Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat doe jij om je zelf te verbeteren (tijdens en na de ramadan)

Pagina's : [1] 2

Jemal2002
09-11-2002, 18:06

Tijdens de ramadan is de bedoeling dat je meer over je geloof komt te weten door de Qu’raan te bestuderen Hadith’s te lezen etc. Door deze dingen te goed verwacht je dat mensen beter worden, door meer goeden daden te plegen. Maar dit gebeurt niet altijd, vaak doen mensen alleen hun best tijdens de ramadan en na de ramadan vallen ze weer terug in hun oude patroon. Waarom komt zo vaak voor, zijn mensen te lui om de “ramadan gedrag” door te zetten over het hele jaar?? Dat vraag ik me soms af……..ik merk zelf dat ik dat ook doe, wat eigenlijk heel slecht is. Ik heb mezelf beloofd dat ik meer aan mijn goede daden ga doen, de islam beter studeren en vaker te bidden. Daarnaast ik ga stoppen met roken voor goed. Zijn er meer mensen die zo denken en zo ja wat zou jij aan je gedag of daden veranderen?

Dida
09-11-2002, 18:10
Ik ben al voor de Ramadan begonnen met het bezighouden van het geloof. En nu het ramadan is, doe je toch veel meer en ik vind het wel een goed begin. Ik ga naar de Moskee. Koop islamitsche boeken die ik lees. Ga naar arabische en islamitische les.. Beginnen met het lezen van de koran.. Cd´s kopen van hadith´s .. Me houding veranderen tegenover de mensen.. mezelf veranderen in slechte gewoontes.. dit allemaal..stap voor stap..en na de Ramadan ga ik er gewoon mee VERDER.. Alleen bij de Ramadan..dan lijkt het veel makkelijker om ermee te beginnen..want dan heb je echt het gevoel deze maand draait om het geloof..

Jemal2002
09-11-2002, 18:56
Origineel gepost door -RaChiDa¿- Ik ben al voor de Ramadan begonnen met het bezighouden van het geloof. En nu het ramadan is, doe je toch veel meer en ik vind het wel een goed begin. Ik ga naar de Moskee. Koop islamitsche boeken die ik lees. Ga naar arabische en islamitische les.. Beginnen met het lezen van de koran.. Cd´s kopen van hadith´s .. Me houding veranderen tegenover de mensen.. mezelf veranderen in slechte gewoontes.. dit allemaal..stap voor stap..en na de Ramadan ga ik er gewoon mee VERDER.. Alleen bij de Ramadan..dan lijkt het veel makkelijker om ermee te beginnen..want dan heb je echt het gevoel deze maand draait om het geloof.. Maar zou je dat 12 maanden per jaar kunnen vol houden????

Dida
09-11-2002, 19:01
Origineel gepost door Jemal2002 Maar zou je dat 12 maanden per jaar kunnen vol houden???? Ja denk van wel..want de meeste dingen deed ik al voor de ramadan.. en als je alles gewoon stap voor stap doet..zoals houding veranderen..beter zijn..meer goede dingen doen..slechte gewoontes afleren..dan went dat..als je dat aan leert..dan blijft dat gewoon zo.. ..misschien zullen sommige dingen moeilijker zijn om vol te houden..maar ik probeer het.. en ik wil het ook graag..dat maakt het makkelijker.. hoe meer je te weten komt over de islam..hoe meer je gaat realiseren..dat morgen er zo niet meer is..en dat we niet alle tjid van de wereld hebben..:)

Jemal2002
09-11-2002, 19:36

Origineel gepost door -RaChiDa¿- Ja denk van wel..want de meeste dingen deed ik al voor de ramadan.. en als je alles gewoon stap voor stap doet..zoals houding veranderen..beter zijn..meer goede dingen doen..slechte gewoontes afleren..dan went dat..als je dat aan leert..dan blijft dat gewoon zo.. ..misschien zullen sommige dingen moeilijker zijn om vol te houden..maar ik probeer het.. en ik wil het ook graag..dat maakt het makkelijker.. hoe meer je te weten komt over de islam..hoe meer je gaat realiseren..dat morgen er zo niet meer is..en dat we niet alle tjid van de wereld hebben..:) Inderdaad dat is zom jammer dat weining dat kunnen inzien. Goede daden, en zelf verbetering is iets waar je altijd mee bezig moet zijn. Je hoeft alleen te tv aan te zetten om te merken dat veel mensen zichzelf er niet mee bezig houden

