Bekijk originele versie : US generaal geschorst na sexueel misbruik en mishandeling irakezen
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Mishandeling Iraakse gevangenen door VS-soldaten
(Belga) NEW YORK 29/04 (BELGA/AG) = De Amerikaanse televisiezender CBS heeft woensdagavond foto´s getoond waarop Amerikaanse soldaten te zien zijn die Iraakse gevangenen mishandelen. Volgens CBS is uit onderzoek bij het leger gebleken dat het om een wijd verbreide praktijk gaat. De foto´s tonen Amerikaanse militairen die gevangenen mishandelen in de Aboe Gharib-gevangenis, nabij Bagdad. Op een van de foto´s is een Irakese gevangene te zien die wordt gedwongen zich met bedekt hoofd en vastgebonden handen staande te houden op een blikje. Tegen de man zou zijn gezegd dat hij zou worden geëlektrocuteerd als hij zou vallen. Een andere foto toont naakt opeengepakte gevangenen, met op het lichaam van een van hen een belediging in het Engels geschreven. Onder het regime van Saddam Hoessein was de Aboe Gharib-gevangenis een martelcentrum voor tegenstanders van het regime. (BVH)
Zo zie je maar dat er overal ter wereld wrede ongevoelige mensen rondlopen.
Deze soldaten hadden het best aardig gedaan onder saddam..
hadden we iets anders verwacht......!?....
Nu dat er foto's zijn..... denk je dat er iets gaat veranderen!?
Dus mooi niet....
Karouch
Origineel gepost door viroinval
Mishandeling Iraakse gevangenen door VS-soldaten
(Belga) NEW YORK 29/04 (BELGA/AG) = De Amerikaanse televisiezender CBS heeft woensdagavond foto´s getoond waarop Amerikaanse soldaten te zien zijn die Iraakse gevangenen mishandelen. Volgens CBS is uit onderzoek bij het leger gebleken dat het om een wijd verbreide praktijk gaat. De foto´s tonen Amerikaanse militairen die gevangenen mishandelen in de Aboe Gharib-gevangenis, nabij Bagdad. Op een van de foto´s is een Irakese gevangene te zien die wordt gedwongen zich met bedekt hoofd en vastgebonden handen staande te houden op een blikje. Tegen de man zou zijn gezegd dat hij zou worden geëlektrocuteerd als hij zou vallen. Een andere foto toont naakt opeengepakte gevangenen, met op het lichaam van een van hen een belediging in het Engels geschreven. Onder het regime van Saddam Hoessein was de Aboe Gharib-gevangenis een martelcentrum voor tegenstanders van het regime. (BVH)
Zo zie je maar dat er overal ter wereld wrede ongevoelige mensen rondlopen.
Deze soldaten hadden het best aardig gedaan onder saddam. Dat is toch niks nieuws. :rolleyes:
DonAgewan
29-04-2004, 23:49
The general in charge of the US-run prison system in Iraq has been suspended and put under investigation over the alleged abuse of Iraqi detainees by US soldiers.
A senior US military spokesman says Brigadier General Janis Karpinski was suspended from her duties in late January after six US soldiers were indicted for mistreating prisoners at Abu Ghraib prison.
Gen Karpinski and another six officers are under administrative investigation that could result in letters of reprimand.
The US Army confirmed the suspension after American network CBS broadcast images of US troops mistreating Iraqi prisoners.
Photographs aired by the network on 60 Minutes II include one showing a prisoner standing on a box with a hood over his head and wires coming from his hands.
The network says he was told he would be electrocuted if he fell off.
Other pictures show nude prisoners lying on each other and simulating oral sex as US troops point and laugh.
The Deputy Chief of Military Operations in Iraq, General Mark Kimmitt, called the actions reprehensible.
"We're appalled. ... These are our fellow soldiers, these are the people we work with every day, they represent us, they wear the same uniform as us, and they let their fellow soldiers down," Gen Kimmitt said.
