Bekijk originele versie : De weg van de christen!
hicham1976
27-04-2004, 17:03
1 Enkele citaten uit de bijbel
- Vrouwen mogen niet opvallen door sieraden of kleding want zij mogen niet verleiden, en worden slechts zalig door kinderen te baren. (I Timotheus 2: 8-15)
8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen [des] [haars], of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar [wil], dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
- Vrouwen zijn onderworpen aan mannen en mogen niet in het openbaar spreken, noch lessen volgen. (I Korinthiers 14: 34-39)
34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar [bevolen] onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
36 Is het Woord Gods van u uitgegaan? Of is het tot u alleen gekomen?
37 Indien iemand meent een profeet te zijn, of geestelijke, die erkenne, dat, hetgeen ik u schrijf, des Heeren geboden zijn.
38 Maar zo iemand onwetend is, die zij onwetend.
39 Zo dan, broeders, ijvert om te profeteren, en verhindert niet in [vreemde] talen te spreken.
- Als een man met een andere manomgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht. (Leviticus 20: 13)
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
De islam over Aisha (r.a):
Aïsha was de enige maagdelijke vrouw die de Profeet gehuwd heeft.
Omdat zij jong en intelligent was, en bovendien de Profeet vele jaren overleefde, is zij een rijke bron geweest van de overleveringen van de Profeet .
Zij rapporteerde zijn uitspraken en gewoonten en gaf deze door aan groepen moslims.
Aïsha heeft ook de Profeet vergezeld op een aantal tochten en hem en andere op het slagveld verzorgd.
De Profeet heeft zijn laatste dagen bij haar doorgebracht en is in haar armen overleden. Zij heeft nooit kinderen van hem gehad.
2 Enkele barmhartige straffen des oude testament
2.1 Leviticus 20,1-27 (homo’s en de doodstraf volgens de bijbel)
Strafwetten
20
1 De HERE sprak tot Mozes: 2 Tot de Israëlieten zult gij zeggen: Iedere Israëliet en iedere vreemdeling, die in Israël vertoeft, die van zijn kinderen aan de Moloch geeft, zal zeker ter dood gebracht worden: het volk des lands zal hem stenigen. 3 Ook zal Ik mijn aangezicht tegen die man keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien, omdat hij van zijn kinderen aan de Moloch gegeven heeft, om mijn heiligdom te verontreinigen en mijn heilige naam te ontwijden. 4 Indien echter het volk des lands oogluikend toelaat, dat die man van zijn kinderen aan de Moloch geeft en hem niet ter dood brengt, 5 dan zal Ik mijn aangezicht tegen die man en tegen zijn geslacht keren en Ik zal hem en allen die hem in zijn overspelige verering van de Moloch volgen, uit het midden van hun volk uitroeien. 6 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien. 7 Heiligt u dan, en weest heilig, want Ik ben de HERE, uw God.
8 Zo zult gij mijn inzettingen nauwgezet in acht nemen; Ik ben de HERE, die u heilig. 9 Wanneer er iemand is, die zijn vader of zijn moeder vervloekt, die zal zeker ter dood gebracht worden; zijn vader of zijn moeder heeft hij vervloekt, zijn bloedschuld is op hem. 10 En een man, die echtbreuk pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. 11 Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. 12 Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden, schandelijke ontucht hebben zij bedreven, hun bloedschuld is op hen.
13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.
14 Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt – bloedschande is het – met vuur zal men hem en haar verbranden, opdat er geen bloedschande in uw midden zij.
15 Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken. 16 Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. 17 Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte – een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid; de schaamte van zijn zuster heeft hij ontbloot, zijn ongerechtigheid zal hij dragen. 18 Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot – haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk. 19 De schaamte van de zuster uwer moeder en van de zuster uws vaders zult gij niet ontbloten, want dan ontbloot men zijn bloedverwant; hun ongerechtigheid zullen zij dragen. 20 Een man die gemeenschap heeft met zijn tante – de schaamte van zijn oom ontbloot hij; hun zonde zullen zij dragen, kinderloos zullen zij sterven. 21 Een man die de vrouw van zijn broeder neemt – bloedschande is het; de schaamte van zijn broeder heeft hij ontbloot, kinderloos zullen zij zijn.
