Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie van jullie kan

naajimaa22
04-06-2009, 23:47

mijn vraag beantwoorden? het gaat om de belgieroute, ik blijf werken in nederland en ga wonen in belgie, moet ik dan een formulier 'vertrek naar het buitenland' invullen? Ik ben dan toch belastingplichtig in nederland en niet in belgie? hoop dat iemand mij kan helpen

yasmin_nadoria
06-06-2009, 00:31
Dat weet ik niet maar ik wil stoppen met school en in Belgie gaan wonen zodat mijn man eindelllliiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjkk Inshallaah kan komen, en heb hulp nodig. Dus alle tips zijn welkom. Hoe ver ben jij meid?

Moslima22
06-06-2009, 10:00
Slm dames, IK ben ook van nederland naar Belgie verhuisd, het eerste 1 jaar ben ik ook in nederland blijven werken. Ik moest me uitschrijven in Nederland en inschrijven bij de gemeente waar je woont. Er zal dan een wijkagent bij je langskomen om te 'controleren' of je daadwerkelijk op het adres verblijft. Je krijgt dan toestemming om in Belgie te verblijven. Het ligt er ook aan waar je zjewzjia hebt gedaan. Mijn man was hier al (illegaal) dus hebben we anderen gemachtigd om zjewzjia in marokko te doen (ouders). Dat kan via het consulaat (een notaris legt het vast). Dan moesten we onze zjewzjia laten stempelen door de belgische ambassade in marokko (rabat). En die papieren heb ik hier in belgie ingediend. Toen ben ik samen met mijn man hier naar de gemeente geweest om hem ook hier in te laten schrijven. Ook voor hem komt er dan een wijkagent langs en kreeg hij verblijfsdocment... eerst van enkele maanden, dan wordt dat steeds uitgebreider (langer verblijfsdocument). Hij kan nu ook het Belgische nationaliteit aanvragen of Nederlandse, zoals ik.

Moslima22
06-06-2009, 10:03
mijn vraag beantwoorden? het gaat om de belgieroute, ik blijf werken in nederland en ga wonen in belgie, moet ik dan een formulier 'vertrek naar het buitenland' invullen? Ik ben dan toch belastingplichtig in nederland en niet in belgie? hoop dat iemand mij kan helpen Toen ik in nederland werkte moest ik verzekering daaro betalen, maar kon dit later terug vorderen. Ik kreeg ook een brief van de belastingdienst dat ik een groot bedrag terug moest betalen, heb dan een brief terug geschreven met de mededeling dat ik ook belgische belastingaangifte had gedaan en dat ik niet twee keer (dubbel) belastingplichtig ben. Uiteindelijk hoefte ik dat geld niet terug te betalen, maar kreeg nog wat geld terug. Je moet dus kiezen of je belastingen in nederland of belgie blijft betalen. Belasting in Nederland betalen is eigenlijk minder dan in Belgie. Maar je moet ze wel op de hoogte brengen waar je voor kiest en duidelijk op je belastingaangifte noteren.