Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Officiële bericht: "Stichting El Tawheed wijst beschuldigingen van de hand."

Pagina's : [1] 2 3 4

STP
28-04-2004, 16:42

Stichting El Tawheed wijst beschuldigingen van de hand Naar aanleiding van de negatieve berichtgeving in de media betreffende stichting El Tawheed, wensen wij opheldering te vershaffen en ons te distantiëren van de valse aantijgingen, door ons standpunt kenbaar te maken aan de politiek, media en samenleving. In de te volgen alinea's, zullen wij duidelijk uitleggen waarom men El Tawheed niets kwalijk kan nemen, daar er geen sprake is van wetsovertredingen, dan wel het schenden van iemands rechten. Tot slot wordt gewezen op de houding van zowel politiek als media. Schijnbaar bestaat de indruk dat men ons simpelweg denigrerend kan behandelen. Wij beëindigen met een korte uitleg van onze standpunten. Hetgeen vooropgesteld dient te worden in deze discussie, betreft de scheiding tussen kerk en staat in Nederland. Men beschuldigt El Tawheed ervan op te roepen tot haat jegens homoseksuelen, het mishandelen van vrouwen en het toepassen van ‘afgrijselijke’ straffen, geheel vreemd aan de democratische rechtstaat. Echter, er dient onderstreept te worden, dat deze beschuldigingen geheel ongegrond zijn, daar – zoals onze woordvoerder reeds heeft aangegeven – de genoemde straffen, zoals geciteerd uit de lectuur, enkel toegepast kunnen worden in een islamitische staat. Het toepassen van islamitische straffen in Nederland is dan ook onmogelijk, daar een islamitisch rechtsysteem en bijbehorende rechters ontbreken, waarbij het eveneens niet toegestaan is voor individuen om eigen rechter te spelen. Kortom, daar het voorgaande duidelijk laat zien, dat het voltrekken van de 'eloquent' geciteerde uitspraken onmogelijk is, en men nooit opgeroepen heeft tot het in praktijk brengen hiervan, kan gesteld worden dat El Tawheed heeft zich gewoon aan de wet heeft gehouden en niet onjuist heeft gehandeld. El Tawheed heeft in wezen niets anders dan een boek verkocht, als boekhandel zijnde, hetgeen tot dit ‘debat’ geleid heeft. Het verstrekken van een boek, dat in meer dan 5 talen vertaald is, verspreid wordt over verschillende continenten – specifiek ook in Nederland – en verkocht wordt in alle boekhandels, is blijkbaar enkel strafbaar voor El Tawheed. Democratisch heeft blijkbaar de betekenis, dat bibliotheken, boekhandels en zelfs hogescholen over dit boek kunnen beschikken – onder andere Hogeschool van Amsterdam onderwijst uit dit boek, maar zodra stichting El Tawheed in beeld komt, is er sprake van schending van rechten en het aanzetten tot haat. Indien er wérkelijk sprake zou zijn van het aanzetten tot haat, geachte heer Dittrich, dan dient dit ook toegeschreven te worden aan de eigen openbare boekhandels, bibliotheken en Hogescholen en níet alleen aan El Tawheed. Dat lijkt meer dan vanzelfsprekend en rechtvaardig, ervan uitgaand dat dit woord nog steeds betekenis heeft voor u en andere politici, nietwaar? Het voorgaande in overweging nemend, komt men al snel tot de redenering, dat men er in dit geval enkel op gericht is, om El Tawheed in een slecht daglicht te stellen, daar werkelijke gronden voor deze ophef afwezig zijn. Indien dit boek werkelijk dermate aanstootgevend is, dient men een verbod op het boek in het algemeen te plaatsen, en níet enkel El Tawheed hierop aan te spreken. Zoals bij elk persbericht en uitspraak van een politicus, betreffende een bepaalde stichting in de samenleving, verwachten wij dat men degelijk onderzoek verricht, dat er sprake is van objectieve, betrouwbare berichtgeving, alvorens men beschuldigingen uit, op deze wijze voorkomend dat de publieke opinie verkeerd wordt beïnvloed. Met andere woorden, er wordt verwacht dat de ingenomen houding er een zal zijn van objectiviteit en afzijdigheid. Hetgeen waarin de media en politiek duidelijk in gebreke zijn gebleven. In het geval van El Tawheed is er namelijk geenszins sprake van een zorgvuldige aanpak, daar de eenzijdige, bovenal onjuiste, berichtgeving niets te wensen over laat en bijdraagt tot een dissonant wereldbeeld. Hoewel politici, journalisten en wethouders negatief spreken over El Tawheed, hiermee de toon zettend voor het verdere ‘debat’, is ons geenszins gevraagd om uitleg of toelichting. Communicatie lijkt enkel via de pers te lopen, een werkwijze die enkel bij El Tawheed toegepast lijkt te worden. Echter, zou het niet degelijk zijn, alvorens ons publiekelijk valselijk te beschuldigen, om opheldering te vragen? Of wringt precies daar de schoen, en is men gewoonweg niet geïnteresseerd in de waarheid, in het verhaal van El Tawheed, maar enkel in de eigen gedachtespinsels, de eigen ‘feitjes? Ten behoeve van het wegnemen van twijfels en het ons distantiëren van de geuite kritiek, wensen wij duidelijk te maken waarvoor El Tawheed staat. El Tawheed volgt de Islam, volgens de Koran en de Soennah, zoals deze uitgelegd is door de boodschapper van Allah, Mohammad, en onderwezen is aan zijn metgezellen en volgelingen. Geheel in overeenstemming met het voorgaande, impliceert dit, dat el Tawheed (onder andere) niet oproept tot extremisme, gewelddadigheid, overtreding van de Nederlandse wetgeving –waaronder wij vallen – en / of terrorisme. De Islam verkondigt vrede, verbiedt onderdrukking, en als plicht voor ons moslims dienen wij hieraan gehoor te geven. Indien u in dialoog wenst te gaan met ons dan staat de deur hiertoe open. Indien u echter enkel op deze wijze uw hetze wenst te continueren, dan is dit uiteraard ook een mogelijkheid; één, waarvan El Tawheed echter geen deel uit wenst te maken, of associatie mee wenst te hebben. . - Einde bericht - Aldus Stichting El Tawheed. Voor meer info: www.eltawheed.nl

