Bekijk originele versie : Besnijdenis...
Dames en Heren,
Ik heb jullie hulp nodig...
Op dit moment hebben we een discussie hier thuis met mijn ooms en tantes. Één van hen beweert dat de besnijdenis niet Fard is maar een Soenna...Hij zegt dat er in de Soenna niet wordt gezegd dat het een verplicht is..
Kan iemand een daliel voor mij zoeken...zodat ik het kan bewijzen...
Heel erg bedankt alvast...
Liefs,
Naseera
Mevr_Diktiet
31-05-2009, 17:36
Heb geen daliel maar ik weet het is verplicht ja!
Up!
beunhaas
31-05-2009, 18:19
besnijdenis voorkomt veel ellende (ziektes, infecties)
uit onderzoek is al gebleken dat mannen die besneden zijn, zelden geslachtziektes of infecties hebben/hadden..
er daarom laten ook steeds meer NIET MOSLIMS zich besnijden..
ik vind het trouwens een rare discussie die jullie thuis voeren... willen jou ooms en tantes hun kids niet besnijden???
berberpareltje
31-05-2009, 18:46
het is verplicht wat er ook gezegt het moet gebeuren
mensen zeggen zo veel maar ga verdiepen in de boeken dan zie je dat het verplicht is
Besnijdenis is een plicht voor de man.
Reden:
- Het essentie van Fitrah (natuurlijke neiging) en een teken van Islam
- Het voltooit de onwankelbare oprechtheid die door Allah swt wordt verordend, toen hij zei:
En Wij gaven hem het goede in deze wereld en in het hiernamaals zal hij tot de rechtvaardigen behoren (AS An-nahl 16:122)
- Het onderscheidt een moslim van een niet moslim
- het is een erkenning van de verbintenis met Allah swt, onderwerping aan Zijn bevelen en acceptatie van Zijn oordeel.
En de belangrijkste gezondheidsredenen zijn, dat het reinheid voortbrengt en de seksuele verlangen matigt. Het is tevens een fysieke voorzorgsmaatregel die vele ziekten helpt vermijden, zoals kanker en incontinentie van urine.
berberpareltje
31-05-2009, 18:50
Ook binnen de Islamitische godsdienst wordt de ingreep toegepast. De Grote Profeet Mohammed is besneden. Hij was het die bepaalde dat alle jongens besneden moeten worden. In de praktijk worden vrijwel alle islamitische jongens besneden, maar binnen de islam verschillen de meningen over de vraag of besnijdenis verplicht is. De Koran schrijft het gebruik niet voor. In de Soenna gebeurt dat wel. In dit geschrift wordt het gebruik wel aanbevolen maar niet verplicht.
berberpareltje
31-05-2009, 18:51
Besnijden om goede Moslim te zijn
Moet ik me laten besnijden om een goede moslim te zijn?Antwoord:
De besnijdenis is een verplichting zolang het niemand van de Islam afschrikt.
De Profeet (vzmh) heeft tegen een nieuwe moslim gezegd: "verwijder je van je haar van ongeloof en laat je besnijden".
Een bevel duidt op een verplichting. Wanneer men echter denkt dat dit de nieuweling afschrikt dan mag men wachten tot hij standvastig is en van zijn geloof houdt. Vervolgens legt men hem de voorschriften betreffende de besnijdenis uit.
Umm_Benjamine
31-05-2009, 19:46
waar heb je die daliels vandaan zuster?
berberpareltje
31-05-2009, 20:12
waar heb je die daliels vandaan zuster?
islam city.nl
:sjans:
Dames en Heren,
Op dit moment hebben we een discussie hier thuis met mijn ooms en tantes. Één van hen beweert dat de besnijdenis niet Fard is maar een Soenna...Hij zegt dat er in de Soenna niet wordt gezegd dat het een verplicht is..
Liefs,
Naseera
Idd
DiepOngelukkig_
31-05-2009, 21:52
Dames en Heren,
Liefs,
Naseera
dat is een lange discussie, daar is onenigheid over tussen de geleerden.
als bvb iemand moslim wordt, is die volgens een groep geleerden niet verplicht zich te laten besnijden
django_de
31-05-2009, 21:59
besnijdenis is een soena moea kada en niet fard
de islaan kent 5 fara ied en daat zit besnijdenis niet bij
1ashahada
2asalataa
3azakata
4sawmoe ramadaan
57azoe lbaytlimanie stata3a ilyhi sabielaa
berberpareltje
31-05-2009, 22:01
besnijdenis is een soena moea kada en niet fard
de islaan kent 5 fara ied en daat zit besnijdenis niet bij
1ashahada
2asalataa
3azakata
4sawmoe ramadaan
57azoe lbaytlimanie stata3a ilyhi sabielaa
dat weten we allemaal maar het is verplicht om het te doen :goedzo:
django_de
31-05-2009, 22:04
dat weten we allemaal maar het is verplicht om het te doen :goedzo:
een soena moe akada is een soort verplichting maar als je het niet doet is het niet strafbaar
net zoals het slachten van de schaap op 3ied al adhaa
berberpareltje
31-05-2009, 22:07
een soena moe akada is een soort verplichting maar als je het niet doet is het niet strafbaar
net zoals het slachten van de schaap op 3ied al adhaa
dat begrijp ik maar het is er nu eenmaal en kan het niet veranderen dus iedereen moet zich er aan houden :goedzo:
django_de
31-05-2009, 22:10
dat begrijp ik maar het is er nu eenmaal en kan het niet veranderen dus iedereen moet zich er aan houden :goedzo:
ja maar je kan niet zeggen dat het een fard is
dus haar oom heeft gelijk het is een soena
de arabieren deden dat al voor de islaam
de profeet was al besneden voordat hij profeet was
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.