Bekijk volle/desktop versie : Bnaemane's sandwiches en salades.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-06-2009, 16:59






De zomer is er weer, dus het is tijd voor picknicks en barbecues! Je wil natuurlijk niet te zwaar eten met het mooie weer, dus ga ik hier mijn eigen recepten voor sandwiches en salades plaatsen. Ik plaats ernaast ook gewoon andere recepten. Maar voornamelijk S&S.

Laat me weten wat je ervan vond en eet smakelijk.



Liefs,

B.



____________________________________


[size=5]Sandwiches & salades:[/size]




[B]Aardappelsalade met gerookte zalm


Frisse juliennesalade met kip en komkommer


Gemengde salade met magere yoghurt-dressing en pistaches


Pitapuntjes met zoete kip, komkommer en ijsbergsla


Pittig-zoete maaltijdsalade met garnalen en mie


Rijstsalade met tonijn en groenten


Vingersandwiches


Voor de kids: Zomerdip met patat, broodstengels en allerlei groenten[/B]



[size=5]Andere recepten:[/size]




Hartige pannenkoeken met kip en uien


Kruimelappeltaart


Tagliatelle met spinazie en inktvis




- Zomerse chocolade éclairs (binnenkort)

- Loubia met rundvlees en pompoen (binnenkort)







[SIZE="1"]P.S. Niet alle foto's boven de recepten zijn van de recepten, sommigen geven je gewoon wel een idee van hoe het er ongeveer uit zal zien.

Verder ben ik ook in het bezit van een oven die niet goed van boven verwarmt, dus de kans is groot dat jouw probeersel er beter uit ziet!


©©©


12-06-2009, 17:13



Citaat:


[SIZE="1"]voor 2 personen:[/SIZE]



BENODIGDHEDEN:


x 150 gram Leon Mie (merk: SOUBRY)

x 500 gram gemengde salade (met rode kool, ijsbergsla, spinazie etc.)

x 125 gram roze garnalen (merk: Albert Heijn)


voor de dressing:


x 3 theelepels chilisaus (merk: Albert Heijn, het liefst!)

x 2 eetlepels ketchup

x sesamzaad

Breng ongeveer 1 liter water aan de kook en voeg naar smaak zout toe. Doe, als het water kookt, de mie in de pan en laat het 6 tot 7 minuten zachtjes doorkoken. Zodra de mie gaar is, deze in een vergiet of zeef overgieten en met koud water naspoelen. Als de mie is afgekoeld, verdeel je deze over twee kommen en vermengd het met de salade, die ook over de twee kommen verdeeld moet worden.
Dan meng je de chilisaus en de ketchup met een lepel in een ander klein kommetje en voegt daar 1 eetlepel water aan toe; als het goed is plakt de dressing dan net niet aan de lepel. (Plakt het nog? Doe er dan een extra theelepeltje water bij. Is het te waterig geworden? Voeg dan een theelepel chilisaus en een theelepel ketchup extra toe)
Verwarm in een klein steelpannetje een klein beetje zonnebloemolie en bak daar de sesamzaad in totdat het goudbruin en krokant is.
Doe ten slotte de dressing over de kommen en garneer met het sesamzaad.





Bismillah!


___________

[SIZE="2"]Tip: Je kan ook de mie vervangen door tagliatelle, maar dan moet je voordat je het gaat koken in kleine stukjes breken, anders is het heel moeilijk eten als salade!


--

12-06-2009, 17:42

Citaat:


[SIZE="1"]voor 6-8 personen[/SIZE]





BENODIGDHEDEN:


x 1 bakje selderie- of selleriesalade à 300 gram

x 3 plakjes kalkoen- of kippenworst (merk: Tavuk)

x ¼ krop ijsbergsla

x stuk komkommer van ca. 15 centimeter

x Melba-toastjes


Je neemt de plakjes worst en snijdt ze op een snijplank in reepjes, ongeveer in dezelfde breedte als de selderie, en snijdt ze dan in de breedte door midden. Vervolgens snijd je de blaadjes kropsla in reepjes (deze mogen wat grover), en meng je die met de stukjes worst. Daarna snijd je de komkommer in plakjes van ongeveer een centimeter, en snijd ook deze weer in reepjes. Doe alles in een kom en meng alles met een lepel door elkaar. Open vervolgens het bakje met de selderiesalade, en stort deze in de kom. Meng alles weer, tot alles goed door elkaar is. Besmeer tot slot de toastjes rijkelijk met deze heerlijke salade.




Bismillah!


___________

[SIZE="2"]Tip: Deze salade vult heel erg goed, dus het is heel handig als je het niet op geroosterd brood doet, zoals ik op de foto heb gedaan. Ik was de hele dag misselijk na 1 stukje.


--

12-06-2009, 21:52
Oe oe oe sandwiches en salades zijn oooh zo lekker! Verder plaatsen

12-06-2009, 22:52


Ziet er goed uit meid, plaats nog meer. Kan ik ze binnenkort ook maken..

