Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ark van NOACH

Pagina's : [1] 2

a3ir
30-04-2004, 09:27

Archeologen stuiten op Ark van Noach Een team van Amerikaanse en Turkse archeologen denken in Oost-Turkije de ark van Noach te hebben ontdekt. Zoekactie De archeologen hebben op een satellietfoto van de berg Ararat, in Oost-Turkije, sporen van de 'ark' gezien. Op 15 juli beginnen zij een nieuwe zoekactie naar het bijbelse vaartuig. Een Hawaiiaanse katholieke zakenman financiert de expeditie, zo meldde een lokaal televisiestation in Honolulu. Verdorvenheid Volgens het Oude Testament liet God het veertig dagen nachten regenen om de mensen te straffen voor hun verdorvenheid. Noach kreeg opdracht een ark te bouwen die, naast hem en zijn familie, van alle diersoorten op aarde een mannetje en en vrouwtje kon huisvesten. Toen na de zondvloed het water zakte, strandde de ark op de 5156 hoge berg Ararat.

Peej
05-05-2004, 17:12
Grote onzin. Het verhaal van de Ark van Noah is technisch helemaal niet te onderleggen. In de tijd dat het gebeurd zou moeten zijn had men niet eens de technieken om een schip te bouwen wat groot genoeg was om al die dieren te vervoeren. Dat is onmogelijk met aleen hout als bouwmateriaal. Onlangs is er een zeer uitgebreidde documentaire op de BBC geweest die alle mogelijkheden van dit verhaal technisch hebben bekeken en getest. En het is dus gewoon onmogelijk. Het is sowieso al onmogelijk om van iedere diersoort twee exemplaren bij elkaar te krijgen op één punt in de wereld. Net als al die andere verhalen in de bijbel is ook dit een sprookje.

hbohuisvrouw
05-05-2004, 18:27
Lieve Peej, Was het voor God ook onmogelijk om jou op deze wereld te zetten? Als je alles vanuit een wetenschappelijk punt gaat bekijken dan zijn heel veel dingen onmogelijk, maar ja jij gelooft volgens mij niet en dat is nou het grote verschil. Toedeloe

Peej
05-05-2004, 19:34
Origineel gepost door hbohuisvrouw Lieve Peej, Was het voor God ook onmogelijk om jou op deze wereld te zetten? Als je alles vanuit een wetenschappelijk punt gaat bekijken dan zijn heel veel dingen onmogelijk, maar ja jij gelooft volgens mij niet en dat is nou het grote verschil. Toedeloe Inderdaad, ik ben een atheïst. Dat ben ik geworden nadat ik me goed verdiept heb in het katholieke geloof (wat ik van huisuit mee heb gekregen). En juist al die ongeloofwaardige verhalen uit de bijbel (maar ook uit de Koran), waarvoor werkelijk helemaal nergens concrete bewijzen zijn, hebben mij tot het inzicht gebracht dat het volgens mij allemaal grote nonsens is. Wat echter niet betekent dat ik andere mensen hun geloof niet gewoon gun. Ik vraag ze alleen om af en toe eens te bekijken hoeveel oorlogen er met de Koran of met de Bijbel in de hand zijn, en nog steeds worden uitgevochten. Want als ik dat zie denk ik; Religie...BAH!! Maar ja, dat is dus mijn bescheiden mening.

a3ir
05-05-2004, 19:39

Origineel gepost door Peej Inderdaad, ik ben een atheïst. Dat ben ik geworden nadat ik me goed verdiept heb in het katholieke geloof (wat ik van huisuit mee heb gekregen). En juist al die ongeloofwaardige verhalen uit de bijbel (maar ook uit de Koran), waarvoor werkelijk helemaal nergens concrete bewijzen zijn, hebben mij tot het inzicht gebracht dat het volgens mij allemaal grote nonsens is. Wat echter niet betekent dat ik andere mensen hun geloof niet gewoon gun. Ik vraag ze alleen om af en toe eens te bekijken hoeveel oorlogen er met de Koran of met de Bijbel in de hand zijn, en nog steeds worden uitgevochten. Want als ik dat zie denk ik; Religie...BAH!! Maar ja, dat is dus mijn bescheiden mening. Peej,ik denk dat de mensen hun religie gebruiken om een oorlog te rechtvaardigen. ;)

Peej
05-05-2004, 20:03
Origineel gepost door a3ir Peej,ik denk dat de mensen hun religie gebruiken om een oorlog te rechtvaardigen. ;) Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Kijk maar eens naar de kruisvaarders in de middeleeuwen. En tegenwoordig naar Oudschaamhaar Bin Lafbek en naar Sjors Bush, die hun oorlog in naam van hun god vechten. Overigens nog een mooi detail wat aangeeft dat dat stuk hout op de berg van Ararat geen boot van ene Noah kan zijn. Zelfs als de beide poolkappen en alle eeuwige sneeuw en gletsjes op de aarde zouden smelten zou er absoluut niet genoeg water in het ecosysteem 'aarde' zijn om de hele aarde onder te laten lopen. En al zeker niet tot 5156 meter hoog.

an3sdej
05-05-2004, 20:18
Al tientallen keren hebben wetenschapers gezegd die ark gevonden te hebben, steeds bleek het niet waar te zijn.

