Bekijk originele versie : Klussers, kom ns hier!
Salaam alaikoum,
Ik heb een vraag over houten muur... Ik heb thuis een stukje houten muur in de woonkamer (ik weet niet hoe het heet, het zijn houten latten naast elkaar) deze muur wil ik eraf halen, er zit raamwerk op, welke hout / muur kan ik erop zetten? en daarna wil ik design behang erop plakken, dus hoe zorg ik ervoor dat design behang wel mooi egaal blijft?
Alvast bedankt!
Mahasalama Mizz Fez
Je moet gewoon gipsplaten kopen, dat is makkelijk te bevestigen en is goedkoop. Vervolgens even sauzen en je kunt behangen.
Salaam broeder,
Bedankt voor je reactie! Hoe dik is de gipsplaat of zijn er verschillende dikte en als ik een gat moet zagen (voor stopcontact) , kan ik met gewone zaagmachine doen?
Mahasalama Mizz Fez...
Ze zijn heel makkelijk te bewerken, je heoft ze niet eens op maat te zagen. Je snijd ze met een stanleymes, vervolgens druk je hem er zo af. Dikte varieert meestal rond de 2 cm. Een gewone zaag moet je niet nemen, is veel te grof. Stanleymes is al meer dan genoeg. Een stopcontact heof je overigens ook geen gat voor te zagen. Een klein gaatje prikken is genoeg om je draden er doorheen te trekken. Het stopcontact zelf schroef je zo op de plaat.
Wajo 2 cm?? de houten muur dat ik nu heb is ongeveer 1 cm dik, dus ik moet nieuwe wand ook rond 1 cm hebben. Enne kan ik met gewone schroeven gebruiken? En hoe kan ik een naad onzichtbaar maken zodat het behang egaal wordt?
Gewone schroeven kan, maar dan loop je het risico dat ze doordraaien bij montage. Anders moet je een speciaal bitje kopen voor je boormachine (kost 4 euro ofso), dan kun je ook niet doordraaien. Je moet het opvullen met kit ofso.
Wie gaat nou een houten plaat als wand maken. Een degelijk goed wandje kost je nog geen 40 euro bij de gamma. Dan heb je alles wat je nodig hebt.
Gewone schroeven kan, maar dan loop je het risico dat ze doordraaien bij montage. Anders moet je een speciaal bitje kopen voor je boormachine (kost 4 euro ofso), dan kun je ook niet doordraaien. Je moet het opvullen met kit ofso.
Wie gaat nou een houten plaat als wand maken. Een degelijk goed wandje kost je nog geen 40 euro bij de gamma. Dan heb je alles wat je nodig hebt.
Ok hartstikke bedankt voor je tip! Ja ik dacht eerst ook aan gipsplaat maar in het gesprek met mijn zus vertelde zij dat gipsplaten zo zwaar is, zij heeft gipsplaten gebruikt als afscheidingswanden en gaf tip om een hout te kopen. maar gipsplaten lijkt me idd makkelijker om te klussen dan hout... ik heb gegoogeld en er zijn gelukkig wel verschillende dikte. Nogmaals bedankt voor je tip!!! Je hebt me erg geholpen!
Mahasalama Mizz Fez
Ok hartstikke bedankt voor je tip! Ja ik dacht eerst ook aan gipsplaat maar in het gesprek met mijn zus vertelde zij dat gipsplaten zo zwaar is, zij heeft gipsplaten gebruikt als afscheidingswanden en gaf tip om een hout te kopen. maar gipsplaten lijkt me idd makkelijker om te klussen dan hout... ik heb gegoogeld en er zijn gelukkig wel verschillende dikte. Nogmaals bedankt voor je tip!!! Je hebt me erg geholpen!
Mahasalama Mizz Fez
Gipsplaten wegen niks. Je moet geen betonblokken nemen die zijn zwaar.
Dit is een gipsplaat, hij is niet zwaar, paar kilo meer zal hij niet wegen.
http://www.bouwmateriaalshop.nl/img/products/1216617611.jpg
Gipsplaten wegen niks. Je moet geen betonblokken nemen die zijn zwaar.
Dit is een gipsplaat, hij is niet zwaar, paar kilo meer zal hij niet wegen.
http://www.bouwmateriaalshop.nl/img/products/1216617611.jpg
Oh die van mijn zus was dus betonblokken! Nou heb ik weer wat bijgeleerd! Bedankt handige klusser! :goedzo: Ik zal morgen een kijkje nemen bij Praxis en Gamma insa allah
Mahasalama Mizz Fez
Ohja, nog een vraagje, ik wil ook paar fotolijstjes ophangen, kan dat met gewone schroeven? Gebruiken met een speciale bitje? Of kan spijkers ook?
Mahasalama
Schroeven is beter dan spijkers. Een speciaal bitje hoeft niet, aangezien je schroeven toch uitblijven steken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.