Fitrah
28-04-2004, 18:54
Dit moet nu toch wel duidelijk zijn...

rnaj
28-04-2004, 20:41
Dit weet iedereen toch al, maar toch maar een toppertje bvan gemaakt. Deze moderator is zeker op de goede weg :(

amina01
28-04-2004, 22:19
Origineel gepost door rnaj Dit weet iedereen toch al, maar toch maar een toppertje bvan gemaakt. Deze moderator is zeker op de goede weg :( Rnaj, Ben jij christen? Gegroet,

Peej
28-04-2004, 23:31

In mijn ogen volkomen ontoereikend deze klaagbrief. El Thaweed zegt niet eens wat ze dan wél vinden van de betreffende passages in het boek. En als die boeken dan inderdaad alleen van toepassing zijn op landen waar de Islamitische wetgeving van kracht is. Waarom worden ze dan hier verkocht. Ze hebben zelf al eerder gezegd dat ze er misschien een handleiding bij hadden moeten geven. Ze wisten dus donders goed dat ze bij verkoop van dat boek vroeg of laat zouden worden aangesproken op de inhoud ervan. De tweede kamer en minister Verdonk hebben vanavond in een spoeddebat al besloten dat het boek niet verboden zal worden omdat dat een aantasting zou zijn van de vrijheid van meningsuiting. Daar ben ik het volledig mee eens want de vrijheid van meningsuiting is mij heilig. Maar de grenzen van wat er wel en niet meer kan worden gezegd aan beledigende en opruiende uitspraken worden in dit land wel steeds verder opgerekt. Het boek roept op tot het mishandelen van vrouwen en tot het vermoorden van homo's. Zelfs al zouden ze dat alleen doen in landen met een islamitische rechtsstaat, dan zou het nog barbaars zijn. Compleet achterlijk zijn ze... Allemaal die religies. En néén ik ben geen jood en geen homo...Maar wel gruwelijk kwaad op dit mensen, die in mijnogen volstrekt achterlijk zijn. Met hun 1400 jaar oude wetten...Donder toch op.

