Bekijk originele versie : Overlijdingsverzekering in marokko afsluiten..
Hoe doe je dat , zijn er regels voor?
:confused:
Moslima22
07-06-2009, 00:00
Hoe doe je dat , zijn er regels voor?
:confused:
Waarom wil je dit via Marokko doen? je kunt dit gewoon bij een Marokkaanse bank afsluiten (wafa-bank of bank-chaabi). Je hebt deze banken in ieder geval in Belgie (antwerpen/brussel) ik weet niet of je deze banken ook in nederland hebt.
Je moet er langs gaan met id-gegevens (paspoort) en geld. Je moet namelijk bij het afsluiten wat geld stortten.
Je moet wel arabisch kunnen, want ze spreken dat alleen en het liefst met je pa of broer ofzo gaan. Gewoon ernaartoe gaan en zeggen wat je wilt , zij maken de papieren in orde, effe tekenen, geld stortten en klaar.
Je moet niet vergeten dat het geld dan voor 1 jaar geldig is/dekt en dan moet je evt. weer terug geld stortten. Als het goed is zul je dan ook post erover thuis krijgen.
Ouders met inwonende kinderen moeten voor hun betalen, maar als ze 18 zijn moeten ze voor een eigen verzerkering zorgen! dit vergeten veel mensen vaak :( dat betekent dus dat je niet gedekt bent. Je moet dan indd zelf een afsluiten. Als je getrouwd bent moet je ook je kinderen steeds mee inschrijven.
Geir insha allah.
Op dit moment ben ik werkzaam als Financieel adviseur en werk samen met 40 verschillende verzekeraars en geldverstrekkers op het gebied van schade-, uitvaart-, levensverzekeringen, hypotheken, leningen, aan- en verkopen van woningen en juridische dienstverlening.
Aangezien ik een breed assortiment heb, selecteer ik de beste product tegen de laagste premie. Een uitvaartverzekering is afhankelijk van een aantal wensen die jij hebt om afscheid te nemen, en die kunnen we goed benutten want goed afscheid nemen kan natuurlijk maar één keer, en dat doe je niet door je nabestaanden met een aanzienlijke rekening achter te laten.
Afhankelijk van je geboortedatum kan ik voor je een premie berekenen. Ik heb veel marokkanen verzekerd, en ervaring leert dat het verstandig is om een verzekerd bedrag van ca. EUR 10.000,00 te nemen. Ook geniet je van een waarde vaste verzekering(dus de waarde gaat met de inflatie mee), winstdeling, eerlijke prijzen, kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekeren en gratis wereldwijde repartiëring.
Alle componenten zijn hierbij meeverzekerd, dus vanaf de traditionele wassing tot aan het vervoer naar de uiteindelijke begraafplaats. Je bent ook niet afhankelijk van ristricties van de marokkaanse bank, want je nabestaanden, man, ouders of kinderen ontvangen van de verzekeraar het gehele bedrag dat ze kunnen uitbesteden voor je uitvaart, en alles wat er resteerd mogen ze natuurlijk houden.
Het scheelt aanzienlijk veel papierwerk, telefoontjes etc. aangezien dit een Nederlandse verzekeraar is en dus kan worden volstaan met het toezenden van een overlijdensakte, bij overlijden. Overigens een gratisnummer welke 24/7 te bereiken is.
Bij overlijden komt er ook een nazorg consulent langs bij de nabestaanden (kinderen, partner etc.) om deze te voorzien van advies m.b.t. notariële zaken, huwelijkszaken, verzekeringen en om de laatste belastingaangifte te verzorgen.
De premie is afhankelijk van je leeftijd, en zal niet erg duur zijn, tussen de EUR 10,00 en EUR 14,00 per maand.
Mocht je een definitieve premie willen dan verneem ik dat graag van je.
Groet,
Abdel
Iman_salmaW
13-06-2009, 13:48
mag je wel een verzekering nemen? ivm rente enzo? In de Islam is rente haram, dus hoe doen jullie dat dan? ook bijv met inboedelverzekering enzo?
mag je wel een verzekering nemen? ivm rente enzo? In de Islam is rente haram, dus hoe doen jullie dat dan? ook bijv met inboedelverzekering enzo?
Bij dit soort verzekeringen, komt geen rente kijken. Wel bij andere financiële producten, zoals;
- Spaarrekeningen;
- Hypotheken;
- Leningen;
- Beleggingsverzekeringen;
- Levensverzekeringen met rente;
Een uitvaartverzekering is een verzekering die een geldbedrag uitkeert bij overlijden, bedoeld om de uitvaartkosten mee te financieren, zoals grafkist, grond (grafrecht), vervoer, wassen etc.
Iman_salmaW
13-06-2009, 13:55
oohh dus dat mag wel in de Islam? Kan je die dan ook gewoon afsluiten bij een 'nederlandse' verzekeringsmaatschappij? en is het tzelfde bij een inboedelverzekering? betaal je dan ook geen rente?
oohh dus dat mag wel in de Islam? Kan je die dan ook gewoon afsluiten bij een 'nederlandse' verzekeringsmaatschappij? en is het tzelfde bij een inboedelverzekering? betaal je dan ook geen rente?
Ja, dat is mogelijk, je kunt deze verzekering ook bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij afsluiten, overigens ben ik werkzaam met diverse uitvaartverzekeraars en kan ik voor jouw een uitvaartverzekering afsluiten, baserend op jouw wensen uiteraard.
Voordeel van een Nederlandse Maatschappij;
Het scheelt aanzienlijk veel papierwerk, telefoontjes etc. aangezien dit een Nederlandse verzekeraar is en dus kan worden volstaan met het toezenden van een overlijdensakte, bij overlijden. Overigens een gratisnummer welke 24/7 te bereiken is.
Bij overlijden komt er ook een nazorg consulent langs bij de nabestaanden (kinderen, partner etc.) om deze te voorzien van advies m.b.t. notariële zaken, huwelijkszaken, verzekeringen en om de laatste belastingaangifte te verzorgen.
Mocht je een premieberekening wensen dan verneem ik dat graag van je.
Groet,
Abdel
Iman_salmaW
13-06-2009, 14:01
Shoukran!
Ik ga er even over denken en dan laat ik het je weten!
Shoukran!
Ik ga er even over denken en dan laat ik het je weten!
Geen dank, het was een enkele moeite.
Neem rustig alle tijd die je nodig vind om over het e.e.a. te denken. Zodra je meer informatie wenst, verneem ik dat graag van je.
Groet,
Abdel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.