"We expect our soldiers to be treated well by the adversary, by the enemy... and if we can't hold ourselves up as an example of how to treat people with dignity and respect, we can't ask that other nations do that to our soldiers."
The program spoke to one of the six soldiers charged, Army Reserve Staff Sergeant Chip Frederick.
He has been charged with maltreatment, assault and indecent acts for posing for a photograph while sitting on top of a detainee, striking detainees and ordering detainees to strike each other, among other things.
Frederick, a prison guard from Virginia in civilian life, and his lawyer Gary Myers blamed the problems at the prison on the atmosphere created by commanders.
"We had no support, no training whatsoever," Mr Myers told CBS.
Indeed, the army investigation found a lack of leadership at the prison and concluded soldiers at the prison, most of whom are reservists, are not trained on rules for handling prisoners of war under the Geneva Convention.
--AFP
Foto's en Video materiaal volgt.
http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqiTortured.7a.jpg http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqiTortured.10.jpg http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqiTortured.08.jpg http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqiTortured.09.jpg http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqiTortured.01.jpg
Video is Quicktime video van CBS en hier te downloaden . http://news.globalfreepress.com/movs/wonk/CBS/60Min/60MinII.US.IraqisTortured.vp3
Het is echt schandalig dat een ex martel gevangenis weer dienst doet als martelkamer.
Onder het mom van vrijheid worden de rechten van Irakies gruwelijk geschonden.
Ik hoop dat die amerikaanse militairen die je op de foto's ziet in ieder geval heel zwaar worden gestraft. Want zo'n misdaad heeft ontzettend veel diepgang. Het is niet alleen mishandeling, maar het veroorzaakt ook weer extra oorlog.
Vooral die klojo die er de hele tijd met die stomme grijns bij opstaat.
DonAgewan
30-04-2004, 11:08
@viroinval
Dat komt door een merge van 2 topics ;)
Het schijnt niet eens een op zich zelf staande situatie te zijn maar dat het ook voor is gekomen op andere plekken. Dat geeft de Generaal ook toe in de video en ook in de telefoongesprekken die volgen wordt dat toegegeven.
DonAgewan
05-05-2004, 22:33
28 dodelijke ongevallen van in gevangen genomen iraakse en afghaanse burgers worden nu onderzocht. 2 zijn zeker moord en de rest wordt nog onderzocht.
AAAbracadaver
05-05-2004, 22:35
Aangezien het oorlog is kunnen de daders eigenlijk wel gewoon gelijk tegen de muur en gefusilleerd worden.
Dit gedrag is niet goed te praten.
DonAgewan
05-05-2004, 22:58
Origineel gepost door Abracadaver
Aangezien het oorlog is kunnen de daders eigenlijk wel gewoon gelijk tegen de muur en gefusilleerd worden.
Dit gedrag is niet goed te praten.
Voor de rechter lijkt me verstandiger dan tegen de muur. Maar gewoon ontslag vind ik een waardeloze straf want op dit soort gedrag staat zelfs in Nederland een hogere straf.
AAAbracadaver
05-05-2004, 23:06
Origineel gepost door DonAgewan
Voor de rechter lijkt me verstandiger dan tegen de muur. Maar gewoon ontslag vind ik een waardeloze straf want op dit soort gedrag staat zelfs in Nederland een hogere straf.
oorlogsrecht ?
Wat ik er van begrepen heb is dat een aantal wel vervolgd gaat worden.
Wreedheid aan het front kan ik ergens nog wel begrijpen maar cipiers die zich op deze manier misdragen mogen ze afschieten. De russen hadden in WOII strafbataljons, misschien is dat wat voor ze ?
IFRIQUIA
05-05-2004, 23:30
ONZE GELIEFDE BEVRIJDERS WOOOWW !!! DEMOCRATIE IN ZIJN PUURSTE VORM NAMELIJK HET ONDERDRUKKEN VAN VELE VOOR DE WELVAART IN HET WESTEN DE BELANG VAN DE VS IS OLIE EN NIET WMD OF DEMOCRATIE ............