Igwana20
09-11-2002, 21:00
Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah, Alles draait om de Iman. Er zijn bepaalde mensen die in de Heilige maand Ramadan heel actief zijn betreft het geloof. En net zoals jij al zei; Jemal, vraag ik me ook af kunnen die bepaalde mensen dat niet voortzetten? Het moet "standaard" worden, vind ik. Ik kan zelf over mijn ervaring spreken, ben een persoon die zo weer zo in het dagelijkse leven bewust ben van het leven en dat elke moment het laatste moment kan zijn, bewust van mijn geloof, tevens mijn daden. Mijn houding en benadering in dit leven + de daden die ik uitvoer doe ik uit mijn hart, en wat in mijn vermogen ligt. Tot nu toe kan ik alleen zeggen Alhamdoelillah Wanaskoeroeh. Hoop Inshallah, dat iedereen de juiste weg volgt en blijft volgen. Wa Alikoem Sallaam. Malika ;)

Noumadia
09-11-2002, 22:49
Ik heb mezelf beloofd dat ik meer aan mijn goede daden ga doen, de islam beter studeren en vaker te bidden. Daarnaast ik ga stoppen met roken voor goed. Salam Jamal2002, Ik vind het heel goed van je dat je beter je best wilt gaan doen wat betreft de islam. Wil alleen zeggen dat je niet vaker moet bidden (weet niet hoe vaak je nu bid)....maar probeer het gebed elke dag uit te voeren. Als het kan ook nog op de juiste tijd. Succes

saidaaatje
09-11-2002, 23:18
jah ik ben ook bezig om me te verdiepen in de islam.....dankzij een lid cvan marokko.nl die mij de oegen geopend heeft........ rachidaaaaaaaa i luve ya sistaaaaaaaaaaaaa

Dida
09-11-2002, 23:23
Origineel gepost door saidaaatje jah ik ben ook bezig om me te verdiepen in de islam.....dankzij een lid cvan marokko.nl die mij de oegen geopend heeft........ rachidaaaaaaaa i luve ya sistaaaaaaaaaaaaa yeahhhhh..ben trots op je lieverd...ga zo door :hoera:

MueZli
09-11-2002, 23:27
Nice Topic !!

Dida
09-11-2002, 23:29
Origineel gepost door MeuslitriX Nice Topic !! Nice topic met weinig reactie' s helaas..:(

saidaaatje
09-11-2002, 23:31
jaaaaaaaaaaaahh maarre hmmm jah wat wilde ik zeggen ojaaaaaa hoop ook dat t volhoud enzz maarre rach........we gaan t echt doen eh samen die boeken kipen ya know:D

Dida
09-11-2002, 23:34
Origineel gepost door saidaaatje jaaaaaaaaaaaahh maarre hmmm jah wat wilde ik zeggen ojaaaaaa hoop ook dat t volhoud enzz maarre rach........we gaan t echt doen eh samen die boeken kipen ya know:D jaja..inscha' allah.. :)

MueZli
09-11-2002, 23:35
Origineel gepost door -RaChiDa¿- Nice topic met weinig reactie' s helaas..:( Laten we daar wat aan doen.. Jij idee ? Jammer dat de titel niet nog even veranderd zou kunnen worden..in iets wat nieuwsgierig maakt. Laten we stellingen maken..!?

Dida
09-11-2002, 23:37

Origineel gepost door MeuslitriX Laten we daar wat aan doen.. Jij idee ? Jammer dat de titel niet nog even veranderd zou kunnen worden..in iets wat nieuwsgierig maakt. Laten we stellingen maken..!? Hmm..een idee..nou als we het over onderwerpen hebben die mensen in de dagelijkse leven te maken hebben..dan doen de leden wel eerder mee..en dan ook niet op een aanvallende manier..en laten we niet gelijk lange korancitaten neerzetten..want dat lezen ze dan denk ik toch niet..pas als ze ernaar vragen..zo..wel veel dingen..:D ..maarre..ja de titel zou eigenlijk anders moeten zijn..het verraad gelijk al het onderwerp..en dan klikken mensen gelijk op iets anders.. maarrrrrrrrrr..stellingen..ja..lijkt me wel leuk..:)

Pagina's : [1] 2