Bekijk originele versie : Het grote verschil van interpretatie
Weet je wat ik raar vindt is dat de meeste westerse mensen vinden dat de islam vrouwen onderdruk enz. maar ze vinden dat ze dat zelf niet doen… je kan het natuurlijk ook anders bekijken als je de prostitutie nou eens neem de meeste vrouwen die daar werken daar alleen voor iemand het is een hele grote maffia wereld waarom beschermen ze die vrouwen niet en staat de staat dit toe een soort vrouwen handel of niet soms of is het omdat het de mannen uitkomt…. En als een vrouw een hoofddoek draagt komt het voor de westerse man niet uit en noemen ze het onderdrukking terwijl het eigenlijk een bescherming van een vrouw is en niet zo als het in het westen wordt gedaan als lustobject een vrouw gebruiken en dat onder ‘vrijheid’noemen ja natuurlijk zijn er vrouwen die daar zelf voor kiezen maar komt haast niet voor hier in Nederland of zijn jullie het daar niet mee eens
Ja maar...ho.eren in nederland zijn legaal..dat mag..
ze hebben hun loon..en nu proberen ze zelfs hun te beschermen van hun po.oiers omdat ze neit altijd de hoeveelheid geld krijgen en worden ze mishandelt..
...als deze mensen nou gewoon uit die wereldje stappen..wat moeilijk is..en Nederland...nieuwe wetten maken..dan zou het er wel anders zijn..
Hier in Nederland mag je H.oer zijn en tegelijkerrtjid doen ze er alles aan om je te beschermen..beetje tegenstrijdig..want ieder mens..zal wel denken...een ho.er verdient het om mishandelt of wta dan ook te worden..
Maar noemen ze dat vrijheid of ... eerder misbruik en gebruik van een vrouw maken...
Ze roepen wel steeds dat de Islam niet past bij de westerse cultuur maar is de westerse cultuur zo perfect want zo perfect is de westerse cultuur niet ze vallen de Islam aan net als of het vol fouten zit ik vindt dat zelfkritiek ook wel eens mag ik wordt er niet goed val de heledag op tv zitten ze te roepen dat een vrouw bij ons onderdanig is en bla bla... Ik vindt dat ze dan de nederlandse cultuur maar eens beter met andere ogen mogen bekijken dan alleen zwart wit want zo worden dingen de laatste tijd bekeken of wij of zij maar zo werkt dat natuurlijk niet
Boyfriend
10-11-2002, 00:48
Moslims vinden juist dat vrouwen in het westen slechter af zijn. Een lustobject. Een blote vrouw om een auto aan te prijzen, dat is pas vrouwonvriendelijk.
juist daar heb ik het ook over ;)
Boyfriend
10-11-2002, 00:55
West-Europese landen zien zichzelf graag als moderne natie-staten. Een moderne staat is gebaseerd op de idee van menselijke rationaliteit als ordenend maatschappelijk principe. De idee dat de staat en maatschappij geordend zijn door een transcendente, buitenmaatschappelijke referent (religie) wordt verworpen. God wordt niet gezien als manifest in de sociale orde (zoals in de Middeleeuwse staat) maar religie en geloof hoeven daarom nog niet te verdwijnen. De moderne Europese staten omschrijven zichzelf als seculiere staten en haar ideaal kan dan ook samengevat worden in de worden van de beroemde Franse wetenschapper Ernest Renan: "l'Etat neutre entre les religions, tolérant pour tout les cultes". De juridische basis voor deze maatschappelijke consensus rond secularisme is de levensbeschouwelijke neutraliteit van de staat. De filosofische en humanistische principes die aan de grondslag liggen van deze houding, geven het recht van vrijheid van religie aan ieder individu. Maar de vrijheid van religie is daarom nog niet zonder limiet. Wat zijn de grenzen van die vrijheid?
De grens van de vrijheid van religie (zonder de verschillen tussen de Europese landen hier bij te betrekken) is meestal negatief geformuleerd. Geloof en religie van een individu worden getolereerd zolang ze niet de vrijheid van een ander individu inperken of bedreigen. Het gebruik van dwang om zijn geloofsovertuiging te verspreiden wordt niet getolereerd. De idee van rechtvaardigheid van de seculiere Europese staat probeert er voor te zorgen dat elk individu zoveel mogelijk vrijheid kan krijgen zodat zij of hij haar/zijn religie op een vredelievende wijze kan uitoefenen binnen de grenzen van de nationale en internationale wetgevingen. Deze ethisch-filosofische principes zijn niet zomaar vage idealen. Ze vonden allemaal hun juridische neerslag in de verschillende Europese grondwetten en ook in supra-nationale wetgevingen zoals de Universele verklaring voor de Rechten van de mens of het Europese verdrag van de mensenrechten.
