Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vrouw slaan

Pagina's : [1] 2 3 4

yach
09-11-2002, 23:39

Wat vinden jullie er van dat er in de koran staat dat je een vrouw mag slaan (een tik geven).... Hoe kan je ook aan Nederlanders uitleggen of verklaren wat hoe en waarom en wat vind je er persoonlijk van..

Boyfriend
09-11-2002, 23:41
Terecht een vrouw slaan .....

MueZli
09-11-2002, 23:43
Origineel gepost door yach Wat vinden jullie er van dat er in de koran staat dat je een vrouw mag slaan (een tik geven).... Hoe kan je ook aan Nederlanders uitleggen of verklaren wat hoe en waarom en wat vind je er persoonlijk van.. Er staat niet geef je vrouw n tik ! Er staat een vers over hoe echtgenoten elkaar stapsgewijs tot het goede kunnen manen, en die tik ( vergeleken met het slaan met n siwak uit de pols ) is symbolisch zodat agressieve mannen hun fikken juist thuis houden. Als de man slaat, mag de vrouw net zo hard terug slaan. Poten thuis.

Boyfriend
09-11-2002, 23:44
De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot. De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door: 1.De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft. 2.Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan 3.Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd. 4.Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.

yach
09-11-2002, 23:45

ja daarom het komt dagelijks op tv maar ja wat vinden wij als moslims daar van en hoe moet dat uitgelegd of verklaard worden geen grapjes graag

SweetRose
09-11-2002, 23:46
Origineel gepost door Boyfriend Terecht een vrouw slaan ..... ajaaaa?? mister!!!! :kwaad: iwaa mlih madame gaat veel ahmoed krijgen :(

jimpie
09-11-2002, 23:46
Origineel gepost door elmarocani helemaal mee eens boyfriend :kwaad: We slaan net zo hard terug!!!

soumaya1
09-11-2002, 23:47
nou ik niks slaan, geen correctie tik niks, kom op, wie geeft het recht om een andere te slaan!!!!!!!!!!!

Boyfriend
09-11-2002, 23:48
Origineel gepost door zin 'n midar ajaaaa?? mister!!!! :kwaad: iwaa mlih madame gaat veel ahmoed krijgen :( ten eerste :zwaai: dag schatje, deze ramadan maakt het hard voor mij je te missen, maar ben aan het volhouden uhum :o ten tweede, ik zei TERECHT! dus over verwaarlozing is geen sprake ! Terecht wil zeggen dan tot ze r zelf achter zoekt, ben jij zo iemand shoeke :(

yach
09-11-2002, 23:49
Maar vinden jullie dat de Nederlanders nou je de meeste of enkele hoe je het ook wilt noemen dit vaak tegen ons gebruiken om te zeggen dat vrouwen minder of onderdanig zijn aan de man of geen gelijken zijn aan hun....

Boyfriend
09-11-2002, 23:50
Origineel gepost door soumaya1 nou ik niks slaan, geen correctie tik niks, kom op, wie geeft het recht om een andere te slaan!!!!!!!!!!! Allah gaf dit recht

SweetRose
09-11-2002, 23:50
Origineel gepost door elmarocani je moet alvast voorbereiden.... Sorry hé maar de meiden van tegenwoordig hebben evenveel recht dan de meiden van vroeger....Niet dat de mannen onder sloef moeten liggen hé integendeel...maar vrouwen slaan is stilaan toch uit de mode hoor :rolleyes:

soumaya1
09-11-2002, 23:52
Origineel gepost door Boyfriend Allah gaf dit recht ooh ja is dat zo, dus je mag gewoon lekker je vrouw in elkaar trimmen!!!

SweetRose
Origineel gepost door Boyfriend ten eerste :zwaai: dag schatje, deze ramadan maakt het hard voor mij je te missen, maar ben aan het volhouden uhum :o ten tweede, ik zei TERECHT! dus over verwaarlozing is geen sprake ! Terecht wil zeggen dan tot ze r zelf achter zoekt, ben jij zo iemand shoeke :( hey...miss ya too man :( maar hou vol :goedzo: :D enneh als ze der zelf achter zoekt vind ik, dat je samen achter een oplossing moet zoeken...en niet beginnen slaan :kwaad: want dat maakt de zaak alleen maar achter...en neeen ik ben hamdolilah niet zo iemand....:melig:

jimpie

Origineel gepost door angel21 En hoe zit het met de mannen, mag je die ook een tik geven, of mogen zij lekker hun gang gaan. Don't think so. :kwaad: :kwaad: Inderdaad...dan mag een vrouw haar man ook een tik geven!!!

Pagina's : [1] 2 3 4