Bekijk originele versie : Lesbische Moslima's
Wij zijn op zoek naar 2 lesbische Moslima's die anoniem hun mening willen geven over een aantal zaken. Het wordt geen standaard levensverhaal, maar wij onderzoeken de verschillen en overeenkomsten in de emancipatiebeweging die homoseksuele moslims doormaken in vergelijking tot het Christendom. Ons onderzoek verloopt voorspoedig, alleen lijken de lesbische- of biseksuele vrouwen niet echt te durven. Vandaar dat ik alsjeblieft aan jullie wil vragen of er iemand is die ons te woord wil staan, uiteraard geheel anoniem. Het is een onderzoek in opdracht van de Universiteit van Amsterdam.
Vriendelijke groet,
Edwin, Josefien en Ramon.
Origineel gepost door Student23
Wij zijn op zoek naar 2 lesbische Moslima's die anoniem hun mening willen geven over een aantal zaken. Het wordt geen standaard levensverhaal, maar wij onderzoeken de verschillen en overeenkomsten in de emancipatiebeweging die homoseksuele moslims doormaken in vergelijking tot het Christendom. Ons onderzoek verloopt voorspoedig, alleen lijken de lesbische- of biseksuele vrouwen niet echt te durven. Vandaar dat ik alsjeblieft aan jullie wil vragen of er iemand is die ons te woord wil staan, uiteraard geheel anoniem. Het is een onderzoek in opdracht van de Universiteit van Amsterdam.
Vriendelijke groet,
Edwin, Josefien en Ramon
WOW jongens, succes! Lijkt me erg interessant, ben benieuwd naar jullie uitkomsten!
babyvanbelisma
06-05-2004, 12:24
ik denk dat lesbische moslima's nog moeilijker te vinden zijn dan homofiele moslims. t is jammer maar deze meiden hebben teveel taboes op hun gevoelens opgelegd gekregen dat het voor hen bijna onmogelijk is voor hun ware gevoelens uit te komen. Nu ik erover nadenk: ik ken zelfs niemand die lesbisch is: niet marokkaans en niet nederlands.
Origineel gepost door Student23
Vriendelijke groet,
Edwin, Josefien en Ramon
Verander even je onderwerp...want je heb wel homo's en lesbi's...maar '''moslimse'' lesbi's bestaan niet, hoe vaak is dat nou al gezegd!!
ps: ik hoop inchallah dat niemand reageert op jullie onzin.
Origineel gepost door babyvanbelisma
ik denk dat lesbische moslima's nog moeilijker te vinden zijn dan homofiele moslims. t is jammer maar deze meiden hebben teveel taboes op hun gevoelens opgelegd gekregen dat het voor hen bijna onmogelijk is voor hun ware gevoelens uit te komen. Nu ik erover nadenk: ik ken zelfs niemand die lesbisch is: niet marokkaans en niet nederlands.
Ah gosieee....vind je het jammer joh?
Maar een vraagje wat betekent je ondertekening?
babyvanbelisma
06-05-2004, 12:29
Raihana, het is naief om te zeggen dat ze er niet zijn...homofilie is niet iets dat je op een dag wordt. Het zit in je en je kunt niets doen tegen die gevoelens. Het enige waar je zelf invloed op hebt is of je er wat mee doet of niet. Ik weet zeker dat er moslims zijn met homofiele gevoelens, alleen zullen ze minder snel geneigd zijn die te uiten.
babyvanbelisma
06-05-2004, 12:32
Ik denk niet dat ik jou hoef uit te leggen wat mijn ondertekening betekent. Maar ik vind het jammer omdat ik zeker weet dat er mensen zijn met die gevoelens, en die hun hele leven moeten verloochenen omdat de MENSEN er een taboe op hebben gelegd. Allah swt heeft niet verboden om erover te praten, maar wel om het uit te oefenen. Er is een verschil. Dat ik medelijden heb met sommige mensen betekent niet dat jij mij persoonlijk op het geloof hoeft aan te vallen. Dat is namelijk ook haram, als je het zo wilt bespreken. Zo kunnen we nog wel even door gaan, maar liever niet. Ik heb liever dat je gewoon begrijpt wat ik bedoel.
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ik denk niet dat ik jou hoef uit te leggen wat mijn ondertekening betekent. Maar ik vind het jammer omdat ik zeker weet dat er mensen zijn met die gevoelens, en die hun hele leven moeten verloochenen omdat de MENSEN er een taboe op hebben gelegd. Allah swt heeft niet verboden om erover te praten, maar wel om het uit te oefenen. Er is een verschil. Dat ik medelijden heb met sommige mensen betekent niet dat jij mij persoonlijk op het geloof hoeft aan te vallen. Dat is namelijk ook haram, als je het zo wilt bespreken. Zo kunnen we nog wel even door gaan, maar liever niet. Ik heb liever dat je gewoon begrijpt wat ik bedoel.
Nee begrijp jou niet, en zulke mensen als jij wil ik ook niet begrijpen.
Daar naast doe jij net zo dom als de ongelovige die beweren dat je een homo kan en zijn en moslim...sorry dat gaat niet...
Als moslim is Allah sbt de belangrijkste, daarna de rest...dus een ware moslim kan die homo gevoelens hebben, maar die vecht er mee en allah sbt zal hem daar ook voor belonen...maar je zelf laten gaan voor dit soort praktijken, zal helaas je eindplaats de hel zijn...