22 Neemt dan al mijn inzettingen en al mijn verordeningen nauwgezet in acht, opdat het land, waarheen Ik u breng om daarin te wonen, u niet uitspuwe. 23 Wandelt niet naar de inzettingen van het volk, dat Ik voor u uit verdrijf: want al deze dingen hebben zij gedaan, zodat Ik een afschuw van hen gekregen heb. 24 Maar tot u zeide Ik: gij zult hun land in bezit nemen en Ik zal het u geven om het te bezitten, een land vloeiende van melk en honig; Ik ben de HERE, uw God, die u van de andere volken heb afgezonderd. 25 Maakt dan scheiding tussen rein en onrein vee en tussen onreine en reine vogels, opdat gij uzelf niet verfoeilijk maakt door vee en vogels en alles wat op de aarde kruipt, dat Ik u ontzegd heb door het onrein te verklaren. 26 Weest Mij heilig, want heilig ben Ik, de HERE, en Ik heb u afgezonderd van de volken, opdat gij Mij zoudt toebehoren.
27 Wanneer een man of een vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden; stenigen zal men hen, hun bloedschuld is op hen.
Wie is er nu extremistisch!!!!
Sword_of_Islam
27-04-2004, 17:07
Hahahah de weg van de christen, hahaha grappig hahahahahaha je hebt helemaal gelijk broeder.
Maar een christen zegt: je moet dit niet letterlijk nemen of ik leg dit naast me neer bij de moslims noemen ze dat terrorisme en moeten boeken verboden worden.
arabchrstn
27-04-2004, 17:09
code-alarm red... de kopiepeestterroristen slaan weer toe...
Dekking!!!
Sword_of_Islam
27-04-2004, 17:10
Origineel gepost door viroinval
Heb je na het lezen van dit stuk ( heb je het wel gelezen) nog niet door dat dit zich afspeelde in lang vervlogen tijden.
De christen die met zijn tijd meegaat, want ja, tijden veranderen..die houden zich met zulke extremistische dingen niet meer bezig.
Net zomin als terdood veroordeelden niet meer levend verbrand worden, mensen niet meer gegeseld worden, of niet meer gestenigd worden.
Kan helaas niet gezegd worden van islamieten, tevreden zo?
Ja zeker, prostitutie is normaal, zich bezatten is de regel en kinderen moeten zich zo snel mogelijk een vriendje aanschaffen om samen de seksualiteit te ontdekken en tegen dat ze 25 is en een hele collectie vriendjes heeft versleten, en de daarbijbehorende ziektes heeft uitgedeeld, kan ze trouwen als een matras uit de rkingloop winkel.
Zkeer beschaving en meegaan met de tijd.
sidiahmed
27-04-2004, 17:19
Ik dacht dat het stuk ging over het verleden, het zeer verre verleden.
Wat kom jij nou plots aanzeuren met je frustraties. :rolleyes:
Weet jij dn niet dat prostitutie ook bedreven word door islamieten, dat er islamieten zijn die stiekem alcohol drinken en hoererij begaan, enz..enz.
Blijf nou effe gewoon bij het stuk dat zou moeten aantonen dat christenen heden ten dage extremistische daden plegen of extremistisch denken naar aanleiding van iets wat zeer lang geleden geschreven werd in een heel andere tijdsgeest.
Probeer het maar, met wat goede wil zal het je wel lukken. ;)
dat zijn de 'islamieten' die jullie graag hebben. die zolas jullie zijn . waar jullie zich gemakelijk bij voelen omdat ze dezelfde verwerplijke moraal hebben
Sword_of_Islam
27-04-2004, 17:21
Weet jij dn niet dat prostitutie ook bedreven word door islamieten, dat er islamieten zijn die stiekem alcohol drinken en hoererij begaan, enz..enz.
Blijf nou effe gewoon bij het stuk dat zou moeten aantonen dat christenen heden ten dage extremistische daden plegen of extremistisch denken naar aanleiding van iets wat zeer lang geleden geschreven werd in een heel andere tijdsgeest.
Voor de 100ste keer je moet kijken naar de leer zelf en niet naar hoe sommigen het in de praktijk brengen of ben je zo achterlijk?