Lady_Godiva
06-05-2004, 01:00
Het ergste hiervan is dat ze waarschijnlijk er niet voor gestraft worden. America erkent het internationale gerechtshof niet. Dus zullen de daders hiervan waarschijnlijk de dans ontspringen.
De verontwaardiging over deze misdaden van de Amerikanen is meer dan terecht. Ze zeggen te komen als bevrijders en dan zijn er een paar hufters bij die de beest uit gaan hangen.
Maar ik vraag me één ding af.
Waar was jullie f.ucking verontwaardiging toen in de tijd van Satan Hoessein dagelijks mensen werden gemarteld en vermoord in deze gevangenissen. Toen werd er geen topper gemaakt waarin de gruwelijke feiten van Satan Hoessein naar voren kwamen.
Ik mag hopen dat de Amerikaanse militairen en superieuren (inclusief Bush en Cheney) die dit op hun geweten zwaar gestraft worden. Maar in ieder geval worden zij wél op hun daden aangesproken. Terwijl de mensen die onder Satan Hoessein de martelingen uitvoerden alleen maar aangemoedigd werden om verder te gaan. Zij werden erspecifiek voor getrained en betaald om die schoftenstreken uit te halen.
Het is schandalig dat dit gebeurt en een ware smet op een gedeelte van de westerse samenleving. En ik hoop van harte dat dit dé aanleiding wordt voor de val van Bush.
Maar de eenzijdige verontwaardiging voor deze misdrijven vind ik een beetje overdreven. Want toen Satan Hoessein zijn mensen martelde en vergaste waren jullie nergens.
En ik hoor jullie nu ook niet over de martelingen en verminkingen die plaatsvinden in Saoedische, Egyptische, Algerijnse en Iraanse gevangenissen waar tegenstanders van de regimes op waarschijnlijk nog veel hardere wijze worden aangepakt en vermoord.
appie666
06-05-2004, 02:31
Origineel gepost door Peej
De verontwaardiging over deze misdaden van de Amerikanen is meer dan terecht. Ze zeggen te komen als bevrijders en dan zijn er een paar hufters bij die de beest uit gaan hangen.
Maar ik vraag me één ding af.
Waar was jullie f.ucking verontwaardiging toen in de tijd van Satan Hoessein dagelijks mensen werden gemarteld en vermoord in deze gevangenissen. Toen werd er geen topper gemaakt waarin de gruwelijke feiten van Satan Hoessein naar voren kwamen.
Ik mag hopen dat de Amerikaanse militairen en superieuren (inclusief Bush en Cheney) die dit op hun geweten zwaar gestraft worden. Maar in ieder geval worden zij wél op hun daden aangesproken. Terwijl de mensen die onder Satan Hoessein de martelingen uitvoerden alleen maar aangemoedigd werden om verder te gaan. Zij werden erspecifiek voor getrained en betaald om die schoftenstreken uit te halen.
Het is schandalig dat dit gebeurt en een ware smet op een gedeelte van de westerse samenleving. En ik hoop van harte dat dit dé aanleiding wordt voor de val van Bush.
Maar de eenzijdige verontwaardiging voor deze misdrijven vind ik een beetje overdreven. Want toen Satan Hoessein zijn mensen martelde en vergaste waren jullie nergens.
En ik hoor jullie nu ook niet over de martelingen en verminkingen die plaatsvinden in Saoedische, Egyptische, Algerijnse en Iraanse gevangenissen waar tegenstanders van de regimes op waarschijnlijk nog veel hardere wijze worden aangepakt en vermoord.
Dat zijn geen democratieen, dus daar kijken we niet van op!
NAdiAtje123
06-05-2004, 06:51
nou dit is echt niet meer normaal hoor viese gore klootzakken zijn het die even flink in hun reed gepakt moeten worden
getverdegetverdegetver jak
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.