Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : nu weet ik het nog steeds niet...

LZN
29-04-2004, 09:38

wanneer het nou halal is om met een man samen te zijn, na de verloving?? of na de huwelijkscontract.....ik word er echt niet wijzer van, heb zelf ook al info gezocht,...de een zegt dit en de een zegt dat? wie kan me ook bewijs erbij geven vanwaar je het hebt gevonden?? Djazakallahoemoegairan.

UndercoverAngel
29-04-2004, 10:42
Volgens mij is het pas Halal om alleen met je man samen te zijn als je de huwelijkscontract hebt getekend.. Tot die tijd moet er altijd een derde bij zijn ook als je al verloofd bent.. :) Wa Allah Oe Ahlam.. .:UcA:.

yasmina.
29-04-2004, 16:21
het huwelijkscontract bestond vroeger geen eens... mijn oma is met mijn opa getrouwd zonder te tekenen en ik denk velen met hen. Volgens de islam moeten er getuigen zijn en een lfkih/imam die getuige is dat 2 mensen met elkaar trouwen.... er wordt een etentje gegeven... (bruiloft) en dan is het officieel..... (zonder zouzia).... Pas later toen mijn opa voor iets naar een gemeente moest in marokko moest ie dus aantonen via een zoezia dat mijn oma zijn vrouw is... hij had al kinderen en al... en is toen op zoek gegaan naar getuigen en heeft alsnog die zoezia met mijn oma getekend..... Er zijn echt veel (oude) stellen die geen zouzia hebben getekend... De zoezia is iets wat de vrouw rechten geeft.....en is ook heel erg belangrijk..... maar het moment dat je dus eigenlijk man en vrouw bent is als je een etentje hebt gegeven voor mensen in je omgeving met de reden dat jullie trouwen..en dat daarbij een fkih/imam aanwezig is... die mensen zijn dus getuige dat jullie in het echt getreden zijn.... volgens de islam ben je dan wettig man en vrouw... ook al heb je geen zouzia getekend..... we hadden hier in mijn familie pas geleden een discussie over en dit was dus de conclusie... maar goed.... ik zeg altijd: allah wahlem.

misstomatisch
29-04-2004, 19:46
Na de huwlijkscontract dames punt uit. maar ach ja tegenwoordig????????????????????????????????? Kan je haast niet anders dan mekaar ook eerder zijn.hihihihih

doc25
29-04-2004, 22:22

Origineel gepost door yasmina* het huwelijkscontract bestond vroeger geen eens... mijn oma is met mijn opa getrouwd zonder te tekenen en ik denk velen met hen. Volgens de islam moeten er getuigen zijn en een lfkih/imam die getuige is dat 2 mensen met elkaar trouwen.... er wordt een etentje gegeven... (bruiloft) en dan is het officieel..... (zonder zouzia).... mondelinge overeenkomst dus. Ze zijn daarmee getrouwd voor Allah. zij vroeg wanneer ze met elkaar konden zijn: na het huwelijk of na de verloving antwoord: niet na de verloving. Je moet eerst getrouwd zijn.

Mocro4eva
30-04-2004, 11:56
Origineel gepost door Majidah wanneer het nou halal is om met een man samen te zijn, na de verloving?? of na de huwelijkscontract.....ik word er echt niet wijzer van, heb zelf ook al info gezocht,...de een zegt dit en de een zegt dat? wie kan me ook bewijs erbij geven vanwaar je het hebt gevonden?? Djazakallahoemoegairan Pas nadat je getrouwd bent en dat is doorgaans dus pas nadat je het huwelijkscontract hebt getekend.

Afrodite
06-05-2004, 13:44
Je mag pas met je man alleen zijn, als er een bruiloft of iets in die trant is gegeven!! men maakt vaak de vergissing om na tekening van het huwelijkscontract intiem met elkaar te zijn, maar dat mag dus niet! De Islam schrijft voor dat je een feest dient te geven, zodat mensen te weten komen dat man en vrouw in het huwelijk zijn getreden.

Viqaas
06-05-2004, 14:02
Vraag: Salam alaikoem Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen. Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan? Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen? Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed). En Allah weet het beste. Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com Bron (http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Huwelijk%2FFamiliezaken%2FRelaties&qa=180) Wa alaikoem Asalaam wr wb