Bekijk originele versie : Herdenkingen voor Pim Fortuyn
Het is vandaag precies twee jaar geleden dat Pim Fortuyn werd doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Ter gelegenheid daarvan vinden op verschillende plekken in het land herdenkingsbijeenkomsten plaats.
Fortuyn-aanhangers gaan naar Hilversum en naar de begraafplaats in Driehuis-Westerveld waar de vermoorde politicus korte tijd begraven heeft gelegen. Op beide plaatsen zullen bloemen worden gelegd. Om 18.06 uur, het tijdstip waarop Volkert van der G. zijn dodelijke schoten loste op Fortuyn wordt één minuut stilte gehouden in Rotterdam
Achh meskien :rolleyes: wat vinden jullie moeten de Moslims,marokanen>>>Allochtonen ook meedoen aan de herdenking?
Origineel gepost door minga
Het is vandaag precies twee jaar geleden dat Pim Fortuyn werd doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Ter gelegenheid daarvan vinden op verschillende plekken in het land herdenkingsbijeenkomsten plaats.
Fortuyn-aanhangers gaan naar Hilversum en naar de begraafplaats in Driehuis-Westerveld waar de vermoorde politicus korte tijd begraven heeft gelegen. Op beide plaatsen zullen bloemen worden gelegd. Om 18.06 uur, het tijdstip waarop Volkert van der G. zijn dodelijke schoten loste op Fortuyn wordt één minuut stilte gehouden in Rotterdam
Achh meskien :rolleyes: wat vinden jullie moeten de Moslims,marokanen>>>Allochtonen ook meedoen aan de herdenking?
Ja,
heb al een beeldje besteld ter nagedachtenis aan het zeer bijzondere belangrijke erfgoed van Pimmetje :D
http://www.gorgonzola.nl/fortuynzonderkop.jpg
babyvanbelisma
06-05-2004, 14:19
Allemaal grote onzin, die herdenking. Herdenk m gewoon lekker zelf als je daar behoefte aan hebt, maar ik ben niet van plan er ook maar een minuut stil bij te staan. Ik had niets met die man, vond het heel erg dat ie vermoord werd en daar bleef het bij. Klaar.
En ik vind ook niet dat marokkanen een 'statement' moeten maken door aan de herdenking mee te doen. Waarom zouden ze? Niemand is zoiets in dit geval verplicht hoor...
Overdreven gedoe allemaal ....:rolleyes:
guercifia
06-05-2004, 17:15
ik herdenk liever echte helden die ook werkelijk iets gedaan hebben en niet alleen maar kletskoek hebben verkocht en mooie pakjes aandeden.bijv:allereerst Onze lieve profeet Mohammed vzmh, martin luther king, jamal abdel nassir(ex president van egypte) koning mohammed de v(koning van marokko) ,moeder theresa,en niet te vergeten de onlangs vermoorde sjeik ahmad yassin!! en nog vele anderen,maar pimmetje sorry!de dag dat ik hoorde dat hij vermoord was,ben ik echt geschrokken ik vond het erg dat ie vermoord was ik bedoel dat verdient niemand!maar het ergste vond ik vooral dat zoiets hier in nederland gewoon kan gebeuren.maar om hem nou ieder jaar te gaan herdenken,das een beetje overdreven.dat z'n vrienden en familie dat doen dat begrijp ik maar voor de rest.......veel te overdreven gedoe.
Ook ik ga vandaag herdenken,heb mij voorgenomen om elk jaar op 6 mei een diertje te adopteren,en de hele dag vegetarisch te eten.
hoe vieren we het :rolleyes:
Sweet_Chic
06-05-2004, 18:52
Wollah maj diha.....