De islam zelf verbied dat, maar sommigen doen het dat is iets anders dan de wet hier die prostitutie normaal vind en die zelfs een of andere getrouwde wethouder uit amsterdam de prostituees gaat testen of ze wel goed zijn, belachelijk.
Waar zijn jullie toch mee bezig?
Zijn jullie de Bijbel aan het lezen? Dat vind ik heel mooi. Zal ik je nog enkele mooie gedeeltes doorgeven? En als je het niet begrijpt mag je het natuurlijk altijd vragen wat ermee bedoelt wordt. Want een Boek waarvan je de schrijfstijl niet kent, is best moeilijk om te lezen.
Daarom vraag ik ook alles uit de Koran wat ik niet begrijp aan enkele intelligente moslims die ik ken. En ook al ben ik niet zo intelligent, ik weet wel veel van de Bijbel en wil jullie gerust uitleggen hoor.
Maar eerlijk gezegd heb ik bij deze posting meer de indruk dat jullie alles al denken te weten van datgene waar je niets van begrijpt. Maar misschien zie ik dit verkeerd?
Ik heb hier nog enkele mooie stukjes omdat jullie zo geïnteresseerd lijken te zijn.
Romeinen 13 : 8 t/m 13
Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld.
Want dit: Bij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren: en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.
De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet.
En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.
De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.
Romeinen 12 : 9 t/m 20
De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan.
Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande.
Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere.
Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid.
Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet.
Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden.
Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven.
Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen.
Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.
Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.
Oh, ja, weet je wat de Moloch voor een afgod is? Misschien weet jij het wel. Maar ik zal het uitleggen voor degenen die het niet weten. De moloch was een afgodsbeeld waarin vuur werd gestookt. Zijn aanbidders gaven hem kinderen in de armen als offer. Deze kinderen verbranden dan levend. Dat waren de offers die aan Moloch gegeven moesten worden.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze extra informatie. In ieder geval wens ik je veel succes met het lezen van de Bijbel. En als je iets niet begrijpt. Vraag je het maar. (Let wel: geen stiekeme afkraakpogingen, daar antwoord ik niet op, als ik dat denk. en ik ben niet gek, ook al doe ik soms alsof)
Groetjes Perez
Sword_of_Islam
27-04-2004, 18:59
Ok Perez kan je me hetvolgende uitleggen. Volgens het christendom stierf jezus aan het kruis. En toen hij aan het kruis hing riep hij God aan en vroeg hem waarom God hem in de steek heeft gelaten?
Dat vind ik raar, aangezien God jezus nooit in de steek laat, dat een profeet wannhoopt en twijfelt.
Oemel_Nawawi
27-04-2004, 19:53
..Let the Bible Speak Out..
http://www.troid.org/articles/islaamicinfo/Islaamingeneral/letthebiblespeakout/
Oemel_Nawawi
27-04-2004, 20:10
In principe is het niet correct om iemand waar dan ook als een voorbeeld te nemen van wat voor Religie dan ook. Maar helaas, dit is wel de realiteit. Waarom doet men toch zo generaliseren ? Voor mij een bloedserieus vraag..
Khanoussi
27-04-2004, 20:20
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Ja zeker, prostitutie is normaal, zich bezatten is de regel en kinderen moeten zich zo snel mogelijk een vriendje aanschaffen om samen de seksualiteit te ontdekken en tegen dat ze 25 is en een hele collectie vriendjes heeft versleten, en de daarbijbehorende ziektes heeft uitgedeeld, kan ze trouwen als een matras uit de rkingloop winkel.
Zkeer beschaving en meegaan met de tijd.
Je eigen opblazen in de naam van een of ander sprookjesfiguur , is ook heel normaal.
Je vrouw als darth vader over straat laten lopen is ook heel normaal (zie Afghanistan in de Taliban tijd)
Dat vind ik raar, aangezien God jezus nooit in de steek laat, dat een profeet wannhoopt en twijfelt.
