Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kamer wil haatzaaiende imams kunnen uitzetten

Pagina's : [1] 2

minga
29-04-2004, 10:42

DEN HAAG - In elk geval CDA, VVD en D66 vinden dat het mogelijk moet zijn om imams die zich schuldig maken aan ernstige strafbare feiten, het land uit te zetten. Over de manier waarop dat moet lopen de meningen nog uiteen, zo bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over moskeeën waar discriminatie wordt gepredikt en mogelijk haat wordt gezaaid. VVD'er Wilders kijkt vooral naar andere landen als Frankrijk, waar een imam is uitgezet die zegt dat mannen vrouwen mogen slaan, en Spanje, waar een imam om dezelfde reden vastzit. Overigens heeft een Franse rechter maandag bepaald dat de eerste uitzetting illegaal was en dat de imam, die was uitgezet naar Algerije, naar Frankrijk mag terugkeren. D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden. PvdA'er Dijsselbloem zei niet met zoveel woorden dat hij afwil van 'foute' imams, maar vroeg het kabinet wel of het mogelijk is hun hun verblijfsvergunning te ontnemen. Van sluiting van moskeeën wil Dijsselbloem niets weten. Gebedshuizen die leeg komen te staan omdat hun besturen zijn ontbonden wegens zaken die het daglicht niet konden verdragen, zouden gebruikt kunnen worden door gematigder geloofsgemeenschappen. Dittrich en Wilders zien wel mogelijkheden om moskeeën te sluiten, maar pas nadat de rechter het moskeebestuur heeft veroordeeld. Geen partij in de Kamer is voor een verbod van boeken die discriminatie prediken. wat vinden jullie van deze ontwikkelingen in ons land?....vinden jullie dat dit mag gebeuren en wat zouden jullie doen tegen of voor die imams?.......

minga
29-04-2004, 10:50
...dat is zo maar alsnog daar zijn ze nu juist bang om......wat als er alleen maar negatiefe invloed is op de mensen die komen bidden....wat zou jij doen moskee sluiten, imam eruit?......

rnaj
29-04-2004, 11:55
Wie bepaald er eigenlijk welke imam er bij een moskee hoort. Kiezen de moslims van die moskee een imam, of kiest de oude imam zijn opvolger of kiest het bestuur... Ben nieuwsgierig hoe dit werkt. Ook valt mij op dat de imam's die in het nieuws zijn, geen imams van turkse of marokkaanse afkomst zijn. Vaak zijn dit imams uit syrie (en omstreken). En dan nog El Moumni, die in zijn land van herkomst zijn van van imam niet mag uitoefenen omdat ie te extreem is, en hier in Nederland de meest extreme dingen zegt en mag zeggen... Is er eigenlijk al een imam opleiding in Nederland??

15_enzo
29-04-2004, 12:06
Ik vind dat een Imam niet het land mag worde uitgezet , want Theo van Varken doet hetzelfde :confused: . Dus ik ben er tegen.

minga
29-04-2004, 12:17

ewa ja corrie trouwens heel wijs gesproeken dame echt TOPPIE ;)

minga
29-04-2004, 12:49
ah niet janken maar reageer op de topic wat vind jij van het kabinet in de huidige staat?....functioneren ze wel?...wat is je mening?...al jullie meningen

minga
29-04-2004, 15:17
aha en wat pim fortyun deed was wel acceptabel?...dus het is goed dat hij dood is...nietwaar?....het zijn jouw woorden..

rnaj
29-04-2004, 15:20
Origineel gepost door minga aha en wat pim fortyun deed was wel acceptabel?...dus het is goed dat hij dood is...nietwaar?....het zijn jouw woorden.. Dat ie dood is, is GEEN goede zaak. Wat wel een goede zaak is dat hij niet meer politiek actief is :cool:

minga
29-04-2004, 15:42
tegen jouw...

Khanoussi
29-04-2004, 15:47
Origineel gepost door 15_enzo Ik vind dat een Imam niet het land mag worde uitgezet , want Theo van Varken doet hetzelfde :confused: . Dus ik ben er tegen. aha en wat pim fortyun deed was wel acceptabel?...dus het is goed dat hij dood is...nietwaar?....het zijn jouw woorden.. Onzin , zowel Pim als Theo roepen niet op (of in Pim z'n geval hebben opgeroepen) tot het dode van moslims. Pim zei alleen dat de Islam achter(lijk)lopend was , waarschijnlijk doelde hij op deze imams

Reqrouz
29-04-2004, 17:06
echt weer zo'n typisch balkenellende plan. Echt de Islam proberen zwart te maken. Vroeger had je nog zoiets als meningsuiting, maar die blijkt niet meet te gelden voor moslims. En waarom, waarom doet dit kabinet dit, waarom hebben ze een hekel aan moslims, waarom??? waarom, waarom en nog eens waarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peej
29-04-2004, 18:34
Ach, ik vind het wel een goed plan. En volgens mij is het overgrote merendeel van de moslims in Nederland het er gewoon mee eens. En met dat ovegrote deel bedoel ik de vredelievende moslims die hier in rust willen leven en niet steeds de zaak op scherp willen zetten. Ik troost mij met de gedachte dat het kleine groepje scheldende schreeuwers wat zich hier af en toe manifesteert op het forum in het geheel niet representatief is voor de moslimgemeenschap in nederland. Wat is er nu mooier om in vrede met elkaar samen te leven en elkaar de ruimte te geven zonder dat sommige groepjes misbruik maken van die ruimte.

Pagina's : [1] 2