rnaj
29-04-2004, 11:38
Origineel gepost door amina01 Rnaj, Ben jij christen? Gegroet, Amina, Ik ben ongelovig Groet :zwaai:

Nkin
29-04-2004, 12:33
Origineel gepost door Peej In mijn ogen volkomen ontoereikend deze klaagbrief. El Thaweed zegt niet eens wat ze dan wél vinden van de betreffende passages in het boek. En als die boeken dan inderdaad alleen van toepassing zijn op landen waar de Islamitische wetgeving van kracht is. Waarom worden ze dan hier verkocht. Ze hebben zelf al eerder gezegd dat ze er misschien een handleiding bij hadden moeten geven. Ze wisten dus donders goed dat ze bij verkoop van dat boek vroeg of laat zouden worden aangesproken op de inhoud ervan. De tweede kamer en minister Verdonk hebben vanavond in een spoeddebat al besloten dat het boek niet verboden zal worden omdat dat een aantasting zou zijn van de vrijheid van meningsuiting. Daar ben ik het volledig mee eens want de vrijheid van meningsuiting is mij heilig. Maar de grenzen van wat er wel en niet meer kan worden gezegd aan beledigende en opruiende uitspraken worden in dit land wel steeds verder opgerekt. Het boek roept op tot het mishandelen van vrouwen en tot het vermoorden van homo's. Zelfs al zouden ze dat alleen doen in landen met een islamitische rechtsstaat, dan zou het nog barbaars zijn. Compleet achterlijk zijn ze... Allemaal die religies. En néén ik ben geen jood en geen homo...Maar wel gruwelijk kwaad op dit mensen, die in mijnogen volstrekt achterlijk zijn. Met hun 1400 jaar oude wetten...Donder toch op. Goede klaagbrief, ben benieuwd of ze nog antwoord krijgen. De mening van El Tawheed over de passages in dat boek is wat mij betreft niet van belang. Want dat zou betekenen dat je voor elke boek dat je verkoopt ook een mening moet hebben. Dan moeten ook alle andere boekhandels die ook hebben voor elke boek, en dat is niet te doen. Je hebt wel meerdere boeken die niet van toepassing zijn op de huidige situatie in Nederland, moeten die dan allemaal niet verkocht worden. Belachelijk dat een boekhandel aangespoken moet worden op de inhoud van een boek dat zij alleen maar verkopen, kan ik jou ook aanspreken op elk boek dat jij bezit. Over dat stukje over de 2de kamer etc. ben ik wel met je eens. Overigens komt het "oproepen van haat" (waar ik het niet mee eens ben) niet alleen uit de moslimhoek. dat laatste stukje zijn alleen beledigingen, geen zin om erop te reageren.