Als of de god van de moslims de moslims niet in de steek laat. (Palestina/Israel conflict , aardbevingen Iran & Marokko)
ja dat de nieuwe bijbel door homo,actuers is geschreven is voor mij niet nieuw ,ahahahahahah .lijkt wel op een sprookie ,en de oude bijbel ,ja geen worden voor ,gewoon en stelletje killers
Zo zie je maar dat de bijbel toch meer overeenkomsten heb met de koran als je zelf dacht.
[/quote]In principe is het niet correct om iemand waar dan ook als een voorbeeld te nemen van wat voor Religie dan ook. Maar helaas, dit is wel de realiteit. Waarom doet men toch zo generaliseren ? Voor mij een bloedserieus vraag..[/quote]
Omdat er nog genoeg fundis rondlopen die zeggen dat hun geloof het enigste juiste is (bij de islam wat meer dan bij bv het christendom) en alles wat niet volgens hun geloof leeft is fout en gaat naar de hel.
2 oplossingen:
1. Hef elk geloof op
2. Herschrijf de bijbel en/of koran en haal de dingen die niet meer van deze tijd zijn er uit.
Heb je de rest wat ik heb geschreven ook gelezen?
Want ik weet gewoonweg zeker dat je dit niet in de Bijbel hebt gelezen, maar in een boek waarin alle schijnbare tegenstrijdigheden uit de Bijbel zijn opgeschreven. En dat vind ik nu niet leuk. Waarschijnlijk heb je de laatste zin die tussen haakjes stond vergeten te lezen. Nogmaals mijn vraag: Waar ben je in vredesnaam mee bezig?
Een wedstrijdje; islam is beter dan christendom?
Maar oke ik zal je op deze vraag antwoorden.
Jezus is inderdaad aan het kruis gestorven. Dit staat beschreven in Mattheus 27, in Markus 15, Lukas 23, Johannus 19 en dit is al voorspeld in Jesaja 53.
Tijdens dat Jezus aan het kruis hing is er 3 uur donkerheid over de aarde geweest. En dit middenop de dag. Dit was een teken van de grote beproeving die Jezus wilde doorstaan.
Jezus was op dat moment God èn Mens. Hij kon van het kruis afkomen als Hij dat wilde, maar Hij wilde niet. Maar als Mens voelde Hij ook als Mens. En Hij voelde nog sterker, want dit was niet een gewone doodstrijd, maar dit was een strijd met de satan. Een strijd zoals deze al was voorzegt in Genesis 3 :15, waar de mens verdreven wordt uit het paradijs. En waar God zegt: "Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw. En tussen uw zaad en tussen haar zaad. En datzelve zal u den kop vermorzelen en gij zult het den verzenen vermorzelen." Satan lijkt hier te winnen. Want het is gelukt. Ze hebben de Messias gekruisigt en Hij gaat sterven. De satan viert feest. Maar toch overwint Jezus deze strijd. Maar Hij moet deze strijd helemaal alleen aangaan. Zelfs God de Vader zal Hem hier niet bij helpen. En daarom roept Hij vlak voor Zijn sterven uit: "Eloi, Eloi, lama sabachtani" = "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten." En vlak daarna zei Hij: "Het is volbracht." En toen gebeurden er zoveel tekenen dat ook de Romeinse hoofdman over honderd zei:"Waarlijk, deze Mens was Gods Zoon." Let op, dit zei een ongelovige.
In Mattheus 26 : 36 t/m 46, Markus 14 : 32 t/m 42 en
Lukas 22 : 39 t/m 46 kun je ook al lezen van deze beproeving van Jezus. Daar kun je lezen dat Hij alles wist wat er zou gebeuren en Hij had het er moeilijk mee maar ook wilde Hij het doen. Omdat Hij zoveel van ons houdt.
Kun jij dat begrijpen? Kan ik dat begrijpen? Waarom moest het op deze manier?
God heeft het zo gewild. En Hij is zoveel wijzer dan ons. Ik kan proberen je een beetje uit te leggen. Maar deze dingen zijn zo mooi en wonderlijk, dat ik ze ook niet helemaal ten volle kan begrijpen. Maar ik weet dat God zo oneindig veel wijzer is dan ons. Gewoon niet te vergelijken eigenlijk. En daarom vertrouw ik op Hem en vraag ik aan Hem om me te leren wat ik leren moet. En me te brengen waar ik zijn moet. En me te leren doen wat ik doen moet en met de juiste beweegredenen.
