Bekijk originele versie : AEL nodigt omstreden moslimleider uit
De Arabisch Europese Liga (AEL) haalt een omstreden moslimleider naar Nederland, die de heilige oorlog tegen het Westen predikt en zich opstelt achter terreurleider Osama bin Laden.
De Pakistaan Qazi Hussain Ahmed houdt op 21 mei op uitnodiging van de AEL in de Haagse Hogeschool een lezing. Zijn komst heeft tot grote beroering geleid. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) eist van het kabinet dat Qazi de toegang tot ons land wordt ontzegd.
Dat staat in een brandbrief die het CIDI gisteravond heeft gestuurd naar de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). Volgens Ronny Naftaniel van het CIDI is Qazi een gevaar voor de staatsveiligheid en de openbare orde in ons land.
Wat vinden jullie hiervan?,,,,dat hij hier naar Nederland komt...?
arabchrstn
06-05-2004, 10:06
Iedereen is vrij naar Nederland te komen of te vertrekken.
Iedereen mag hier een mening hebben en die uitdragen. Of dat nu een intelligente mening is, of een zeer achterlijke, dat maakt niet uit.
Dus ja, als die man graag naar Nederland wil komen, prima.
De populariteit van zo'n man wordt bepaald door zijn publiek. Ik ben veel banger voor dat handklappende publiek dan die beste man.
Want ik denk niet dat zo'n man geconfronteerd wordt met andere, verlichte islamitische ideëen. Nee, het publiek holt hard achter hem aan, Allahoe Achbar roepend
....dat is blaa......ik zou niet achter hem aan rennen....
Origineel gepost door arabchrstn
Iedereen is vrij naar Nederland te komen of te vertrekken.
Iedereen mag hier een mening hebben en die uitdragen. Of dat nu een intelligente mening is, of een zeer achterlijke, dat maakt niet uit.
Dus ja, als die man graag naar Nederland wil komen, prima.
De populariteit van zo'n man wordt bepaald door zijn publiek. Ik ben veel banger voor dat handklappende publiek dan die beste man.
Want ik denk niet dat zo'n man geconfronteerd wordt met andere, verlichte islamitische ideëen. Nee, het publiek holt hard achter hem aan, Allahoe Achbar roepend
Misschien moeten we daar wat aan doen? Aan de "wet" dat iedereen zomaar naar NL mag komen om te roepen wat ie wil?
Gewoon uit NL bannen die gast. Hop, grens dicht en opzouten maar!
CIDI; Komst Qazi bedreigt staatsveiligheid
AEL nodigt omstreden moslimleider uit
door Joost de Haas
DEN HAAG, donderdag
De Arabisch Europese Liga (AEL) haalt een omstreden moslimleider naar Nederland, die de heilige oorlog tegen het Westen predikt en zich opstelt achter terreurleider Osama bin Laden.
De Pakistaan Qazi Hussain Ahmed houdt op 21 mei op uitnodiging van de AEL in de Haagse Hogeschool een lezing. Zijn komst heeft tot grote beroering geleid. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) eist van het kabinet dat Qazi de toegang tot ons land wordt ontzegd.
Dat staat in een brandbrief die het CIDI gisteravond heeft gestuurd naar de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). Volgens Ronny Naftaniel van het CIDI is Qazi een gevaar voor de staatsveiligheid en de openbare orde in ons land.
Qazi is de leider van de grootste islamitische partij in Pakistan, de Jamaat-e-Islami (Islamitische Groep). De partij beschikt over een militaire vleugel die bloedige aanslagen pleegt in Kasjmir – een van de islamitische strijdgebieden.
Een woordvoerder van Jamaat heeft Osama bin Laden en andere kopstukken van Al-Qaeda „islamitische helden” genoemd. Qazi ontving in het verleden financiële steun van Bin Laden, melden diens volgelingen in een Arabisch boek.
De moslimleider heeft gedreigd met wraakacties tegen de Verenigde Staten als Bin Laden wordt uitgeschakeld.
