Bekijk originele versie : Weet je, ik zou het absoluut geen ramp vinden om niet te hoeven werken!
Ik zou er geen problemen mee hebben, ik wil wel insha Allah hoe dan ook een diploma, maar hoe ik nu denk (mijn gedachtegang is :maf: )
Ik zou het helemaal geen probleem vinden thuis te blijven, voor m'n schattekes (kinderen) te zorgen, en eten te koken voor m'n man :o
*zucht* Voor wat ga je dan die 7 jaar studeren Ouiam? :(
:D Hoe denk jij er over?.
er is niets mis mee om thuis te blijven, ik ga misschien ook enkele jaartjes thuis blijven maar zou persoonlijk nooit volledig (financieel) afhankelijk willen zijn van mijn man. zou altijd minstens deeltijds werken of loopbaanonderbreking nemen of zo...
als het ooit moest mislopen (inshallah niet) dan heb je nog iets om op terug te vallen, anders heb je niks, geen diploma, geen werk, laag stempelgeld omdat je niet hebt gewerkt enz.. en dan wordt het moeilijk om je leven op orde te krijgen
DUSSS mijn mening is dat ik nooit 100 % huisvrouw zal worden
Mocro4eva
30-04-2004, 12:58
Er is niks mis mee om fulltime huisvrouw te zijn. Dat is volgens mij nog zwaarder dan een fulltime baan. Ik zou als ik getrouwd ben gewoon fulltime willen werken, zolang er geen kids zijn. Dan even stoppen en als de kids naar school gaan weer part-time werken. Maar dat is nu allemaal heeeeeeelll ver weg. Eerst maar eens afstuderen en gaan werken. :D
Carrierevrouwen hoeven niet perse een hoge eigendunk hebben hoor. Kom vooral niet met vooroordelen want voor je het weet heb je zelf ook een huisvrouw met hoge eigendunk als echtgenote.
Ik zou knettergek worden als ik fulltime huisvrouw zou zijn. Ik bewonder die vrouwen ook enorm. Als ik een lang weekend heb ben ik zondags totaal versleten.
Ik heb het geluk dat mijn kind het supergoed bij haar oma heeft dus dat is een zorg minder. Had ik mijn schoonmoeder niet gehad dan was ik thuisgebleven om voor mijn kind te zorgen, een creche vind ik niks.
Een opleiding is altijd goed, doe je er niets mee voor jezelf dan is het altijd nog goed voor de algemene ontwikkeling van je kinderen (en misschien je man :D )
moslimblad
06-05-2004, 09:34
op de dag des oordels word er gevraagt of je wel goed voor je man en je kinderen hebt gezorgt want dat is je verantwoordelijkheid!!! en niet jou baan!!
dus wie gaat voor? Allah swt je man en je kinderen
of je baan
UndercoverAngel
06-05-2004, 09:43
Ik zou de eerste jaar/jaren van mijn huwelijk fulltime willen gaan werken en als we Insha Allah een kind krijgen een half jaar (max.) fulltime moeder willen zijn en daarna parttime willen werken..
.:UcA:.
oem_ismael
06-05-2004, 09:59
salaam aleykoem
ik zou niet willen werken tenzij het alleen met vrouwen is....en als ik kinderen krijg natuurlijk stop ik!! mijn man en kinderen gaan zeker voor de maatschapij
tachelhit102
06-05-2004, 17:24
Origineel gepost door UndercoverAngel
Ik zou de eerste jaar/jaren van mijn huwelijk fulltime willen gaan werken.
.:UcA:.
Wat Dat Betreft Denken We Hetzelfde, Alleen In Mijn Geval Zou Ik Volledig Stoppen Met Werken Mocht Het Zo Zijn Dat We Insha' Allah Aan Kinderen Beginnen.
je kan werken en goed voor je kinderen en je man zorgen.
je kan werken en goed voor je kinderen en je man zorgen.
oem_ismael
07-05-2004, 11:54
oww en wie zorgt er dan voor je kinderen als jij gaat werken, ik ga echt niet mijn kinderen bij een oppas brengen ik neem niet voor niks kinderen.....iniedergeval niet om ze door iemand anders opte laten voeden
Hasna_real
07-05-2004, 12:01
Mijn god denken jullie alleen maar aan kinderen krijgen???? Wat een leven zeg. Alleen maar n*ken , zwanger zijn, kinderen baren. Je kinderen grootbrengen, kinderen trouwen, tegen je kinderen zeggen dat ze zo snel mogelijk voor het nageslacht zorgen etc. En zo bleef je in je cirkeltje leven. Verschrikkelijk.
Er zijn genoeg leuke dingen op de wereld te doen dan alleen maar kinderen krijgen!
Hasna_real
07-05-2004, 12:03
Origineel gepost door ouiam_tet1
:o Juist, dat is al zo zwaar.
nuria: Ik vraag gewoon een uitkering aan :o
Als jij zo nodig thuis wil blijven bij je kinderen, zorg dan ook voor je eigen onderhoud, correctie daar zal je lieve hardwerkende man voor moeten zorgen.
Wil je toch geld hebben, ga met je luie donder dan werken voor je geld, waarom een uitkering. Weet je wel hoe hard andere mensen moeten werken zodat jij met je luie donder thuis kan zitten. Get your ass on the workfloor.
oem_ismael
07-05-2004, 12:04
Origineel gepost door Hasna_real
Mijn god denken jullie alleen maar aan kinderen krijgen???? Wat een leven zeg. Alleen maar n*ken , zwanger zijn, kinderen baren. Je kinderen grootbrengen, kinderen trouwen, tegen je kinderen zeggen dat ze zo snel mogelijk voor het nageslacht zorgen etc. En zo bleef je in je cirkeltje leven. Verschrikkelijk.
Er zijn genoeg leuke dingen op de wereld te doen dan alleen maar kinderen krijgen!
ik denk aan een islamtische toekomst en aan Allah swt inscha Allah....
Allemaal wel mooi en makkelijk gezegd, de praktijk werkt toch ander hoor!
Je kan nu wel hard roepen ik ga thuisblijven om voor mn kids en manlief te zorgen (vergeet niet zijn pantoffels klaar te zetten als hij thuis komt van zijn werk), het is altijd maar afwachten of het inderdaad te behappen is zo'n eenverdienershuishouden. We leven anno 2004, niet zo makkelijk meer om van 1 inkomen te leven, heel anders dan vroeger in de tijd van onze ouders toen men nog een brood kon kopen van 50 ct dames.
En waar blijf je dan met je islamitische ideologie (no offence).
En uitkeringen verstrekken ze tegenwoordig ook niet meer zo gemakkelijk, zeker niet als je een gezonde, afgestudeerd vrouwtje bent dat net getrouwd is en besloten heeft maar thuis te blijven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.