Bekijk originele versie : Marad sokkar, suikerziekte.
Oem_Nouhaila
09-06-2009, 19:52
Wie zijn ouders heeft deze ziekte, in hoeverre zijn je ouders veranderd en hoe ga jij daarmee om?
riffia19
09-06-2009, 19:55
Mijn beide ouders hebben het alleen mijn vader niet zo erg als mijn moeder.Vader neemt alleen maar pillen ertegen en mijn moeder spuit 4 keer per dag en drinkt er pillen bij.Vooral mijn moeder zegt heel vaak dingen die ze niet meent als haar suiker weer omhoog geschoten is.Ze neemt ook nooit suiker.Vader weer wel die drinkt thee met suiker eet koekjes van alles.
Oem_Nouhaila
09-06-2009, 19:58
Mijn beide ouders hebben het alleen mijn vader niet zo erg als mijn moeder.Vader neemt alleen maar pillen ertegen en mijn moeder spuit 4 keer per dag en drinkt er pillen bij.Vooral mijn moeder zegt heel vaak dingen die ze niet meent als haar suiker weer omhoog geschoten is.Ze neemt ook nooit suiker.Vader weer wel die drinkt thee met suiker eet koekjes van alles.
Gaat het nooit meer weg bij je moeder? Hoe schiet die suiker omhoog? Hoe ga jij er mee om als ze die dingen zegt? Eten jullie iets speciaals of gewoon wat jullie altijd al aten?
Oem_Nouhaila
09-06-2009, 19:59
Oma, 2 ooms en neef hebben dat.
Oma slikt pillen.
1 Oom was eerst aan de insuline shotjes.. toen pillen.. nu weer aan de insuline spuitjes..
1 oom alleen pillen.
Neef aan de insuline spuitjes.. hij heeft hoogste/ ergste suikerziekte dat je kan hebben..
Zo, best veel mensen in de fam...hoe oud zijn die neef en oom? Hoe komt het eigenlijk?
roemaisa78
09-06-2009, 20:02
wat ik wel merk is dat de suikerziekte in nederland anders is dan de suikerziekte in marokko.
1 of de mensen kunnen daar goed overdrijven of 2 de suiker is niet goed geregeld.
riffia19
09-06-2009, 20:02
Gaat het nooit meer weg bij je moeder? Hoe schiet die suiker omhoog? Hoe ga jij er mee om als ze die dingen zegt? Eten jullie iets speciaals of gewoon wat jullie altijd al aten?
Het gaat niet meer weg mijn moeder heeft echt het ergste suiker daarom spuit ze 4 keer per dag plus ze neemt tabletten van 1000 mg.Mijn moeder probeert ssoms voor der zelf te koken en soms eet ze met de pot mee.Mijn moeder heeft het al bijna 27 jaar.Ja soms ben ik wel boos dat ze dat zegt maar ik ga er verder niet op in.Ik weet dat ze zo doet door de suiker.
Oem_Nouhaila
09-06-2009, 20:17
wat ik wel merk is dat de suikerziekte in nederland anders is dan de suikerziekte in marokko.
1 of de mensen kunnen daar goed overdrijven of 2 de suiker is niet goed geregeld.
Ik ken persoonlijk niemand met suikerziekte zowel in Marokko als NL...hoe komt het dat het in sommige families zoveel voor komt? Bij mij in de familie hebben ze weer veel hartklachten, de meesten overlijden ook aan hartaanval of stilstand subhanallah.
Het gaat niet meer weg mijn moeder heeft echt het ergste suiker daarom spuit ze 4 keer per dag plus ze neemt tabletten van 1000 mg.Mijn moeder probeert ssoms voor der zelf te koken en soms eet ze met de pot mee.Mijn moeder heeft het al bijna 27 jaar.Ja soms ben ik wel boos dat ze dat zegt maar ik ga er verder niet op in.Ik weet dat ze zo doet door de suiker.
Ooow ze heeft het al heeeel lang, dan heb jij er ook mee leren leven toch?
Lijkt me heel erg moeilijk, veel sterkte voor jou en je moeder!
Ja, ik weet.. en het is geen erfelijkheid.. dus best raar.. maarjah..
Me neef heeft het van jongs af aan.. die is nu 18.. me ooms zijn begin 30 en 35
Ik zag op tv ook een jonge jongen, misschien net 20 en hij moest ook spuiten...ik vroeg me echt af hoe hij dat kan hebben. Allah ishafiehoem, 18 jaar is nog zo jong. :(
rachida_r
09-06-2009, 21:53
mijn beide ouders hebben suikerziekte type 2
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.