Bekijk originele versie : De ware religie
dewarereligie
05-05-2004, 17:18
Kijk hier:
www.dewarereligie.tk
sneakynawal
05-05-2004, 17:22
.
arabchrstn
05-05-2004, 17:31
Of kijk hier:
www.deallerwaarstereligie.tk
islamicgirl3
05-05-2004, 18:18
Origineel gepost door viroinval
Iedere gelovige beweert dat zijn religie de ware religie is, en dat de anderen het natuurlijk dik mis hebben.
Ik zeg, de ware religie is die religie waar mensen respect hebben voor elkaar en waar iedereen de andere in zijn waardigheid en zijn religie laat, waar de religie respect heeft ook voor de niet-gelovigen.
Leven en laten leven.
De rest is een bron van haat en bloedvergieten.
Christenen maken moslims, en moslims maken christenen af.
Hindoes maken moslims en moslims maken hindoes af.
Religie zou een vredelievend iets moeten ziijn met respect voor alles en iedereen.
Het beeld dat ik krijg te zien van religies, is een alles behalve hoogstaand iets.
Daarom heb ik besloten niet religieus te zijn, al zullen die vredelievende en verdraagzame religiefanaten me hiervoor met graagte naar de hel verwensen.
Begrijp je wat ik bedoel?
Wie zegt dat de islam niet vredelievend is? Ik vind dat gewoon een smoes om gewoon niet religieus te hoeven zijn. Als de islam een raar religie zou zijn, waarom zijn er dan meer dan een miljard moslims op aarde? En waarom bekeren er steeds meer mensen tot de islam? Als je de geschiedenis van alle religies kent, dan weet je wel wat de ware religie is. Als je niet over genoeg kennis bezit, dan is het erg verleidelijk om een oordeel te vormen aan de hand van wat de media aan de islam toeschrijft. ;)
Ik zou nooit een moslima zijn als ik wist dat het een religie was dat gewoon niet klopt. En al helemaal niet als het "vrouwonvriendelijk" zou zijn! Jullie moeten eens een keer voor julliezelf nadenken en het niet aan een ander overlaten. Ik denk dat we dan met z'n allen een heel stuk verder zouden komen. :)
Een miljard moslims...Of laat het er 1,5 miljard zijn (21% v/d wereldbevolking)
Gaat het om de getallen. Nou, dan is het christendom toch een veel waardere religie dan de Islam, want die hebben veel meer aanhangers (33% van de wereldbevolking).
Maar ook het Atheïsme, wat niet eens een religie is, is met 15% van de wereldbevolking nog behoorlijk waar hoor.
Er bestaat geen "ware religie". Alle religies zijn aannames, allemaal door mensen verzonnen theorieën.
Er bestaat ook niet één waarheid, daar alle theorieën door alle mensen weer anders uitgelegd worden. Iedereen benadert een "waarheid " op de eigen subjectieve manier.
islamicgirl3
06-05-2004, 13:30
Weet je wat, als we ooit in onze graf liggen (en ja, daar zijn we allen 100% zeker van), want zeg nou zelf, iedereen zal de dood proeven, of ie nou moslim, atheist of jood is. De dood, daar kun je niet omheen! Dan zullen jullie er wel achter komen. Als de engelen(monkar en nakier) jullie zullen vragen: "Wie is jullie god"? "Wie is de boodschapper"? "Wat is jullie geloof"? Dan zullen de ongelovigen antwoorden: "Ik hoorde dat er een god was die Allah heet en dat Hij een Boodschapper heeft die Mohamed heet en dat er een geloof was dat de islam heet". Maar de engelen weten al alles over jullie.....
Op de dag des oordeels zullen alle ongelovigen Allah ta3la smeken om terug te gaan naar de aarde om te geloven en goede daden te doen, Allah ta3la zal dan zeggen, heb ik jou niet een hele leven geschonken om iets te doen aan het geloof? Er is geen weg meer terug!
Inna lilahi wa inna illahi radjioen:
Wij behoren tot Allah en tot hem is onze terugkeer.
:zwaai:
Ik zou graag willen dat de mensen die er zo van overtuigd dat hun religie de ware is, het relativeringsvermogen konden opbrengen om te zeggen "Ik vind de islam de ware religie" of "volgens mij is het christendom de ware religie". Dus met 'ik vind' of 'volgens mij' erbij. Dat houdt het gesprek met aanhangers van andere religies ook wat opener.
