Bekijk volle/desktop versie : Vriendinnenfeestje wat te eten maken?



Pagina's : [1] 2

09-06-2009, 00:05
wie heeft er tips???????

09-06-2009, 00:08


Als het mannen waren zou ik kunnen zeggen..maak nie uit...we eat pretty much anything...maar omdat het vrouwen zijn zou ik zeggen...crackers met kaas

09-06-2009, 00:10
nou ik heb vriendinnen die aardig wat eten!! hahaha

09-06-2009, 00:16
Ja possibilities are endless heb je twee linker handen of rechter handen in de keuken....weet niet uit welke hout jij bent gesneden.....anders ben je gelimiteerd of juist niet tot bepaalde gerechten

09-06-2009, 00:17


zie nu pas dat je een man bent

09-06-2009, 10:38
Hoi,

Ik weet niet hoeveel vriendinnen er komen, wat ik altijd maak als mij zussen en vriendinnen op bezoek komen is loempia's, gevulde bladerdeeg, gevulde mesemen, shoarma (en broodje), soep en sla. Ik heb een grote tafel daar zet ik alles op in tussen tijd kunnen we kletsen en genieten van het eten. Zelf maak ik als toetje tiramisu of monchou taart voor na het eten met een pot marokkaanse thee.

09-06-2009, 10:58
LalaAmira mag ik van jou het recept van de monchoutaart? ik wil deze al heel lang proberen... En is die lekker bij de thee of koffie?

09-06-2009, 11:17
1,5 pak monchou
1 pakje volkoren koekjes
ong. 150 gr boter (ongezouten)
2 bekertjes slagroom
blik vlaaivulling (aardbei)
2 volle eetlepel witte basterd suiker je kan ook kristal suiker gebruiken.

kruimel eerst de koekjes je kan het ook in een hakmolen doen scheelt je tijd.
Meng de monchou, slagroom en suiker samen, smelt intussen de boter.
Meng de boter met de koekjes en doe het in een spring vorm (24cm) druk het goed aan doe dan de slagroom vulling erop spreid het goed uit. vervolgens doe je de vlaaivulling er op spreid dat ook goed uit, je kan ook verse fruit er op doen. Wat jij het lekkerst vindt. laat het dan voor een nachtje in de xxxxxng staan.

09-06-2009, 12:01

Citaat door lalaAmira1:
Hoi,

Ik weet niet hoeveel vriendinnen er komen, wat ik altijd maak als mij zussen en vriendinnen op bezoek komen is loempia's, gevulde bladerdeeg, gevulde mesemen, shoarma (en broodje), soep en sla. Ik heb een grote tafel daar zet ik alles op in tussen tijd kunnen we kletsen en genieten van het eten. Zelf maak ik als toetje tiramisu of monchou taart voor na het eten met een pot marokkaanse thee.


ja zo'n 20, ook vriendinnen van me zus.... maar dat is wel een goed idee van jou die soep

heb je nog meer ideeen?

09-06-2009, 12:06

Citaat door lalaAmira1:
1,5 pak monchou
1 pakje volkoren koekjes
ong. 150 gr boter (ongezouten)
2 bekertjes slagroom
blik vlaaivulling (aardbei)
2 volle eetlepel witte basterd suiker je kan ook kristal suiker gebruiken.

kruimel eerst de koekjes je kan het ook in een hakmolen doen scheelt je tijd.
Meng de monchou, slagroom en suiker samen, smelt intussen de boter.
Meng de boter met de koekjes en doe het in een spring vorm (24cm) druk het goed aan doe dan de slagroom vulling erop spreid het goed uit. vervolgens doe je de vlaaivulling er op spreid dat ook goed uit, je kan ook verse fruit er op doen. Wat jij het lekkerst vindt. laat het dan voor een nachtje in de xxxxxng staan.


Je kan ook de mix van dr oetker geloof ik gebruiken dat blauwe pak. Hoef je alleen de verse ingredienten toe te voegen en kersen. Heerlijk vind ik die en makkelijk snel klaar

09-06-2009, 13:08

Citaat door rootje:
ja zo'n 20, ook vriendinnen van me zus.... maar dat is wel een goed idee van jou die soep

heb je nog meer ideeen?

Ja, je kan ook rijst met kippenpootjes/vleugeltje klaar maken, nadat de rijst en de saus is gekookt dan kan je alles door elkaar mixen zonder de kipstukje doe het dan in een ovenschaal met de kipstukjes erop ong. 20 min in de oven en serveer het zo op tafel dan kan iedereen zelf opscheppen. Lekker met sla erbij. Je kan ook oven pizza maken en in stukjes snijden. Wat ook lekker is eiersalade zelf gemaakt, brie, kruidenboter en roomkaas en een stuk of 6 stokbrood in plakjes gesneden vooraf serveren.

09-06-2009, 13:50
je kunt ook eerst tapas serveren.
Wat ook leuk is om te doen is gourmetten...maar je hebt een grote groep dan kun je beter barbecuen..
maak er een paar salades bij...een lekker toetje en je zult een geslaagde dag hebben zonder te veel tmara..

09-06-2009, 14:21


lasagna schotel met hapjes en salade en soep of als voorgerecht grote salade bord.

09-06-2009, 16:59

Citaat door lalaAmira1:
Ja, je kan ook rijst met kippenpootjes/vleugeltje klaar maken, nadat de rijst en de saus is gekookt dan kan je alles door elkaar mixen zonder de kipstukje doe het dan in een ovenschaal met de kipstukjes erop ong. 20 min in de oven en serveer het zo op tafel dan kan iedereen zelf opscheppen. Lekker met sla erbij. Je kan ook oven pizza maken en in stukjes snijden. Wat ook lekker is eiersalade zelf gemaakt, brie, kruidenboter en roomkaas en een stuk of 6 stokbrood in plakjes gesneden vooraf serveren.



heeeeeerlijk

09-06-2009, 17:31

Citaat door rootje:
zie nu pas dat je een man bent


Ja...dacht je dat alleen vrouwen konden koken ofso....

Pagina's : [1] 2