Een kind hoeft ook niet alles te weten en te begrijpen wat de volwassenen doen en weten. Een volwassene legt het vereenvoudigt uit. En dat is voor dat kind voldoende. Z'n verstand reikt namelijk nog niet verder.
Ik wil je dus best verder proberen uit te leggen. Maar het begrip ervan kan ik je niet geven, dat kan alleen God.
Maar lees ook eens Jesaja 53 hierover. Hierin wordt dit allemaal voorzegt. En ook hoe Jezus deze straf zou dragen en ook dat het is om onze overtredingen enz. Echt de moeite waard om erbij te lezen. Voor een beter begrip. Maar ik geef toe, de taal is niet makkelijk te begrijpen, want het is heel diep en rijk. Niet als een gewoon leesboek.
Maar succes ermee. Groetjes Perez
AL_ZAWAHIRI
27-04-2004, 20:59
Heb je na het lezen van dit stuk ( heb je het wel gelezen) nog niet door dat dit zich afspeelde in lang vervlogen tijden.
De christen die met zijn tijd meegaat, want ja, tijden veranderen..die houden zich met zulke extremistische dingen niet meer bezig.
Net zomin als terdood veroordeelden niet meer levend verbrand worden, mensen niet meer gegeseld worden, of niet meer gestenigd worden.
Kan helaas niet gezegd worden van islamieten, tevreden zo?
Weer iemand die niet weet waar die het over heeft. Je moet even terug lezen wat je schrijft. De christenen die met de tijd mee gaan. En ja de tijden veranderen maar wil je ook beweren dat religies veranderen .Je kan beter zeggen de christenen/mensen veranderen in ongelovige.Zelfs aan hun eigen godsdienst blijven ze niet trouw. Als ik jou mag analyseren.
Want je bent gelovig en de bijbel is jouw leiddraad of je gaat met de tijd mee en word langzaam ongelovig.
Of is er volgens jou een tussen weg?
Kan me niet voorstellen.
En betreft de islamieten die volgens jou niet met de tijd meegaan.
Die houden zich vast aan hun godsdienst in originele vorm.
Want de islam is voor de hele mensheid en toepasbaar in elke plaats en tijd. Of het nu in het jaar 800 is of 2004 de islam is de islam. Er is geen aanpassing aan de tijd of plaats.Het is duidelijk hoe de islam over alle dingen denkt, en dat gaan wij niet veranderen om bij de niet of anders gelovige een wit voetje te halen. Dat moet je echt niet verwachten van de moslims, want als men dat gaat verwachten van de moslims dan begeeft men zich op glad ijs.
Sword_of_Islam
27-04-2004, 21:19
Origineel gepost door Khanoussi
[B]Je eigen opblazen in de naam van een of ander sprookjesfiguur , is ook heel normaal.
Je vrouw als darth vader over straat laten lopen is ook heel normaal (zie Afghanistan in de Taliban tijd)
Als of de god van de moslims de moslims niet in de steek laat. (Palestina/Israel conflict , aardbevingen Iran & Marokko)
Je eigen opblazen, dat staat nergens in de wetten van de islam, prostitutie daarentegen, staat in de wet .
Ik heb het over een profeet, Jezus en niet over zomaar gewone mensen. De mensen zondigen en negeren de wetten van het geloof, een profeet is niet zomaar een mens, maar een voorbeeld.
Sword_of_Islam
27-04-2004, 21:26
Origineel gepost door Perez
Heb je de rest wat ik heb geschreven ook gelezen?
Want ik weet gewoonweg zeker dat je dit niet in de Bijbel hebt gelezen, maar in een boek waarin alle schijnbare tegenstrijdigheden uit de Bijbel zijn opgeschreven. En dat vind ik nu niet leuk. Waarschijnlijk heb je de laatste zin die tussen haakjes stond vergeten te lezen. Nogmaals mijn vraag: Waar ben je in vredesnaam mee bezig?
Een wedstrijdje; islam is beter dan christendom?
Maar oke ik zal je op deze vraag antwoorden.
