Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bidden/ Salaat is geen spelletje!!!

Marrakchia_86
29-04-2004, 21:36

Salamou Halaikom, ... één ding vraag ik me nog steeds af, en blijf ik me afvragen. Als ik mensen vraag waarom ze NIET bidden, zeggen ze tegen mij; 'Ewa jah, als de tijd rijp is, ga ik bidden.' Maar is geen tijd aan Salaat verbonden! Of ze geven als antwoord jah af en toe, op vrijdag, met zoemoe3a, ga ik met mn vader mee. Waarom af en toe, dan kan je beter helemaal niet bidden denk ik dan, want steeds beginnen en 'stoppen' met bidden brengt alleen maar zonden met zich mee, toch? En dan noemen ze zich Moslim. En vraag je; Voel je jezelf Moslim; Ja, in mijn hart zeggen ze dan... Islam zit niet alleen in je hart, denk maar aan de 5 zuilen bijv. dat is het begin van een goede Moslim!!! Of heb ik het mis??? Liefs Marrakchia :zwaai:

sweet_nadoria
29-04-2004, 21:44
Inderdaad ... People call them self a Muslim, but they don't practise Islam. Het is eerste wat Allah je gaat vragen is; Heb je voor me geknield ... Salat is echt belangrijk en wa shakroe Allah hou ik het gebed echt bij!!! Moge Allah ons behoeden voor de influisteringen van de Sjatain!! Dunya is zo voorbij mensen, en dan mag je je verantwoorden tegenover Allah wa Ta'la ...

da3ija
05-05-2004, 17:24
salaam alaikom, je hebt helemaal gelijk zuster. Hoe kan iets in je hart zitten als je er niets voor doet of je houdt je er helemaal niet mee bezig. Islam zit in mijn hart kan je pas zeggen als je het echt praktiseerd, als je zo vrees voor je schepper dat je niet te laat durf te bidden. Dan spreek je van echte liefde. En beste broeders en zusters waarom kunnen wij niet die paar minuten voor onze schepper vrij maken. HIj staat altijd voor ons klaar als we hem nodig hebben. En waarom keren we tot hem als we in problemen zijn, dan aanbid je hem wel en in goede tijden vergeten we hem. SObhanlah. wa alikom salaam

_SiMa_FoR_LiFe_
05-05-2004, 20:09
Jullie hebben helemaal gelijk..:goedzo:...Je voelt je een echt moslim als je gaat bidden en bidden helpt ook al je zonden....:hihi:

Moslima_05
05-05-2004, 20:49

Mashallah...echt jammer!!! Moge Allah alle moslimien het rechte pad leiden..... Inshallah........ :)

SoleCuoreAmore
05-05-2004, 22:12
Ja je hebt gelijk. Ik ken mensen die noemen zich moslim, maar ze blowen en drinken vaak alcohol. Gaan ze naar een winkel en bestellen zoveel blikjes bier of andere van dat soort drankjes. Houden veel meiden voor de gek Ik beoordeel ze verder niet, zeg er niets over... Maar dan moeten ze tegenover anderen niet zo heilig doen. Dat is dus schijnheilig. :jammer:

Bachelorette
05-05-2004, 22:47
Even een vraagje, als je niet vertelt dat je aan sex doet of alcohol drinkt of wat voor zonde dan ook, maar je vertelt wel dat je bidt etc. maakt je dat dan een schijnheil? Voor zover ik weet, heb geen bewijs, heeft Allah ons aanbevolen de zondes die we plegen NIET te vertellen, zodat ze alsnog door Hem vergeven kunnen worden. (als je berouw toont) Wa allahoe a3lam. Mijn conclusie is dan ook, zodra iemand shahada zegt, wil dat zeggen dat die persoon moslim is, ongeacht hun doen en laten. ik vind niemand schijnheilig aangezien niemand perfect is ;)

Kriem
05-05-2004, 22:52
Origineel gepost door Bachelorette Even een vraagje, als je niet vertelt dat je aan sex doet of alcohol drinkt of wat voor zonde dan ook, maar je vertelt wel dat je bidt etc. maakt je dat dan een schijnheil? Voor zover ik weet, heb geen bewijs, heeft Allah ons aanbevolen de zondes die we plegen NIET te vertellen, zodat ze alsnog door Hem vergeven kunnen worden. (als je berouw toont) Wa allahoe a3lam. Mijn conclusie is dan ook, zodra iemand shahada zegt, wil dat zeggen dat die persoon moslim is, ongeacht hun doen en laten. ik vind niemand schijnheilig aangezien niemand perfect is ;) Helemaal mee eens, er wordt hier veel te snel veroordeeld zonder te weten wat er allemaal in iemands hart en hoofd afspeelt

Miss_Honey
05-05-2004, 23:19
Origineel gepost door Bachelorette Even een vraagje, als je niet vertelt dat je aan sex doet of alcohol drinkt of wat voor zonde dan ook, maar je vertelt wel dat je bidt etc. maakt je dat dan een schijnheil? Voor zover ik weet, heb geen bewijs, heeft Allah ons aanbevolen de zondes die we plegen NIET te vertellen, zodat ze alsnog door Hem vergeven kunnen worden. (als je berouw toont) Wa allahoe a3lam. Mijn conclusie is dan ook, zodra iemand shahada zegt, wil dat zeggen dat die persoon moslim is, ongeacht hun doen en laten. ik vind niemand schijnheilig aangezien niemand perfect is ;) Mee eens...:goedzo: Kriem: :goedzo: Mensen oordelen zeker veel te snel...oordelen is Allah's (swt) alleenrecht!

Bachelorette
06-05-2004, 04:05
Origineel gepost door Miss_Honey Mee eens...:goedzo: Kriem: :goedzo: Mensen oordelen zeker veel te snel...oordelen is Allah's (swt) alleenrecht! Mensen zijn sneller geneigd alleen het slechte te zien in een mens en het goede te vergeten, terwijl het andersom zou moeten zijn. Dit wordt gedaan zodat het lijkt alsof hun zondes niets zijn in vergelijking tot die van anderen. een soort van genoegdoening van eigen geest Allah ta3ala heeft dat niet voor niets gezegd (het kan ook een hadith zijn of een hadith qudsi, ik weet het eht niet allahoe a3lam) en er is zelfs een spreekwoord: de vuile was buiten hangen dat doe je toch niet? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik keur al die zondes die gedaan worden niet goed, ik keur ze zelfs allemaal af. Alleen de persoon die ze pleegt, laat ik in zijn/haar waarde. keur het niet af, maar keur het ook niet goed..

chica_marocia
07-05-2004, 12:48
JE HEBT HELEMAAL GELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D