amina01
29-04-2004, 14:40
Origineel gepost door Peej In mijn ogen volkomen ontoereikend deze klaagbrief. El Thaweed zegt niet eens wat ze dan wél vinden van de betreffende passages in het boek. En als die boeken dan inderdaad alleen van toepassing zijn op landen waar de Islamitische wetgeving van kracht is. Waarom worden ze dan hier verkocht. Ze hebben zelf al eerder gezegd dat ze er misschien een handleiding bij hadden moeten geven. Ze wisten dus donders goed dat ze bij verkoop van dat boek vroeg of laat zouden worden aangesproken op de inhoud ervan. De tweede kamer en minister Verdonk hebben vanavond in een spoeddebat al besloten dat het boek niet verboden zal worden omdat dat een aantasting zou zijn van de vrijheid van meningsuiting. Daar ben ik het volledig mee eens want de vrijheid van meningsuiting is mij heilig. Maar de grenzen van wat er wel en niet meer kan worden gezegd aan beledigende en opruiende uitspraken worden in dit land wel steeds verder opgerekt. Het boek roept op tot het mishandelen van vrouwen en tot het vermoorden van homo's. Zelfs al zouden ze dat alleen doen in landen met een islamitische rechtsstaat, dan zou het nog barbaars zijn. Compleet achterlijk zijn ze... Allemaal die religies. En néén ik ben geen jood en geen homo...Maar wel gruwelijk kwaad op dit mensen, die in mijnogen volstrekt achterlijk zijn. Met hun 1400 jaar oude wetten...Donder toch op. El Thaweed zegt niet eens wat ze dan wél vinden van de betreffende passages in het boek. Wat El Tawheed hiervan vindt is niet relevant. En als die boeken dan inderdaad alleen van toepassing zijn op landen waar de Islamitische wetgeving van kracht is. Waarom worden ze dan hier verkocht. Ze hebben zelf al eerder gezegd dat ze er misschien een handleiding bij hadden moeten geven. Ze wisten dus donders goed dat ze bij verkoop van dat boek vroeg of laat zouden worden aangesproken op de inhoud ervan. Het boek, de tittel geeft het zelf aan "De weg van de moslim". Waarom voel jij je zo benauwd? Het boek is in Nederland niet van toepassing daar de Sharia niet wordt toegepast. Het boek roept op tot het mishandelen van vrouwen en tot het vermoorden van homo's. Zelfs al zouden ze dat alleen doen in landen met een islamitische rechtsstaat, dan zou het nog barbaars zijn. Heb jij het boek gelezen? Compleet achterlijk zijn ze... Allemaal die religies. Dan houdt het ook op. Want de andere religie, het christendom roept om de homo's te vermoorden. Uiteraard zullen anderen zeggen dat de bijbel anders wordt geinterpreteerd. Maar het is simpel, of de Quraan toepassen of de Quraan verbieden. Vraag me af wat het volgende zal zijn. Maar als ongelovige weet men daar niets van. En néén ik ben geen jood en geen homo...Maar wel gruwelijk kwaad op dit mensen, die in mijnogen volstrekt achterlijk zijn. Met hun 1400 jaar oude wetten...Donder toch op. [/B] Ach, een Jood doet zo'n uitspraken niet, maar wees gruwelijk kwaad. Ik ben ook gruwelijk kwaad, but who cares. Gegroet

Peej
29-04-2004, 18:58
"Ongelovigen weten daar niets van." Sorry amina1, maar dat vind ik een beetje een bevooroordeelde opmerking. Ik ben in het verleden katholiek opgevoed (misdienaar geweest, 7 keer per week naar de kerk). En ik heb me in het geloof verdiept. Ik weet dus wel waar ik over praat. Niemand heeft mij in die tijd werkelijk kunnen doen geloven dat er boven ons ergens een alwetend en almachtig wezen leeft wat beslist over ons doen en laten. En als er wel zo'n figuur is, waarom laat hij zich dan op aarde vertegenwoordigen door een zwaar kwijlende seniele oude man. Waarom zegt die oude man dat mensen geen condooms mogen gebruiken en (dus maar aids moeten krijgen). Ik ken de bijbel veel te goed,. En ja, een gedeelte predikt over menslievendheid, vrede en liefde. Maar teveel onderdelen zetten fanatiek aan tot onverdraagzaamheid en tot haat. En datzelfde geld voor de Koran die volgens mij voor een groot deel van de bijbel is afgeleid. Beide boeken zijn gebaseerd op overleveringen en die zijn bij voorbaat onbetrouwbaar. En beide boeken worden mijns inziens te vaak gebruikt ter rechtvaardiging van oorlog, moord en doodslag. En om even terug te gaan naar het begin van je reactie. In dit geval is het wél relevant wat het El Tawheed bestuur van de inhoud van het boek vind. Deze moskee heeft namelijk een dubieuze geschiedenis. Ruim een jaar geleden heeft een actualiteitenprogramma (nova of netwerk) namelijk geheime bandopnamen gemaakt in een aantal moskeeën waaronder de El Thawheed. De Imam van El Tawheed predikte bijna letterlijk een aantal zaken die in het betreffende boek staan. Namelijk dat een man zijn vrouw mag slaan als zij niet doet wat hij wil. Vorige week hebben ze daarvan nog een herhaling op TV laten zien. Wat die Imam zei was te grof voor woorden. En het is dan ook geen toeval dat journalisten juist in deze moskee op zoek gingen naar opruiende zaken. Dit soort moskeeën moet wel degelijk aangepakt worden. Al is het maar om de andere, goedwillende moskeeën uit te wind te houden.

