Bekijk originele versie : nederlandse vriend
salaam aleikoum,
Ik heb een hele dringende vraag. Een paar weken geleden heb ik mijn ouders verteld over mijn vriend. Ik ga al bijna twee jaar met een nederlandse jongen. Vanaf het begin is het al een serieuse relatie en we zijn beiden smoor verliefd op elkaar. Ik kan echt niet meer zonder hem leven en hij niet zonder mij. De reden dat ik het mijn ouders heb verteld is omdat wij graag willen trouwen. Maar eerst wil hij graag islamitisch worden. Wij wisten geen van beiden hoe dat moest, dus ik besloot het mijn ouders te vertellen en ik dacht dat zij hem daar wel bij zouden willen helpen. Maar helaas leefde ik in een droomwereld. Mijn ouders werden boos en er ontplofte thuis zowat een bom. Ik moest het uitmaken of voorgoed uit hun leven verdwijnen. Nu heb ik al een broer die getrouwd is met een Nederlandse en een zus die ermee verloofd is (geen van beide islamitisch)... mijn ouders hebben daar soort van vrede mee, maar mij zitten ze wel heel dwars... Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik hou heel veel van mijn ouders en heel veel van mijn vriend. Ik weet dat mijn vriend ook heel veel van mij houdt. Ik ben heel erg aan het twijfelen of mijn ouders wel van mij houden omdat zij zien hoe ongelukkig ik zonder mijn vriend ben. Mijn vraag is: "mogen mijn ouders mij verbieden te trouwen met mijn, inmiddels islamitische, vriend?"
Ik wil hierbij benadrukken dat het vooral mijn moeder is die er een probleem van maakt. Zij heeft een slecht beeld van de Nederlandse bevolking en gelooft er niet in dat hij volwaardig islamitisch is....
help mij alsjeblieft... ik heb het er ontzettend moeilijk mee en wil absoluut niet kiezen!! alvast bedankt!!!
beslama!!.
karimaah
29-04-2004, 17:46
salaam alajkoem wa rahmatoe allah,
lieve meid,
Je wil niet kiezen??? pfff dat word moeilijk. wat wil je dan dat je ouders of je vriend de keus voor je maken wil je je verantwoordleijkheid van je afschuiven.
want jij doet nu het volgend:
zelf neem je geen besluit dit betekend dat je je ouders een beluit laat nemen of ze stoten je af of ze accepteren het.
Ik zou zeggen meiske zet er alles op alles op om je ouders niet te verliezen geloof me je ouders zijn het meest dierbare dat je hebt.
lievos karimaah
Echt weer zo type meid (zoals vele) die altijd de moeilijkste weg kiezen.
Je hebt al 2 jaar een relatie met je vriend, dus je hebt al 2 jaar gelogen tegen je ouders.
Dus je was 2 jaar fout bezig, een nu kom je vertellen of je ouders je het verbieden om die jongens te trouwen. Als ik je vader was zou ik het zeker verbieden.
Waarom moeten je ouders wel toestemming geven. Je hebt toch in dat 2 jaar tijd ook geen rekening gehouden met je ouders.
Je hebt toch ook niet aan de regels van de islam gehouden, waarom moeten je ouders daar wel aan houden.
karimaah
29-04-2004, 22:46
Origineel gepost door Hadria
Echt weer zo type meid (zoals vele) die altijd de moeilijkste weg kiezen.
Je hebt toch ook niet aan de regels van de islam gehouden, waarom moeten je ouders daar wel aan houden.
wat een toon zeg ze heeft een probleem op deze manier help je haar niet.
Er betstaat iets dat heet vergiffenis vragen en daar hebben al de moslims recht op dote er niet toe hoeveel fouten en zondes je hebt begaan. als zij twee jaar haar ouders maar nog belangrijker allah soebhanu wa ta3laa heeft ongehoorzaamd betekent dat niet dat ze de rest van haar leven op die manier verder moet gaan.