MELILLENSE
06-05-2004, 00:25
Origineel gepost door Peej Grote onzin. Het verhaal van de Ark van Noah is technisch helemaal niet te onderleggen. In de tijd dat het gebeurd zou moeten zijn had men niet eens de technieken om een schip te bouwen wat groot genoeg was om al die dieren te vervoeren. Dat is onmogelijk met aleen hout als bouwmateriaal. Onlangs is er een zeer uitgebreidde documentaire op de BBC geweest die alle mogelijkheden van dit verhaal technisch hebben bekeken en getest. En het is dus gewoon onmogelijk. Het is sowieso al onmogelijk om van iedere diersoort twee exemplaren bij elkaar te krijgen op één punt in de wereld. Net als al die andere verhalen in de bijbel is ook dit een sprookje. Ja hoor, Peej, de piramides van Cheops, Chefren en Mykerinos zijn technisch ook niet te onderleggen....nochtans staan ze er nog steeds te blinken onder de Egyptische zon en tenzij het een eeuwige fata morgana is, zijn ze tot nader bericht echt geen sprookje. Geloof jij maar verder in je atheïsme gebaseerd op het niets. MELILLENSE :belgie:

MELILLENSE
06-05-2004, 00:30
Origineel gepost door an3sdej Al tientallen keren hebben wetenschapers gezegd die ark gevonden te hebben, steeds bleek het niet waar te zijn. Tja, wat de geest niet kan vatten en de zintuigen niet kunnen waarnemen, zal de ongelovige wegwimpelen als leugen...the easy way. Zo hoeft ie ook niet langer na te denken. MELILLENSE :belgie:

Cicatrice
06-05-2004, 00:54
Origineel gepost door Peej Grote onzin. Het verhaal van de Ark van Noah is technisch helemaal niet te onderleggen. In de tijd dat het gebeurd zou moeten zijn had men niet eens de technieken om een schip te bouwen wat groot genoeg was om al die dieren te vervoeren. Dat is onmogelijk met aleen hout als bouwmateriaal. Onlangs is er een zeer uitgebreidde documentaire op de BBC geweest die alle mogelijkheden van dit verhaal technisch hebben bekeken en getest. En het is dus gewoon onmogelijk. Het is sowieso al onmogelijk om van iedere diersoort twee exemplaren bij elkaar te krijgen op één punt in de wereld. Net als al die andere verhalen in de bijbel is ook dit een sprookje. ja jij bent zeker weer zo een mafkees die alles gelooft wat discovery en national geographic je in de maag proberen te splitsen, de BBC is ook een mooie op dat gebied...probeerde argeloze kijkertjes laatst nog wijs te maken dat Julius Ceasar zn eigen dood had laten gebeuren om dan een goddelijke keizerstatus te krijgen:jammer: gekke mensen gewoon zeker nooit van wetenschappelijk emperisch onderzoek gehoord? Kan je vertellen dat dat nooit op bijbelverhalen daadwerkelijk diepgaand is gedaan: waarom niet ? Gebrek aan bewijs. En ps: als Noach de Ark niet had kunnen bouwen, dan waren de Egyptenaren nooit naar Punt gekomen om hars en olieen te halen...denk daar maar 's over na vrind. Dit is even kwestie van logica

Cicatrice
06-05-2004, 00:58
Origineel gepost door Peej Inderdaad, ik ben een atheïst. Dat ben ik geworden nadat ik me goed verdiept heb in het katholieke geloof (wat ik van huisuit mee heb gekregen). En juist al die ongeloofwaardige verhalen uit de bijbel (maar ook uit de Koran), waarvoor werkelijk helemaal nergens concrete bewijzen zijn, hebben mij tot het inzicht gebracht dat het volgens mij allemaal grote nonsens is. Wat echter niet betekent dat ik andere mensen hun geloof niet gewoon gun. Ik vraag ze alleen om af en toe eens te bekijken hoeveel oorlogen er met de Koran of met de Bijbel in de hand zijn, en nog steeds worden uitgevochten. Want als ik dat zie denk ik; Religie...BAH!! Maar ja, dat is dus mijn bescheiden mening. Atheisme is ook doordrenkt van dogmatisch denken, ook het geloof dat er geen god is....is ook een geloof an sich maar jah....als mensen niet tussen de regels door willen lezen en zich alleen maar concentreren op de institutionalisering van geloof en zeggen: kijk die hobbelen achter Mekka/Rome aan. Ja, dan verwordt het geloof niet iets verhevends, terwijl dat juist de bedoeling is. Daarnaas, darwinistisch denken qua schepping zit vol met evenveel assumpties als het scheppingsverhaal. Daarnaast hebben atheisten vaak iets tegenaanschopperigs, maar ze vergeten dat ze eerder tegen geinstitutionaliseerd geloof aanschoppen dan waar geloof wat mensen in hun hart dragen zelf en dat is mijn bescheiden mening dan weer