En als je een zonde hebt begaan, hoor je dat in de islam aan niemand te vertellen, dat ziet alleen Allah sbt en dat is ook de vergever en de allemachtige, dus vertel jij mij eens waarom zo een homo dat aan heel de wereld moet vertellen, zoals jij zegt?
Aboe Hoerairah verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah (Sallaho 3aleehi wassalam) hoorde zeggen:
Ieder van mij mensen zal vergeven worden behalve degenen die hun fouten bekend maken. Het bekend maken (gebeurt door) degene die over zijn eigen fout vertelt die hij gedurende de nacht beging en die Allah verborgen had. Hij zegt in de morgen: Die-en-die, luister, ik heb dit-en-dit s'nachts gedaan. Gedurende de nacht had Allah het bedekt en in de ochtend rukt hij de bedekking weg.
Boekhaarie en Moeslim
babyvanbelisma
06-05-2004, 13:09
Origineel gepost door Raihana
Nee begrijp jou niet, en zulke mensen als jij wil ik ook niet begrijpen.
Daar naast doe jij net zo dom als de ongelovige die beweren dat je een homo kan en zijn en moslim...sorry dat gaat niet...
Als moslim is Allah sbt de belangrijkste, daarna de rest...dus een ware moslim kan die homo gevoelens hebben, maar die vecht er mee en allah sbt zal hem daar ook voor belonen...maar je zelf laten gaan voor dit soort praktijken, zal helaas je eindplaats de hel zijn...
En als je een zonde hebt begaan, hoor je dat in de islam aan niemand te vertellen, dat ziet alleen Allah sbt en dat is ook de vergever en de allemachtige, dus vertel jij mij eens waarom zo een homo dat aan heel de wereld moet vertellen, zoals jij zegt?
Je hebt niet goed gelezen. Ik zei eerder al, dat je die gevoelens kunt hebben en dat je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. In dat geval kun je moslim zijn en wel die gevoelens hebben. Dat zeg jij ook. Daar zijn we het dus over eens.
Ten tweede heb ik niet gezegd dat je ervoor uit moet komen en dat je er openlijk over moet praten. Ik heb gezegd dat ik het vervelend voor die mensen vind dat ze het niet kunnen. Medelijden is dat.
Misschien is het nu duidelijker. Overigens noem ik jou niet dom, dus ik zou het op prijs stellen dat jij mij ook niet dom noemt. We verschillen alleen een beetje van mening.
Origineel gepost door Student22
Het zijn mensen zoals jij, die lesbische moslima's in de kast houden.
Hopelijk blijven ze dan lang in die kasten zitten :rolleyes:
Ik ken anders genoeg jongens die zowel islamitisch als homoseksueel zijn en in hun ogen kunnen ze die 2 dingen wel verenigen.
En weet je dan ook hoe dat komt?
Ze zijn net zo slim als jij...
Als jij zelf in onderzoek gaat, dan zal je zien dat dat niet klopt, ook al lukt ze dat: die 2 dingen tegelijk te verenigen, maar dat wil dan niet zeggen dat het gewoon kan in de Islam...
Homo zijn is gewoon haram, met andere woorden verboden...
Je kan toch ook niet zeggen, ik ben moslim maar varken vind ik lekker...
Weet je!! Jullie willen gewoon moslims op het idee krijgen...maar met Allah sbt zijn hulp zal het jullie niet lukken.
Moge allah deze ziektes stoppen, en de mensen op het juiste en rechte pad leiden....amien ya rabb
Lesbische moslima's??? Die bestaan niet. Net zoals olie en water niet met elkaar kunnen mengen, kun je geen moslima en lesbisch tegelijk zijn.
Ik probeer niemand op een idee te krijgen. Homoseksualiteit is overal aanwezig en biologisch verklaarbaar. Het is geen ziekte. Mensen die in deze tijd nog denken dat het een ziekte is, zijn erg onwetend en hebben zich niet verdiept in wat het inhoudt. Je spreekt op dit moment ook tegen een biseksuele jongen. Ik ben zo geboren. Ik kan er niets aan doen. Ik heb genoeg heteroseksuele vrienden en die zijn niet "ziek" geworden. Geen enkele. Allen zijn nog altijd hetero. Dus nogal dom om te denken dat dat zou kunnen... en daarmee kan het dus ook geen ziekte zijn.
Nou jammer voor jou, maar ik vind het een ziekte!
En zo ben jij niet geboren, dat is gewoon aangeleerd gedrag!
Kijk jij maar zelf terug, 50 jaar geleden, hoeveel ''nederlandse'' homo's had je toen?
Niet veel, maar door dat het nu een trend is, en mensen er veel over praten zegt elke sukkel al gauw in zich zelf, ik voel het ook, ik ben verliefd op mij meester, of op mij buurjongen, of weet ik veel.
Dat krijg je nou als men een verboden onderwerp veel tijd geeft!
achmed43
06-05-2004, 15:44
Raihana neem hun het niet kwalijk.
Als je het geloof niet in je hart draagt, is het moeilijk die dingen te begrijpen.
Student22 begrijpt niet dat wij ook net als zij medelijden hebben, alleen hebben wij dat met de ongelovigen.
wasalaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.