Jezus is inderdaad aan het kruis gestorven. Dit staat beschreven in Mattheus 27, in Markus 15, Lukas 23, Johannus 19 en dit is al voorspeld in Jesaja 53.
Tijdens dat Jezus aan het kruis hing is er 3 uur donkerheid over de aarde geweest. En dit middenop de dag. Dit was een teken van de grote beproeving die Jezus wilde doorstaan.
Jezus was op dat moment God èn Mens. Hij kon van het kruis afkomen als Hij dat wilde, maar Hij wilde niet. Maar als Mens voelde Hij ook als Mens. En Hij voelde nog sterker, want dit was niet een gewone doodstrijd, maar dit was een strijd met de satan. Een strijd zoals deze al was voorzegt in Genesis 3 :15, waar de mens verdreven wordt uit het paradijs. En waar God zegt: "Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw. En tussen uw zaad en tussen haar zaad. En datzelve zal u den kop vermorzelen en gij zult het den verzenen vermorzelen." Satan lijkt hier te winnen. Want het is gelukt. Ze hebben de Messias gekruisigt en Hij gaat sterven. De satan viert feest. Maar toch overwint Jezus deze strijd. Maar Hij moet deze strijd helemaal alleen aangaan. Zelfs God de Vader zal Hem hier niet bij helpen. En daarom roept Hij vlak voor Zijn sterven uit: "Eloi, Eloi, lama sabachtani" = "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten." En vlak daarna zei Hij: "Het is volbracht." En toen gebeurden er zoveel tekenen dat ook de Romeinse hoofdman over honderd zei:"Waarlijk, deze Mens was Gods Zoon." Let op, dit zei een ongelovige.
In Mattheus 26 : 36 t/m 46, Markus 14 : 32 t/m 42 en
Lukas 22 : 39 t/m 46 kun je ook al lezen van deze beproeving van Jezus. Daar kun je lezen dat Hij alles wist wat er zou gebeuren en Hij had het er moeilijk mee maar ook wilde Hij het doen. Omdat Hij zoveel van ons houdt.
Kun jij dat begrijpen? Kan ik dat begrijpen? Waarom moest het op deze manier?
God heeft het zo gewild. En Hij is zoveel wijzer dan ons. Ik kan proberen je een beetje uit te leggen. Maar deze dingen zijn zo mooi en wonderlijk, dat ik ze ook niet helemaal ten volle kan begrijpen. Maar ik weet dat God zo oneindig veel wijzer is dan ons. Gewoon niet te vergelijken eigenlijk. En daarom vertrouw ik op Hem en vraag ik aan Hem om me te leren wat ik leren moet. En me te brengen waar ik zijn moet. En me te leren doen wat ik doen moet en met de juiste beweegredenen.
Een kind hoeft ook niet alles te weten en te begrijpen wat de volwassenen doen en weten. Een volwassene legt het vereenvoudigt uit. En dat is voor dat kind voldoende. Z'n verstand reikt namelijk nog niet verder.
Ik wil je dus best verder proberen uit te leggen. Maar het begrip ervan kan ik je niet geven, dat kan alleen God.
Maar lees ook eens Jesaja 53 hierover. Hierin wordt dit allemaal voorzegt. En ook hoe Jezus deze straf zou dragen en ook dat het is om onze overtredingen enz. Echt de moeite waard om erbij te lezen. Voor een beter begrip. Maar ik geef toe, de taal is niet makkelijk te begrijpen, want het is heel diep en rijk. Niet als een gewoon leesboek.
Maar succes ermee. Groetjes Perez
Ik heb het én in de Bijbel gelezen én in de film gzien, dus let op met vooroordelen en kwade vermoedens, dat ook niet mag volgens de Bijbel, dacht ik zo.
Jij ziet blijkbaar alles in als een wedstrijdje.
Over de figuur van Jezus is weinig bekend, Paulus is de eigenlijke stichter van het Christendom. Dit is een feit dat wetenschappelijk is bewezen, dus als iemand iets vermeld hoef je hem/haar er niet op aan te vallen, die ene keer dat jij erover wordt aangesproken, terwijl moslims zich overal moeten verantwoorden over leugens en verzinsels.
Van tolerantie gesproken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.