Architect
De partij van de Pakistaan ontkent dat Al-Qaeda een terreurorganisatie is en beweert dat de aanslagen van 11 september 2001 het werk waren van „joden in Amerika”. Diverse partijleden blijken in Pakistan onderdak te hebben geboden aan hooggeplaatste Al-Qaeda-terroristen, zoals de vorig jaar gearresteerde architect van 11/9 Khalid Sheik Mohammed.
Qazi staat de harde islamitische lijn voor. Zo heeft hij zich uitgesproken voor de uitvoering van de Iraanse doodstraf tegen de Britse schrijver Salman Rushdie. Zijn partij steunt zelfmoordaanslagen tegen buitenlandse troepen in Irak en heeft contacten met de Palestijnse terreurbeweging Hamas. De Pakistaan weigert het bestaansrecht van Israël te aanvaarden en noemt erkenning van de joodse staat pervers.
Hij propageert daarmee hetzelfde gedachtegoed als de steeds radicaler opererende AEL, die al geruime tijd door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst in de gaten wordt gehouden wegens mogelijke risico´s voor de Nederlandse democratische rechtsorde.
De AEL organiseert de lezing van Qazi samen met het Arabisch centrum AI Beit al-Arabi in Den Haag, van de uit Syrië afkomstige Palestijn Ali Hassan Abbassi. Volgens de AEL gaat de lezing over de toekomst van de moslimgemeenschap. Een bekend thema van Qazi is de bedreiging van de islam door de VS en zijn bondgenoten. In eerdere toespraken riep hij op tot gewapende jihad en noemde hij democratische waarden ´vergif´ voor moslims. Ook sprak hij zich uit voor het verwerven van kernwapens ten behoeve van de islamitische strijd.
Is het een openbare lezing?????????? En weet iemand van hoe laat to hoe laat?
Die man heeft de vrijheid om hier te komen.Zolang vertegenwoordigers van oorlogszuchtige staten hier welkom zijn,mag deze man wat mij betreft ook komen...gelijke monniken gelijke kappen.
misdadigers als bush en sharon worden hier met open armen ontvangen, dus deze man mag ook komen
hbohuisvrouw
06-05-2004, 17:57
"Misschien moeten we daar wat aan doen? Aan de "wet" dat iedereen zomaar naar NL mag komen om te roepen wat ie wil?
Gewoon uit NL bannen die gast. Hop, grens dicht en opzouten maar!"
He bisses: Ik heb wel een idee voor je: Waarom ga je niet persoonlijk bij de grens met een mitrailleur staan en dan hou persoonlijk iedereen tegen die je niet bevalt. Lijkt je dat een goed plan?
mokromike
06-05-2004, 18:29
Lezing gaat gewoon door.
mogelijk alleen andere locatie
www.ael.nl
NoisySilence
06-05-2004, 18:53
Waar gaat die 7.50,- entreegeld naar toe? :D
NoisySilence
06-05-2004, 19:37
Origineel gepost door amused
Investeren in laptops ;)
Heb ik honing aan me reet?, je volgt mij overal naar toe.
Investeren hoeft niet, gewoon jatten! :D
mokromike
06-05-2004, 19:48
Origineel gepost door NoisySilence
Waar gaat die 7.50,- entreegeld naar toe? :D
als je denkt dat AEL winst wil maken dan heb je geen kaas gegeten van het vak economie.
reken voor je zelf eens uit wat een dergelijke operatie zou kosten.
NoisySilence
06-05-2004, 19:50
Origineel gepost door mokromike
als je denkt dat AEL winst wil maken dan heb je geen kaas gegeten van het vak economie.
reken voor je zelf eens uit wat een dergelijke operatie zou kosten.
Als het goed is doe je zo iets Fi sabieli Allah, ik neem aan dat jullie hem uitgenodigd hebben om de moslims over hun dien te informeren en hopelijk niet om over mijn rug heen de blanken te irriteren en de voorpagina's te bereiken.
Dag. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.