12-06-2009, 23:09

Citaat:


[SIZE="1"]voor 4-6 personen[/SIZE]





BENODIGDHEDEN:


x 500 gram witte rijst (Surinaamse rijst)

x 1 blikje tonijn op olie

x 75 gram groene (en/of zwarte) olijven zonder pit

x ¼ rode paprika

x 1 halve blik mais op water

x 4 augurken

x mayonaise



Kook de rijst zoals vermeld staat op de verpakking en giet het water af met behulp van een vergiet of zeef. Doe daarna de rijst in een kom, bedek het met plastic folie en zet het weg in de koelkast om af te koelen. Open dan het blikje met tonijn en doe de gehele inhoud in een zeef; als er nog olie op de tonijn zit is dat niet erg, maar 't smaakt beter als je het weghaalt. Snijd dan op een snijplank de olijven in dunne ringetjes; de rode paprika en de augurken in blokjes. Zeef vervolgens het halve blikje mais en doe dat bij de rest van de groente.
Als het goed is, is als je klaar bent met snijden de rijst afgekoeld. Haal de folie eraf en doe alle groenten erbij, mix het goed, zodat van alle groenten een beetje overal zit. Doe er ten slotte 2 eetlepels mayonaise (of fritessaus, maar mayo is lekkerder!) bij, en meng het weer goed. Je salade is klaar!




Bismillah!


___________





[SIZE="2"]Leuke tip: Als je echt de show wil stelen op al eid of op een ander feest, maak de salade in de vorm van een moskee! neem een heel groot bord (hiervoor moet je het recept wel verdubbelen of zelfs meer), hier ga je de rijst op storten, dus bekleed de randen eerst met lollorosso sla . Vervolgens neem je een grote kom en doe je daar de rijstsalade in, deze stort je precies in het midden van het bord. Garneer met reepjes augurk de koepel van de moskee van de bovenkant naar beneden toe, strooi hier fijngehakte walnoten over heen.
Daarna neem je een lang en dun glas en ook daar doe je de salade in, maar op een andere manier: je doet eerst een laagje rijstsalade en dan aardappelsalade (merk: Albert Heijn), rijstsalade, aardappelsalade en dan weer rijstsalade tot de rand van het glas, deze stort je twee keer: links en rechts van de 'kom'.
Snijd een cherrytomaatje of een radijsje in de vorm van een roosje en zet dat roosje op een paar blaadjes koriander: deze doe je op de koepel. Vervolgens snijd je allerlei groenten, dus paprika, courgette, ijsbergsla, mais etc. etc. om de details te maken of om de minaretten te versieren. Erg leuk om te zien en erg leuk om te maken bij bezoek tijdens bijvoorbeeld de Ramadan!


--

Alsjeblieft, ladies.


Ik wil weer sandwiches maken, maar dat ga ik morgen doen. Dus jullie krijgen die recepten nog van mij.

12-06-2009, 23:44

Citaat:


[SIZE="1"]voor 2 personen[/SIZE]






BENODIGDHEDEN:


x 500 gram gemengde salade (frisee, lollorosso, rode kool etc.)

x komkommer stuk van ongeveer 15 cm

x 6 kleine augurkjes

x 5 cherrytomaatjes

x 100 ml magere yoghurt

x 1 zakje a 13 gram Calve salad mix (paars, met knoflook)

x grofgehakte pistaches



Snijd op een snijplank de komkommer tot reepjes, snijd de kleine augurkjes in de lengte door, maar niet helemaal, zodat de plakjes toch nog vastzitten aan het uiteinde als een soort waaiertje. Halveer dan de cherrytomaatjes en leg deze bij de andere gesneden groenten.
Neem dan vervolgens de magere yoghurt en meng hiermee het zakje met de droge salademix en roer het goed door met een garde, voeg zonodig water toe, het moet echt een dressing worden! Maak de twee borden op door te beginnen met 250 gram gemengde salade per bord. Verdeel dan de komkommerstukjes en leg per bord 5 halve cherrytomaatjes met de bolle kant naar beneden toe, garneer met 3 augurkenwaaiertjes per bord. Doe de heerlijke dressing over de borden en strooi de pistaches over de salade.




Bismillah!


___________

[SIZE="2"]Tip: Je kan de pistaches vervangen door pijnboompitten, die zijn erg lekker maar ook veel duurder en vetter, dus daarom heb ik gekozen voor deze lekkertjes.


--

13-06-2009, 13:09
Meer!!

13-06-2009, 13:32
geweldig!!! ga verder meid!!!!

13-06-2009, 15:13
Dank jullie wel, ladies.

Straks of morgen inshaAllah meer.

13-06-2009, 15:47

Citaat door Bnaemane:
--

Owhh lijkt me heerlijk die juliennesalade met kip en komkommer!!

Dat ga ik een keer maken op een mooie zomerse dag als me vriendinnen op bezoek komen, lekker allemaal in de tuin liggen, koud drankje en lekkere toostjes met deze salade erbij heerlijk!!

13-06-2009, 16:31

Citaat door JuztMe_:
Owhh lijkt me heerlijk die juliennesalade met kip en komkommer!!

Dat ga ik een keer maken op een mooie zomerse dag als me vriendinnen op bezoek komen, lekker allemaal in de tuin liggen, koud drankje en lekkere toostjes met deze salade erbij heerlijk!!



Weet je wat je er echt bij moet drinken, Spa & fruit! Die oranje met passievrucht of die paarse met bosvruchten.

13-06-2009, 16:38



Citaat:
Dit is alvast een foto van de vingersandwiches die ik gemaakt heb, vandaag, :



Hier plaats ik de recepten nog van.
--

13-06-2009, 18:52
Thanks voor jullie reacties.

13-06-2009, 18:59
het ziet er heeerlijk uit meis!!

ga vooral verder!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5