Bekijk originele versie : je haar verfen
marocgirlnador
05-05-2004, 16:34
Is haar verfen haram zo ja kan iemand die elhadith erbij zetten serieuze reactie a.u.b alvast bedankt
:confused: :zwaai:
ik weet wel dat het haram is maar
el hadith weet ik niet sorry
marocgirlnador
05-05-2004, 17:22
thnx voor je reactie maar van wie heb je dan die informatie
in de ramadan hadden wij een imam
die uit egypte kwam hij zei wat wel en niet mocht
en toevallig zei hij over haar verven dat het haram is
marocgirlnador
05-05-2004, 18:41
en wat als je het met hennaverf gaat doen
asiamoslima
06-05-2004, 15:12
Ik weet niet waar jij het vandaan hebt dat het verboden is om je haar te verven. Volgens mij is dit toegestaan maar alleen zwart mag niet. Als ik me het nog goed herinner staat het in het boek zeden & gewoontes in de Islam. Ik heb het nog pas geleden de imam in de moskee horen zeggen. En die had als reden dat zwart niet mocht omdat je dan jonger zou lijken, ik neem aan dat hij dat bedoelde voor de oudere vrouwen. Maar als ik jou was zou ik dat boek maar er eens op naslaan.
marocgirlnador
06-05-2004, 20:41
oke,is het nou wel of niet haram ik krijg eerst te horen dat het wel haram is en nou krijg ik te horen dat alleen zwart haram ???????
maissa505
06-05-2004, 22:22
ja klopt
ik heb et aan me opa gevraagt hij zij je mag alle kleuren doen
behalve zwart
ik heb hier een stukje uit het boek: de weg naar het paradijs van Sheick Mohamed Saalih al-Moenaddjied. Eerste hadith: De Profeet vrede zij met hem zei: "Aan het eind van de tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals kroppen van duiven. Ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken"
Tweede stukje: Toen Aboe Qoeh'aafah, wiens haar en baard zo wit was als thoeghaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka, zei de profeet vrede zij met hem: Verander dit met iets, maar vermijdt zwart. Het juiste standpunt t.o.v. vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zij als mannen: het is niet toegestaan om enig haar zwart te verven.
Dus zoals we hierboven kunnen lezen is het haar verven wel toegestaan (waarom zou je je niet mooi mogen maken voor jezelf/man) maar je moet zwart vermijden.
marocgirlnador
07-05-2004, 14:29
AMAL112 heel erg bedankt ik denk dat ik het nu wel weet ik neem maar de stap om me tante de haar te gaan verven en ondertussen die van mezelf heel erg bedankt
marocgirlnador
08-05-2004, 10:45
THANK YOUJ
het is toegestaan om je haren te verfen in alle kleuren die je wilt behalfe zwart en dat kan ik je met zekerheid zeggen want mijn moeder heeft het met haar eigen oren gehoord op tv van een hele goede imam en die doet het zelf ook maar ik geef je een tip doe het niet want het is echt heel slecht voor je haar je haar word heel droog en je kan er alle shittt in doen die je maar wilt maar het verpest echt je haar en je krijgt heel dun haar en ik spreek uit ervaring want ik heb het ook gedaan en je moet het steets bij houden want een uit groei ziet er niet uit
wat voor haar je ook hebt het is echt slecht meschien zie je wel die mensen op tv die hun haar verfen maar die jij ze wel eens zonder dat ze hun haar hebben gefeound of zonder dat er een kilo haar lak in zit het is allenmaal bedrog en dat er vitamines zijn verwerkt in haarverf klopt meschien wel maar er zitten meer chemicullen in dan vitamines
Hallo meid
Het is haram als je geen hoofdoek draagt.
maar zo dra je een hoofdoek draagt mag het wel.
want niemand die het ziet behalve je familie die het mogen zien.
de juiste hadis heb ik niet ik heb het ooit gevraagd aan mijn juff op de islamitsche school.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.