En als zij zich niet heeft gehouden aan bepaalde aspecten geboden van de islaam betekend dat dan dat haar ouders dat ook niet hoeven te doen wat is dat voor beredenering?
het geloof is adviesgeving maar welop een respectvolle waardevolle realistische en heldere manier...
salaam alajkoem wa rahmatoe allah
fatsoenlijke marokkaan... wat een zielige mentaliteit zeg
alsof dat marokkanen geboren zijn om met marokkanen te trouwen
haar broer en zus zijn ook getrouwd met een hollander, en blijkbaar gaat dat goed, waarom zou zij het dan niet mogen?
bovendien zijn zij geen moslim en wil haar vriend zich bekeren.
fatsoenlijke marokkaan....aaaargh tfoe ik moet kotsen als ik dit lees
jeetje moet je die marokaanse jongens eens zien alsof zij zich aan de regels hielden. die hebben elk nederlandse trut gehad!!!!!!!!!!!!
ik_oke_is
30-04-2004, 12:07
Origineel gepost door KohiNoor
Nederlandse trut? Let es op je woorden ja?
:hihi:
heb je mijn pm gelezen ???????? :kwaad:
:maf:
waarom zou zij zielig zijn, omdat ze niet met een marokkaan trouwt OF WAT. hun ouders hebben er toch vrede mee genomen en aanvaard dat haar broer en zus met een hollander zijn getrouwd dat is toch de essentie of niet dus waar ligt jou probleem dan vraag ik me af
ik moet echt kotsen van mensen zoals jij met zo'n kortzichtige mentaliteit van hier tot ginder
alsof dat wij marokkanen een superieur ras zijn en met niemand anders mogen trouwen dan enkel marokkanen (zelfs als een berberse met een arabier wil trouwen mag het ook niet dus het is ook nooit niet goed)
man denk toch twee minuten langer na dan je neus lang is aub ik krijg koppijn van mensen zoals jij
Origineel gepost door Josephine
Ik wil hierbij benadrukken dat het vooral mijn moeder is die er een probleem van maakt. Zij heeft een slecht beeld van de Nederlandse bevolking en gelooft er niet in dat hij volwaardig islamitisch is....
help mij alsjeblieft... ik heb het er ontzettend moeilijk mee en wil absoluut niet kiezen!! alvast bedankt!!!
beslama!!
Dat je moeder een slecht beeld van de Nederlandse bevolking heeft en daardoor negatief tegenover je vriend staat lijkt puur op etnocentrisme gebaseerd. Is nogal tegenstrijdig met wat de Islam verkondigd. :confused:
Mijns inzien maakt je moeder een beoordelingsfout door de marokkaanse cultuur hoger in te schatten dan de Nederlandse cultuur. Ze identificeert de waarde van je vriend als individu met de waarde die ze hecht aan het cultuur- en beschavingsniveau waarin ze klaarblijkelijk zelf in leeft...... Maar buiten dit racistische blikveld van je moeder moet ze als moslima weten dat geen enkele mens op aarde weet van een ander mens of ie 'volwaardig' moslim is of niet. Of diegene nu Hollands, Marokkaans, Pakistaans etc. is.
Stel je moeder eens serieus de vraag wat volgens haar het probleem is als jullie beide qua geloof op hetzelfde niveau zitten en wat betreft het cultuurverschil dat ter zijner tijd heus weleens op zal treden daar een evenwichtige balans in proberen te vinden zonder dat de een der partijen wordt ondergesneeuwd?
Origineel gepost door AMAR420
ik vind jou kapot zielig, geen eergevoel of trots heb je..
bah ga maar voor die stinkende hollander , geen fatsoenlijke marokkaan die je nu nog wilt
Arggg, wat walg ik toch van sommigen marokkaanen...denken dat zij met hun eere de besten zijn. Ga maal lekker in Marokko leven, geiten hoeden en je goede eer en trots verheerlijken.