Peej
06-05-2004, 01:18
Origineel gepost door MELILLENSE Ja hoor, Peej, de piramides van Cheops, Chefren en Mykerinos zijn technisch ook niet te onderleggen....nochtans staan ze er nog steeds te blinken onder de Egyptische zon en tenzij het een eeuwige fata morgana is, zijn ze tot nader bericht echt geen sprookje. Geloof jij maar verder in je atheïsme gebaseerd op het niets. MELILLENSE :belgie: Zwak argument Melli, ik ben beter gewend van je ;) Die piramides zijn dus wél technisch te onderleggen. Ook daar is onderzoek naar gedaan en men is er achter gekomen hoe het de Egyptenaren gelukt is. En voor het bestaan van de Piramides is ook nog een tastbaar bewijs. Die dingen staan er namelijk gewoon. Maar een ark van Noah, een ark des verbonds, of een heilige graal is geen bewijs. Die dingen bestaan gewoon niet. Net als voor al die andere beweringen in de Bijbel. er is nooit één stukje bewijs voor teruggevonden. Hoe hard men ook gezocht heeft. Zelfs in de romeinse archieven (en de romeinen schreven bijna alles op) is geen bewijs gevonden voor deze 'sprookjes'.

Peej
06-05-2004, 01:26
Origineel gepost door Cicatrice Atheisme is ook doordrenkt van dogmatisch denken, ook het geloof dat er geen god is....is ook een geloof an sich maar jah....als mensen niet tussen de regels door willen lezen en zich alleen maar concentreren op de institutionalisering van geloof en zeggen: kijk die hobbelen achter Mekka/Rome aan. Ja, dan verwordt het geloof niet iets verhevends, terwijl dat juist de bedoeling is. Daarnaas, darwinistisch denken qua schepping zit vol met evenveel assumpties als het scheppingsverhaal. Daarnaast hebben atheisten vaak iets tegenaanschopperigs, maar ze vergeten dat ze eerder tegen geinstitutionaliseerd geloof aanschoppen dan waar geloof wat mensen in hun hart dragen zelf en dat is mijn bescheiden mening dan weer Atheïsme doordrenkt van dogmatisch denken??? Jij kunt het mooi omdraaien. Omdat het Atheïsme geen eeuwenoude boeken probeert te volgen maar zich richt op het heden en de toekomst denken de atheïsten helemaal niet dogmatisch. Voor jou even de uitleg van het woorden dogma en dogmatisch. dog·ma (het ~, ~'s/~ta) 1 vastomlijnd geloofsartikel dat aan geen beredenering meer is onderworpen => leerstelling dog·ma·tisch (bn.) 1 op een dogma berustend => leerstellig; <=> heuristisch 2 geen tegenspraak duldend => doctrinair Bron : de Dikke Van Dale Atheïsten volgen geen vaste geschriften zoals Bijbel en Koran en al zeker geen vastgestelde geloofsartikelen. Dat doen wel die streng religieze types die hier roepen dat de Ark van Noah bestaan heeft omdat het in een boek staat, dat vastomlijnde geloofsartikel dus. Atheïsten weigeren zich te conformeren aan vatsgestelde geloofsartikelen en gaan zelf op onderzoek uit. Met als een van de resultaten dat ze tot op heden nog niet één bewijs voor de waarheid van de inhoud van Bijbel of Koran hebben kunnen vinden.

Erwin
06-05-2004, 07:49
Omdat het Atheïsme geen eeuwenoude boeken probeert te volgen maar zich richt op het heden en de toekomst denken de atheïsten helemaal niet dogmatisch. 'De dikke' is vast nog geen eeuwenoud, maar daarom twijfel ik nog niet aan de inhoud. Met je dogma... :rolleyes: ;)

LQwaad4life
06-05-2004, 12:19

Origineel gepost door Peej Grote onzin. Het verhaal van de Ark van Noah is technisch helemaal niet te onderleggen. In de tijd dat het gebeurd zou moeten zijn had men niet eens de technieken om een schip te bouwen wat groot genoeg was om al die dieren te vervoeren. Dat is onmogelijk met aleen hout als bouwmateriaal. Onlangs is er een zeer uitgebreidde documentaire op de BBC geweest die alle mogelijkheden van dit verhaal technisch hebben bekeken en getest. En het is dus gewoon onmogelijk. Het is sowieso al onmogelijk om van iedere diersoort twee exemplaren bij elkaar te krijgen op één punt in de wereld. Net als al die andere verhalen in de bijbel is ook dit een sprookje. hij heeft hem gebouwd met behulp van allah. die technici van de bbc kunnen ook niet de piramides nabouwen met de technische middelen die ze in die tijd hadden. Dat wil niet zeggen dat de piramides niet bestaan.

Pagina's : [1] 2