Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vrede

Pagina's : [1] 2

LZN
28-04-2004, 23:15

ik wens vrede in deze wreedzame wereld. moslims, christenen, joden etc. moeten elkaar een hand geven en zeggen dat ze vrienden van elkaar zijn en nooit geen oorlog meer zullen maken. :) peace.

worldman
29-04-2004, 20:45
Origineel gepost door Aman ik wens vrede in deze wreedzame wereld. moslims, christenen, joden etc. moeten elkaar een hand geven en zeggen dat ze vrienden van elkaar zijn en nooit geen oorlog meer zullen maken. :) peace nee kan niet meer, er zijn te veel doden. het moet verder tot het bittere eind!!!!

DUTCHIEXL
29-04-2004, 22:11
Origineel gepost door viroinval Jawel hoor, maar er zullen altijd mensen zijn die geen vrede willen. En dit forum is niet direkt de beste plek om over vrede te spreken. Al die jihadkreten en vervloekingen aan het adres van Amerika, Israël en het westen doen soms het ergste vermoeden. Maar gelukkig blijft het maar beperkt tot een stel heethoofden die zich als man nog moeten bewijzen..weet je, dat typische haantjesgedrag. :D Maar ik zou zeggen, laat de vrede maar komen. Ja toch!!! Laat de vrede maar komen. Wij die vrede willen moeten niet opgeven. blijf hopen en kom er voor uit. Ik roep al een tijdje dat de topics hier moeten veranderen. Maar wanneer ze hier over vrede lezen. Reageren ze liever niet.

DUTCHIEXL
29-04-2004, 23:17
Origineel gepost door Aman inderdaad!!! je haalt de woorden uit mijn waffel. We zijn in iedergeval al met zn tweeen die er zo over denken. Het gaat de goede richting op

Sword_of_Islam
29-04-2004, 23:28

Vrede hoort samen met vrede bewaren, en dat gaat vaak gepaard met strijd.

a3ir
29-04-2004, 23:31
Origineel gepost door DUTCHIEXL We zijn in iedergeval al met zn tweeen die er zo over denken. Het gaat de goede richting op maak er maar 3van ;)

Sword_of_Islam
29-04-2004, 23:36
Origineel gepost door Corrie Nee.... Vrede gaat niet gepaard met strijd, dat is nu juist de fout die gemaakt wordt om dat te denken... Strijd/geweld brengt alleen maar meer van hetzelfde, kijk naar de geschiedenis en leer ervan.... Elke keer weer komt er een oorlog om vrede, maar waar blijft die vrede????? die vrede komt er niet omdat vrede niet geboren kan worden in bloed, vrede wordt geboren in liefde... Strijd geeft op zijn hoogst een moment van rust, wanneer iedereen tot op het bot verkild is van afschuw en even de euforie van rust kent, dan begint het hele circus weer opnieuw... Ok Stel iedere mens leeft vreedzaam behalve één die valt anderen lastig en doodt hen stuk voor stuk wat dan?

minous21
29-04-2004, 23:55
Ik bid dagelijks voor vrede!! voor iedereen op deze wereld.....

Perez
30-04-2004, 00:23
Vrede valt denk ik wel in de smaak Aman. Tenminste bij mij wel. Maar ik denk dat velen de hoop op vrede verliezen. Maar ik ben het helemaal met je eens. We moeten het blijven proberen. En net zoals Corrie zegt dat kan alleen door veel liefde. En ik wil daaraan toevoegen vergeving, verdraagzaamheid. Daarvoor hoeven we niet gelijk van mening, geloof, cultuur of wat dan ook te zijn. We moeten elkaar alleen verdragen, waarderen, respecteren. En moeite doen om elkaar te leren kennen en begrijpen dat wil ook een stuk schelen. Een tip hiervoor die ik in m'n interculturele huwelijk geleerd heb: Denk nooit voor de ander. Denk niet:"Oh, hij/zij doet dit omdat ......" Nee, vraag het voor de zekerheid. Onze gedachten en gebruiken zijn verschillend. En voor je het weet trek je de verkeerde conclusie en daaruit kan soms veel ellende voortkomen.

Sword_of_Islam
30-04-2004, 00:54
Origineel gepost door Corrie Dan sluit je die vreedzaam op en probeert hem een heropvoeding te geven... Misstanden zullen altijd blijven bestaat, de mens is nu eenmaal van nature een raar wezen, maar als het complete afslachten van mensen wat er nu gebeurt stopt en de wereld voornamelijk in vrede leeft zullen ook de mistanden minder gaan worden, de wereld zal algemeen genomen "rijker" worden, geen grensen meer, geen oorlogen meer, geen 1000-den mensen die ineens afgeslacht worden, mannnnnnnnn wat een heerlijke wereld zal dat zijn!!!!!! Vreedzaam opsluiten? Je zult geweld moeten gebruiken om hem eerst te kunnen vangen en opsluiten.

Pagina's : [1] 2