Barbarije
30-04-2004, 03:48
Origineel gepost door Muwwahid Salam 3alel menitaba3el huda, Wij zijn moslims en wij volgen ALLEEN de sharia en niks anders dan dat. In onze ogen is de nederlandse wetgeving taghoet, en wij verwerpen deze. Dus wat deze kuffaar ervan vinden maakt ons niks uit. Wij volgen alleen de wetten van ALLAH, en het nederlandse wetboek is lager dan de onderkant van onze voeten. Het is echter wel nuttig als het toiletpapier een keer op is ;) Spreek voor jezelf, ja!

Peej
30-04-2004, 04:14
Origineel gepost door Muwwahid Salam 3alel menitaba3el huda, Wij zijn moslims en wij volgen ALLEEN de sharia en niks anders dan dat. In onze ogen is de nederlandse wetgeving taghoet, en wij verwerpen deze. Dus wat deze kuffaar ervan vinden maakt ons niks uit. Wij volgen alleen de wetten van ALLAH, en het nederlandse wetboek is lager dan de onderkant van onze voeten. Het is echter wel nuttig als het toiletpapier een keer op is ;) Kun je dan niet beter in Saoedie Arabië gaan wonen? Daar zul je je waarschijnlijk veel beter thuisvoelen.

RitaMaria
30-04-2004, 15:22
Origineel gepost door Muwwahid Salam 3alel menitaba3el huda, Wij zijn moslims en wij volgen ALLEEN de sharia en niks anders dan dat. In onze ogen is de nederlandse wetgeving taghoet, en wij verwerpen deze. Dus wat deze kuffaar ervan vinden maakt ons niks uit. Wij volgen alleen de wetten van ALLAH, en het nederlandse wetboek is lager dan de onderkant van onze voeten. Het is echter wel nuttig als het toiletpapier een keer op is ;) :confused:

amina01
05-05-2004, 22:08
Waar is de rest van de geplaatste meningen? Gegroet,

Peej
06-05-2004, 01:34
Hmmm, ik lees hier namelijk altijd dat de Koran al volmaakt en perfect is. Nou, als dat werkelijk zo is, dan zijn er toch geen aanvullingen meer nodig zoals die boeken van 'de weg van de moslim'. Integendeel, de schrijvers van dergelijke boeken denken dat ze de Koran nog verder moeten uitleggen en verbeteren. terwijl de Koran de enige juiste weg van de moslim aangeeft. En niet de boeken van deze schrijver. Maakt de schrijver van deze boeken zich niet schuldig aan een geweldige misdaad, door zijn interpretatie van de (volmaakte en perfecte) Koran aan anderen op te dringen. Deze man verdiend volgens mij een enkele reis naar de hel. Omdat hij denkt dat hij aanvullingen moet doen op de Koran.

amina01
06-05-2004, 21:41

Origineel gepost door Peej Hmmm, ik lees hier namelijk altijd dat de Koran al volmaakt en perfect is. Nou, als dat werkelijk zo is, dan zijn er toch geen aanvullingen meer nodig zoals die boeken van 'de weg van de moslim'. Integendeel, de schrijvers van dergelijke boeken denken dat ze de Koran nog verder moeten uitleggen en verbeteren. terwijl de Koran de enige juiste weg van de moslim aangeeft. En niet de boeken van deze schrijver. Maakt de schrijver van deze boeken zich niet schuldig aan een geweldige misdaad, door zijn interpretatie van de (volmaakte en perfecte) Koran aan anderen op te dringen. Deze man verdiend volgens mij een enkele reis naar de hel. Omdat hij denkt dat hij aanvullingen moet doen op de Koran. Dient een kookboek enkel voor mensen die niet kunnen koken? Je gebruikt zaken te pas en te onpas. Gegroet,

Pagina's : [1] 2 3 4