Wael_Beni_Saidi
06-05-2004, 20:42
Origineel gepost door guercifia
ik herdenk liever echte helden die ook werkelijk iets gedaan hebben en niet alleen maar kletskoek hebben verkocht en mooie pakjes aandeden.bijv:allereerst Onze lieve profeet Mohammed vzmh, martin luther king, jamal abdel nassir(ex president van egypte) koning mohammed de v(koning van marokko) ,moeder theresa,en niet te vergeten de onlangs vermoorde sjeik ahmad yassin!! en nog vele anderen,maar pimmetje sorry!de dag dat ik hoorde dat hij vermoord was,ben ik echt geschrokken ik vond het erg dat ie vermoord was ik bedoel dat verdient niemand!maar het ergste vond ik vooral dat zoiets hier in nederland gewoon kan gebeuren.maar om hem nou ieder jaar te gaan herdenken,das een beetje overdreven.dat z'n vrienden en familie dat doen dat begrijp ik maar voor de rest.......veel te overdreven gedoe.
:goedzo: opgeruimd stond en staat netjes pimmetje...
chuckYou
06-05-2004, 20:52
Origineel gepost door minga
Ik vind dat we weldegelijk zijn dood moeten herdenken. We moeten erbij stilstaan dat er iemand is DOODgeschoten door de manier van denken die hij had. Maar niet dat we 2 dagen na dodenherdenking pim-herdenking gaan organiseren.
Ik snap ook niet dat elke allochtoon pimmetje een (*(Y*(Y&zak vonden. Hij zei wat hij dacht en doet niet sneaky zoals de rest van Nederland. Ik heb liever die zegt wat hij denkt dan iemand die achter mijn rug om praat. Okal doet het me pijn.
We moeten er dus bij stilstaan maar niet overdrijven.
ZeYNeP_Z
06-05-2004, 21:09
Op een paar opinies na vond ik dat Pim wel redelijk en rechtdoorzee was.
Zijn inziens in de Nederlandse samenleving waren opzicht niet onrealistisch en verkeerd.
Echter de manier waarop hij zijn standpunten manifesteerde waren voor bepaalde groepen in Nederland humiliant en zeker wel haatverwekkend jegens Pim en aanhangers.
De "wederpartij" vat dit op als een aanval
( begrijpelijk) en zal zichprotegeren.Ik als allochtoon ( Turkse ) kan er zeerzeker wel begrip voor hebben,want ook ik heb het zo ervaren.
De samenleving in Nederland is niet zo leuk en aardig zoals velen wel denken.Rechtse opvattingen hierover zijn tamelijk waar.Ontveinzen van problemen is in feite vragen om meer chaos.Er zijn meerdere factoren die een rol spelen.De Nederlandse samenleving lijdt ook aan hun “eigen mensen”.Alleen dit wordt gebatelliseert door heimelijk met de vinger naar allochtonen te wijzen.
En ja, ook allochtonen zijn voornamelijk 1 van de redenen die de samenleving verloederen maar alsnog is het geen reden om ze als probleem aan te wijzen. Opvoeding,opleiding,
opvattingen zijn hier ook van belang.
Maar natuurlijk zijn er ook allochtonen ( wat het rechteroog van de rechtsen verblind ) die de handen graag wapperen voor een betere toekomst voor Nederland en voor zichzelf.
En wat zo frappant is, is dat als de geïntegreerde allochtoon eenmaal aan het werk gaat, er van alle kanten door autochtonen wordt gezegd dat hun werk wordt ingepikt.Maar dat is een ander verhaal...
Mijn visie op Pim was verschillend.Ene kant groot gelijk maar aan de andere kant te pessimistisch,denigr
erend en rancuneus.
Is het niet de bedoeling dat we allemaal op 1 lijn staan?
Daartoe zal het nooit leiden als je je wrokkig opstelt tegenover anderen en dat was wel het geval wat helaas leidde tot de dood.....
Samenwerken is de sleutel en dat lukt alleen door het probleem op een rechtvaardige manier te benaderen en het van alle kanten bekijkt .
Groeten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.