De nationale en internationale wetgevingen ten spijt, stellen we nog steeds een bevooroordeelde visie op islam en een continuë discriminatie van moslims vast. De voorbeelden zijn legio: hoofddoeken mogen op school niet gedragen worden, werkgevers weigeren migranten in dienst te nemen, het debat rond migrantenstemrecht, … De vraag die we willen behandelen is dan ook waarom er ogenschijnlijk een probleem is met de islam? Waarom hebben de protestantse en joodse minderheden in België niet dezelfde problemen? Wat is er binnen de Europese cultuur dat het rationeel en logisch denken over islam niet mogelijk maakt.
wat vinden jullie van deze onder werp niemand een mening???
Morgaine
10-11-2002, 13:27
Boyfriend,
ik kan niet spreken uit naam van alle Nederlanders en Belgen maar ik vermoed dat velen van hen schrik hebben dat het niet blijft bij het individueel belijden van een geloof. Ik denk dat velen schrik hebben voor een Totale Islamitische Staat waarbij er geen scheiding meer is tussen kerk en staat, waarbij de Shari'a ingevoerd wordt en waarbij Nederlanders en Belgen uiteindelijk gedwongen worden zich ook aan de Islam te onderwerpen.
Realistisch of een hersenspinsel, ik denk dat DAT wel degelijk een grote angst is. Dat dit nu juist bij de Islam gebeurt, is omdat in de hedendaagse wereld geestelijke en wereldse macht in de Islam niet overal gescheiden is.
Vriendelijke groeten,
Morgaine
Morgaine
10-11-2002, 13:37
yach,
een vrouw die ervoor kiest om in de prostitutie te gaan? Mnee, ik denk niet dat die er zoveel zijn. Al ken ik wel verhalen van studentes die als call girl werken om hun studies te betalen omdat zij op die manier bijvoorbeeld €200 verdienen op één uur tijd.
Vrouwen 'achter het raam' of vrouwen die tip.pelen op straat, zij krijgen niet zoveel geld. Ik zag een reportage over vrouwen die 'het' al voor €10 euro deden.
En nee, dat valt zeker niet goed te praten. Maar deze vrouwen 'achter het raam' of op straat, zij kunnen vaak niet anders. Het gaat over vrouwen die onder valse voorwendselen naar Nederland zijn gelokt, wiens paspoort werd afgenomen eens ze hier aangekomen waren, vrouwen die bedreigd worden... door wie? Door mannen. Ik ben ooit een Nigeriaan tegengekomen die zelfs zijn eigen zusters naar België haalde om ze in de prostitutie te laten werken... en hij schaamde zich er zelfs niet voor.
Soms is het feit dat prostitutie niet illegaal is in Nederland werkelijk een geluk voor de vrouw. Zodat zij, wanneer ze ontsnapt uit het milieu en in een opvanghuis terecht komt, temninste niet de gevangenis in verdwijnt omdat ze zich prostitueerde.
Wanneer prostitutie illegaal zou zijn, denk je dat daarmee de prostitutie zou verdwijnen? Nee, de prostitutie zou ondergronds werken. Mensen- en vrouwenhandel zou gewoon doorgaan. De slachtoffers zouden alleen veel moeilijker te bereiken zijn.
In elk land ter wereld bestaat prostitutie, legaal of verdoken. Is prostitutie daarom goed? Nee, dat zeg ik niet. Maar vaak gaat het om enorm veel ellende die ervoor zorgt dat een vrouw in de prostitutie belandt.
Morgaine
freemale
10-11-2002, 13:46
Ja maar dat is eigenlijk bij alle dingen. Ieder mens heeft een eigenreferentiekader en invalshoek.
Jij hoeft het bijvoorbeeld niet met mij eens te zijn maar je denkt dat je zeker gelijk hebt. Aan de andere kant kan ik ook denken dat ik zeker gelijk heb. Wie heeft er dan gelijk???
Als we allebei uit dezelfde samenleving komen kun je nog wel argumenten gaan afwegen maar als we allebei uit een heel ander omgeving komen wordt het moelijk.
De prostitutie was een voorbeeld van hoe hier zeg maar vrijheid wordt geïnterpreteerd…
Want wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat vrouwen hier gewoon vaak worden gebruikt als lust object wat mannen uit komt. Ik heb het niet over prostitutie en het probleem daar achter maar toch is het een soort schending van een vrouw het is haar verlagen en haar gewoon op een kwetsende manier onbewust of bewust misbruik van haar lichaam te laten maken. Het moet zo iets worden als vrouwen mishandeling want eigenlijk is dat het ook…. Denk eens wat het inhoudt zo ga je toch niet met een vrouw om… totaal geen respect of bescherming of niet… en dat is nog maar 1 voorbeeld uit dit alles
Bovenal prostitutie brengt ook gewoon veel misdaad met zich mee.
Smokkelen van vrouwen uit oost-europese landen of andere landen waar vrouwen heel graag weg willen, en dan hier door verkopen , zodat ze tegen zeer lage lonen worden misbruikt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.