Bekijk volle/desktop versie : ontbijt--> wat maken jullie klaar



Pagina's : [1] 2 3

12-06-2009, 19:43
beste dames,
ik ben heel nieuwsgierig, wil nl weten wat jullie klaar maken voor het ontbijt. met name in het weekend is het uitgebreid? of lekker en simpel...
laat me weten en deel het met ons...

12-06-2009, 22:52


Door de week is het boterhammen met kaas/kashir (worst)/jam/hagelslag ed. met thee.

In het weekeind wat uitgebreider:
Eitjes bakken
Pannekoekjes bakken
Mijn man houdt ervan om marokkaans brood te roosteren met pure olijfolie en la wache qui rit.
Smoothies of fruitsalade

12-06-2009, 22:55
Ben niet zo'n grote ontbijter maar als ik wat ontbijt dan is het in de week:

-Boterham met kaas/smeerkaas

Weekend:

-boerenomelet, roerei, spiegelei in olijfolie, toast met kaas, marokkaanse thee, lipton thee

Mohim zo van die dingen... Ni echt uitgebreid ofzo

12-06-2009, 22:55

Citaat door Moslima22:
Door de week is het boterhammen met kaas/kashir (worst)/jam/hagelslag ed. met thee.

In het weekeind wat uitgebreider:
Eitjes bakken
Pannekoekjes bakken
Mijn man houdt ervan om marokkaans brood te roosteren met pure olijfolie en la wache qui rit.
Smoothies of fruitsalade


Oh heerlijk.
Ik kan niet wachten totdat ik getrouwd ben. Kan ik ook ontbijt maken voor mijn mannetje.

12-06-2009, 23:00



Citaat door Grensloos:
Oh heerlijk.
Ik kan niet wachten totdat ik getrouwd ben. Kan ik ook ontbijt maken voor mijn mannetje.

Ja zal wel, 1 keer, 2 keer, 3 keer maar je gaat het niet altijd even enthousiast blijven doen

12-06-2009, 23:12
ja na een tijdje weet je gewoon niet meer

12-06-2009, 23:23

Citaat door Ninatoen:
Ja zal wel, 1 keer, 2 keer, 3 keer maar je gaat het niet altijd even enthousiast blijven doen


Ja he, denk ik ook.

12-06-2009, 23:47
Gewoon brood met olijfolie...


En als ik zin heb echt heel uitgebreid: sinaasappelsap persen, sandwiches etc. Maar dat is niet vaak.

12-06-2009, 23:50
door de weeks eten we meestal gewoon boterham of marokaans brood of tosti en in weekend maak ik msemn, harcha of beghrir dat zijn standaard dingen.
en daarbij maak ik altijd iets zoets. cake of wafels ofzo...

13-06-2009, 02:43

Citaat door nellie:
door de weeks eten we meestal gewoon boterham of marokaans brood of tosti en in weekend maak ik msemn, harcha of beghrir dat zijn standaard dingen.
en daarbij maak ik altijd iets zoets. cake of wafels ofzo...


ik ook haha

13-06-2009, 22:22
ik ook in het weekend sta je langer in de keuken

13-06-2009, 22:29
doordeweeks een boterham.
In het weekend als er tijd is dek ik de tafel met vers stokbrood, bruine sneetjes brood, witte bolletjes. Thee, melk en verse jus. Eitje bakken, kaas, beleg en zoet beleg. en wat fruit. Heerlijk lekker uitgebreid ontbijten

13-06-2009, 23:05


hier een super recept
Brood met een zoetige smaak

Ingrediënten
200 gram kwark
150 gram suiker
2 eieren
snufje zout
6 lepels melk
4 eetlepels olie (naturel)
1 zakje vanille suiker
400 gram bloem
1 zakje bakpoeder
2 theelepels bakpoeder
Kleinbeetje koffie melk met daarin suiker

Voorbereiding
Oven voorverwarmen op stand 4 of 200 graden
Bakblik invetten of met bakpapier bekleden



Bereidingswijze
Alle ingredieneten door elkaar mengen en in het voorbereide bakblik storten
Daarna bestrijken met koffie room waarin suiker opgelost is

13-06-2009, 23:07
blinis met een shake
Ingrediënten
200g aarbeien, 25g boekweitmeel(Koopmans), 100g bloem, 1/2 zakje gist, 175ml creme fraiche 150ml melk, 2 eieren, boter, 4 eetlepels bosvruchtenjam extra, 300ml magere yogurt, 1 eetlepel honing, 200ml rabarbercompote(potje), muntblaadjes.

Bereidingswijze
Was en halveer 200g aarbeien. Zet de aardbeien ca. 10 minuten in de vriezer. Zeef 25g boekweitmeel(Koopmans)en 100g bloem in een kom. Strooi een 1/2 zakje gist over het bloemmengsel. Roer 100ml creme fraiche los met 150ml melk en verwarm dit tot het lauwwarm is. Splits 2 eieren en roer de dooiers door het roommengsel. Roer het roommengsel door de bloem tot een dik beslag. Laat het beslag afgedekt ca. 30 minuten rijzen. Klop de eiwitten stijf en spatel deze door het beslag. Verhit wat boter in een koekenpan en bak van het beslag 12 blinis van ongeveer ca. 10cm doorsnede. Verdeel 4 eetlepels bosvruchtenjam extra en 75 ml creme fraiche over de blindis. Garneer de blindis met de gehalveerde aarbeien. Pureer de overige aardbeien met 300ml magere yogurt, 1 eetlepel honing en 200ml rabarbercompote(potje) tot een dik schuimig mengsel. Schenk de smoothie in mooi glas en garneer met wat muntblaadjes. Serveer de blindis met de smoothie.

13-06-2009, 23:10
croissant gevuld met kipsalade
Ingrediënten
2 scharreleieren, hardgekookt
1 el magere yoghurt
2 el mayohalf
1/2 sjalotje, gesnipperd
peper, zout
4 voorgebakken croissants
4 plakken kipfilet
2 el bieslook, geknipt

Bereidingswijze
Hak de eieren fijn en maak er met de yoghurt, de mayohalf, de sjalot en peper en zout naar smaak een salade van.
Verwarm de croissants volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de croissants open verdeel de kipfilet erover.
Schep de eisalade erop en bestrooi met het bieslook.

Pagina's : [1] 2 3