Geen fatsoenlijke marokaan wil iemand zoals JOU met zo een instelling (behalve dan zo een geitenmeid).
Bah Bah Bah, ik wordt bij het lezen van je bericht echt kotsmisselijk en schaam me dood dat jij een marokkaan bent.
Origineel gepost door KohiNoor
Nederlandse trut? Let es op je woorden ja?
Ze bedoeld er zeker mee dat hij alleen trutten af krijgt want geen fatsoenlijk nederlands of marokaans meisje zou zich met iemand zoals hem afgeven.
Origineel gepost door said2reffie
ik vind jou zielig en je broer en je zus nog zielliger
Ha, jij bent het zieligst met zo een kortzichtig horizont!
Origineel gepost door Josephine
salaam aleikoum,
Ik heb een hele dringende vraag. Een paar weken geleden heb ik mijn ouders verteld over mijn vriend. Ik ga al bijna twee jaar met een nederlandse jongen. Vanaf het begin is het al een serieuse relatie en we zijn beiden smoor verliefd op elkaar. Ik kan echt niet meer zonder hem leven en hij niet zonder mij. De reden dat ik het mijn ouders heb verteld is omdat wij graag willen trouwen. Maar eerst wil hij graag islamitisch worden. Wij wisten geen van beiden hoe dat moest, dus ik besloot het mijn ouders te vertellen en ik dacht dat zij hem daar wel bij zouden willen helpen. Maar helaas leefde ik in een droomwereld. Mijn ouders werden boos en er ontplofte thuis zowat een bom. Ik moest het uitmaken of voorgoed uit hun leven verdwijnen. Nu heb ik al een broer die getrouwd is met een Nederlandse en een zus die ermee verloofd is (geen van beide islamitisch)... mijn ouders hebben daar soort van vrede mee, maar mij zitten ze wel heel dwars... Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik hou heel veel van mijn ouders en heel veel van mijn vriend. Ik weet dat mijn vriend ook heel veel van mij houdt. Ik ben heel erg aan het twijfelen of mijn ouders wel van mij houden omdat zij zien hoe ongelukkig ik zonder mijn vriend ben. Mijn vraag is: "mogen mijn ouders mij verbieden te trouwen met mijn, inmiddels islamitische, vriend?"
beslama!!
Meid, je bent de enigste die de beslissing moet nemen. Uiteindelijk is het JOU leven.
Als je moeder zo een slecht beeld heeft van de nederlandse bevolking kun je haar toch het tegendeel bewijzen.
Ik denk als je de relatie omwille van je ouders verbreekt, zal je misschien altijd spijt van krijgen. Maar misschien ook andersom als je voor jou vriend de relatie met je ouders verbreekt. Dus zou ik echt probeeren jou ouders te overtuigen dat hij de ware is.
Sterkte
Jim_Morrison
06-05-2004, 21:01
Shit zeg,de hoertjes met de wereldberoemde snorren liggen voor het oprapen.
Wat doe ik toch verkeerd :huil:
lieve meid,
je zit nu in een hele moeilijke situatie, maar ik vind dat als en je broer en je zus allebei met een hollander getrouwd zijn en niet bekeerd zijn en jouw vriend wel dat je ouders juist wel met het huwelijk moeten instemmen!!!kijk niet raar op dat je ouders zo reageren, want dat je broer en je zus met hollanders zijn getrouwd is al teveel denk ik voor je ouders en je hebt het wel 2 jaar verzwegen dus het is dan ook een harde klap voor je ouders om het te horen, maar ik wens je veel sterkte en denk erom meid je vriend moet zich alleen bekeren voor zichzelf en niet voor jou!!!!!! Straks is het over en verw8 dan niet als ie voor jou moslim is geworden dat hij ook moslim blijft!!!!
Groetjes en sterkte HANADY
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.