Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de niqaab wel of niet

yach
10-11-2002, 14:30

Wat vinden jullie er van wel of geen niqaab hier onder staat dat het juist echt moet....??? De volgende Fatwa is van Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem): "De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien”. Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen. Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en “kijken”is. Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet? Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari’ah tegenstrijdig is. Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet.

yach
10-11-2002, 14:38
Als je er nog meer over wilt lezen lees dit stukje dan maar ik sta versteld moet het dan toch???? http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/hijab/Deniqaab/deniqaab.

yach
10-11-2002, 15:31
Heeft hier niemand een mening over dan ????

maghrabia82
10-11-2002, 15:58
Ik heb echt respect en bewondering voor die vrouwen die het dragen. Maar is het echt verplicht?Als jij een hijjab en wijde kleding draagt heb je toch ook dezelfde effect?of gaat het erom dat je alles zwart aan hebt en dus minder opvalt? hele interessante topic heb je geopend ben ook benieuw naar de reacties van andere mensen. ma3a salama, maghrabia82

yach
10-11-2002, 20:05

Ja dat vindt ik nou ook.... ik denk dat je dan van zelf wel moet houden aan het geloof dus echt goed voor je zelf een soort zelf bescherming

emsoem
10-11-2002, 20:31
een goeie topic....... maar ik vindt je moet zelf maar weten wat je draagt =emsoem=

Boyfriend
10-11-2002, 20:41
Het is zéker niet verplicht om de niqaab te dragen, profeet Mohamed vzmh heeft ons geleerd dat de vrouw alles moet bedekken behalve de handen en het gezicht. Verschil tussen niqaab en de hijaab is dat je bij niqaagb het heel gezicht bedekt . Hierbij heeft denk ik de profeet niets over gezegd, en het beste is om gewoon de raad van de profeet op te volgen, of te doen wat hij zei, niets meer en zeker niet minder ..

Boyfriend
10-11-2002, 20:53
In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.............. zichtbaar is het gezicht en de handen tot de pols.......