Origineel gepost door henray
re-lieg-ie
BELIEVE
Origineel gepost door islamicgirl3
Wie zegt dat de islam niet vredelievend is? Ik vind dat gewoon een smoes om gewoon niet religieus te hoeven zijn. Als de islam een raar religie zou zijn, waarom zijn er dan meer dan een miljard moslims op aarde? En waarom bekeren er steeds meer mensen tot de islam ? Als je de geschiedenis van alle religies kent, dan weet je wel wat de ware religie is. Als je niet over genoeg kennis bezit, dan is het erg verleidelijk om een oordeel te vormen aan de hand van wat de media aan de islam toeschrijft. ;)
Ik zou nooit een moslima zijn als ik wist dat het een religie was dat gewoon niet klopt. En al helemaal niet als het "vrouwonvriendelijk" zou zijn! Jullie moeten eens een keer voor julliezelf nadenken en het niet aan een ander overlaten. Ik denk dat we dan met z'n allen een heel stuk verder zouden komen. :)
Men vergeet dat er vele vele mensen GEDWONGEN Moslims zijn, in zeer veel landen waar de Islam heerst wordt men gedwongen zich te bekeren, op de molukken zijn mensen gedwongen zich te bekeren tot de Islam, in Soedan zijn mensen gedwongen zich te bekeren idem in Irak en andere landen waar fanatieke Moslims denken het alleenrecht te hebben.
DE ware religie bestaat niet.
De religie die WAAR is voor IEMAND bestaat wel.
Die religie is dan slechts WAAR voor DIE persoon.
Bv de Islam voor een Moslim.
Bv het Christendom voor een Christen.
Of voor andere overtuigingen:
het Humanisme voor een Humanist,
het Boedhisme voor een Boedhist.
etc.
Zoals een theoloog zegt:
"Moeten wij het Christendom zien als een weg onder de wegen,
als ONZE weg, als de weg waardoor wij in aanraking zijn gekomen met god:
EEN weg maar niet de enige weg?
Als ook Moslims en Joden zich deze vraag stellen en met JA antwoorden, zouden we van een hoop problemen af zijn (misschien).
IVAN
Origineel gepost door viroinval
Iedere gelovige beweert dat zijn religie de ware religie is, en dat de anderen het natuurlijk dik mis hebben.
Ik zeg, de ware religie is die religie waar mensen respect hebben voor elkaar en waar iedereen de andere in zijn waardigheid en zijn religie laat, waar de religie respect heeft ook voor de niet-gelovigen.
Leven en laten leven.
De rest is een bron van haat en bloedvergieten.
Christenen maken moslims, en moslims maken christenen af.
Hindoes maken moslims en moslims maken hindoes af.
Religie zou een vredelievend iets moeten ziijn met respect voor alles en iedereen.
Het beeld dat ik krijg te zien van religies, is een alles behalve hoogstaand iets.
Daarom heb ik besloten niet religieus te zijn, al zullen die vredelievende en verdraagzame religiefanaten me hiervoor met graagte naar de hel verwensen.
Begrijp je wat ik bedoel?
Niet religeus zijn is ook een keuze, maar je hebt gelijk als je zegt dat als je te fanatiek bezig bent met oogkleppen op dat dat ook niet bepaald het ware kan zijn. De mens is nu eenmaal zo verschillend..... :eek:
Ivan joh goed gezegd. Nu hopen dat er meer mensen er zo over kunnen denken.
Khanoussi
07-05-2004, 13:07
Origineel gepost door islamicgirl3
Weet je wat, als we ooit in onze graf liggen (en ja, daar zijn we allen 100% zeker van), want zeg nou zelf, iedereen zal de dood proeven, of ie nou moslim, atheist of jood is. De dood, daar kun je niet omheen! Dan zullen jullie er wel achter komen. Als de engelen(monkar en nakier) jullie zullen vragen: "Wie is jullie god"? "Wie is de boodschapper"? "Wat is jullie geloof"? Dan zullen de ongelovigen antwoorden: "Ik hoorde dat er een god was die Allah heet en dat Hij een Boodschapper heeft die Mohamed heet en dat er een geloof was dat de islam heet". Maar de engelen weten al alles over jullie..... Op de dag des oordeels zullen alle ongelovigen Allah ta3la smeken om terug te gaan naar de aarde om te geloven en goede daden te doen, Allah ta3la zal dan zeggen, heb ik jou niet een hele leven geschonken om iets te doen aan het geloof? Er is geen weg meer terug!
Inna lilahi wa inna illahi radjioen:
Wij behoren tot Allah en tot hem is onze terugkeer.
:zwaai:
Zo zo , lijkt wel of je het zelf al heb meegemaakt , of komt dit allemaal uit een hele grote dikke duim ?
/me denkt het laatste
babyvanbelisma
07-05-2004, 13:23
Nee jeanne, dat heet geloven. Ik geloof in wat in de koran staat. Er is geen concreet bewijs maar dat heb ik niet nodig.
Ik kan prima voor mijzelf denken, in redelijkheid en billijkheid. Maar geloof zit meer in je hart....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.