de kleine Marokkaan wel degelijk het antwoord wist op de vraag, volgens mij heeft hij daaropvolgend ALLE marokkanen daar dezelfde vraag gesteld waarop telkenmale het juiste antwoord gegeven werd, ik ben benieuwd wat die paar hollanders geantwoord zouden hebben... Met andere woorden geeft dit alleen maar aan dat de Nederlandse media een duidelijk doel voor ogen hebben en dat daarbij over lijken wordt gegaan, het zware geschut wordt ingezet want het doel rechtvaardigt het 'smerige' middel. Wat ik mij afvraag is of ze zich wel hebben afgevraagd dat ze hiermee alleen het kankergezwel vergroten en dat het alleen maar erger wordt, het verwordt een 'self fulfilling prophecy', ik word wat van mij verwacht wordt, alle onzin over 'eigen keuze' , 'nee, je moet sterk zijn', 'de meeste Marokkanen zijn goed' 'bla bla' even terzijde. Ik kan mij het gevoel niet onderdrukken dat dit pure vervuiling is, het grootste onrecht wat ons als volk kan worden aangedaan. En ja ik probeer dat beeld te veranderen maar lukt niet echt zoals je al verwachtte denk ik. Ik heb nog een tip voor de helden van 'twee vandaag' een beter milieu begint bij jezelf.....

SabroenDjamiel
06-05-2004, 22:18
Tsjaa....Heel dat herdenken mag van mijn part worden afgeschaft allemaal onzin....Die mensen liggen allang onder de zoden en laat ze toch lekker rusten, ze vragen er nie om herdacht te worden, maar om met rust gelaten te worden....Als ze mij voor die camera hadden gehad dan hadden ze wel wat te horen gekregen, dan had ik ze duidelijk verteld dat ze dodenherdenking moeten afschaffen, allemaal flauwekul....Er vallen dagelijks velen doden in oorlogen, waarom worden deze nie herdacht?....Nederland heeft een genocide toegestaan in Sebrenicia, waarbij duizenden moslims zijn vermoord onder 't toezient oog van Nederlandse militairen, waarom worden deze mensen nie herdacht?....3La stelletje hypocrieten....

SabroenDjamiel
06-05-2004, 22:33
Origineel gepost door said2reffie he je praat onzin ,wat herdenken betreft ,ik zelf heb ook adolf hitl er herdacht .en heb ook trouwens van dag en feesje geviert :D Kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen, enfin zal er verders ook maar nie op ingaan....

hbohuisvrouw
06-05-2004, 22:42
Jaja, herdenken , herdenken. Eerst waren het de Joden en nu hebben de Nederlanders een nieuwe zondebok gevonden. Ra, ra wie zouden dat nu zijn. Stelletje hypocrieten.

nour_el_imen_
06-05-2004, 22:51

Origineel gepost door mohameddd heyy dit onderwerp is om jullie wakker te maken niet om gekke dingen te zeggen .. Wake- up............ :D

Blizzard
07-05-2004, 00:22
Gedenken voor hitler ja voor het bijna voltooien van de voorkoming van Israel.

DUTCHIEXL
07-05-2004, 00:52
Wat ik zo wrang vindt mensen herdenken de doden van 50 jaar geleden. Terwijl ze nu medeschuldig zijn aan doden. Die ze waarschijnlijk over 20 jaar ook gaan herdenken.