Ziyana_Zekia
30-05-2009, 02:06
SALLAMOE ALLAIKOEM BROEDERS EN ZUSTERS..........KENNEN JULLIE MISSCHIEN EEN DOUA3A OF EEN KORAN VERS DIE JE ZUSTER EN BROEDERS KUNNEN HELPEN BIJ HET KRIJGEN VAN KIDS........WE WETEN DAT HET MEKTEB IS........ALS JE EEN PAK MELK WIL HALEN,,,MOET JE EERST GELD HEBBEN,,,OM GELD TE HEBBEN MOET JE ERVOOR WERKEN...HOPELIJK BEGRIJPEN JULLIE WAT IK BEDOEL.........IK KENDE EEN ZUSTER DIE MOEILIJK ZWANGER KON WORDEN MAAR BIJ EEN DOUA3A WERD ZE SOEBHANNALLAH ZWANGER........MAAR BEN DIE DOUA3A VERGETEN HOPELIJK KENNEN JULLIE HEM INSA ALLAH
ALVAST BEDANKT
WA SALLAMOE ALLAIKOEM
oemchaima00
30-05-2009, 03:02
Assalaamoe Alaikoem wa Rahamoe ALlah
Er is een bepaalde le3shoeb uit Saoudie het heet als het goed is " Tal3 annagl"
Het is bewezen dat het vrouwen helpt om zwanger te raken bi idni Allah.
Werkt ook bij mannen.
Verder de volgende tips:
*Veel doe3a doen, met name istigfaar. Allah soebhanahoe wa Ta'ala zegt in de Qoraan alkariem:
"Toen zei ik: 'Vraagt jullie Heer om vergeving: voorwaar, Hij is Vergevingsgezind.
Hij zal dan overvloedige regens over jullie neerzetten. En jullie bezittingen en kinderen vermeerderen en Hij zal jullie tuinen schenken en Hij zal jullie rivieren schenken" ( Soerath: Noeh, Ayyah: 10/12 )
*Veel bidden.
*Weinig tot geen koffie.
*Geen wit suiker (vraag me niet waarom ik heb het van een Dr. of Naturopathic Medicine )
*Flaxseed olie innemen .
*Multivitaminen.
Insha Allaah heb je er wat aan.
Wasalaam,
Oem Chaima
Ziyana_Zekia
30-05-2009, 19:43
sallamoe allaikoem zuster hartelijke dank voor jou reactie.......allah geliek begair insa allah amien
riffia_19
31-05-2009, 17:21
Smeekbeden voor onvruchtbare stellen
Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (islam-qa.com)
Vertaald door AlMutaqqun.tk
Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:
رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien
“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}
Dit is een prachtige doe’a die zeer toepasselijk is in dit geval. Ook gepast is een andere smeekbede van Zakariya:
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’
“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}
Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):
Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wij Hij wil zonder afrekening.”
Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”
Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”
Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”
Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}
In Soerah Maryam zegt Allah (interpretatie van de betekenis):
(Dit is) een vermelding van Barmhartigheid van jouw Heer aan Zijn dienaar Zakariya.
(Gedenkt) toen hij zachtjes zijn smeekbeden tot zijn Heer richtte.
Hij (Zakariya) zei: “O mijn Heer, voorwaar, mijn botten zijn zwak en mijn haar is grijs glanzend, nooit ben ik, O Heer, teleurgesteld geraakt in mijn smeekbeden tot U.
En ik ben bang voor (het ontbreken van) mijn nakomelingen na mij, want mijn vrouw is onvruchtbaar. Dus schenk mij van Uw Zijde een nakomeling.
Die van mij zal erven en van de familie van Ya’qoeb. Mijn Heer, maak hem U welgevallig.”
(Allah zei: ) “O Zakariya, voorwaar, Wij brengen jou de verheugende tijding van een jongen, zijn naam is Yahya. Wij gaven niemand eerder deze naam.”
Hij (Zakariya) zei: “O mijn Heer, voorwaar, hoe kan ik een jongen krijgen terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is? En waarlijk, ik heb een hoge leeftijd bereikt.”
Hij (Allah) zei: “Zo zal het zijn, jouw Heer zegt: het is makkelijk voor Mij en waarlijk, Ik heb jou hiervoor geschapen toen jij niets was.”
Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een Teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw Teken is dat jij gedurende drie nachten niet zult spreken met de mensen, hoewel jij gezond bent.”
Toen kwam hij van de plaats van gebed naar zijn volk en gebaarde hen: “Looft (Allah’s) glorie in de ochtend en de avond.” {Maryam 19:2-11}
In Soerah al-Anbiya’ zegt Allah (interpretatie van de betekenis):
En (gedenkt) Zakariya, toen hij zijn Heer aanriep: “Mijn Heer, laat mij niet aalleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.”
Toen verhoorden Wij hem en Wij schonken hem Yahya en Wij maakten zijn vrouw geschikt (om te baren). Voorwaar, zij wedijveren in goede daden en riepen ons aan, verlangen (naar Onze Genade) en vol ontzag (voor Onze bestraffing). En zij waren nederig tegenover Ons. {Al-Anbiya’ 21:89-90}
Nadenken over het verhaal van Zakariya (alaihi salaam) is erg gunstig voor iemand die onvruchtbaar is. Men kan ook denken aan het verhaal van Ibrahim en zijn vrouw Sarah die door Allah beloond werden voor hun geduld met Ishaq toen Ibrahim erg oud was. Hij kreeg ook een andere zoon, Isma’il. Allah vertelt ons dat Zijn khalil (vriend) zei (interpretatie van de betekenis):
Alle lof zij Allah, die mij Isma’il en Ishaq geschonken heeft, ondanks mijn ouderdom. Voorwaar, mijn Heer verhoort zeker de smeekbeden. {Ibrahim 14:39}
De moslim zou in alle situaties de beschikking van Allah moeten accepteren en er tevreden mee moeten zijn, zelfs als hij onvruchtbaar blijft voor de rest van zijn leven. Het kan zijn dat zijn geduld beter voor hem is dan een kind. Alles wat Allah beschikt heeft wijsheid en een reden erachter en alles is ondergeschikt aan Zijn Wil en Gebod. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
Aan Allah behoort de heerschappij van de hemelen en de aarde. Hij schept wat Hij wil en Hij schenkt meisjes aan wie Hij wil en Hij schenkt jongens aan wie Hij wil.
Of Hij schenkt hun jongens en meisjes. En Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Voorwaar, Hij is Alwetend, Almachtig. {As-Sjoera 42:49-50}
Ziyana_Zekia
31-05-2009, 19:13
sallamoe aalaikoem zuster riffia 19 soekran voor jou en jullie hadiths djazak allah gair
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.