Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voetbal quiz deel 2. Europe.

Sellatin
27-04-2004, 03:45

Hallo, jongens en meisjes. Onlangs lanceerde Atlas-Lion hier een voetbal quiz. Best leuk om dat eens te doen. Maar Atlas-lion beweerde aan de hand van zijn eigen in elkaar Gezette quiz dat hij het meest van voetbal afweet. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Vooral omdat je dat niet aan de hand van een quiz kan bepalen, en ook omdat het een quiz was die hij zelf in elkaar had gezet en het dus logisch is dat ie al de antwoorden weet. En de vragen hadden vooral betrekking tot het afrikaans voetbal. Ik durf te zeggen dat ik minstens zoveel weet, en ik ben bijna zeker wel meer weet als meneer atlas-lion. Ik zet hierbij dus een nieuwe quiz neer, met vragen die meer betrekking hebben tot het Europees en algemeen internationaal voetbaal, zodat ook de mensen die meer getrouwd zijn met het Europees voetbal de vragen kunnen beantwoorden. Er zullen ook vragen over voetbal gebeurtenissen uit het verre verleden bij zitten. De vragen zullen veel details bevatten zodat het moeilijker word om de vragen te beantwoorden met behulp van internet. Maar de echte voetbal kenner en liefhebber zal sportief genoeg zijn om de vragen uit zichzelf te beantwoorden. Vraag1: In 1930 werd voor het eerst een wereld kampioenschap voetbal georganiseerd. - Wie was het Gastland? - Welk twee landen speelde de finale? - Welk land won de finale? - Wat was de uitslag in die finale? - In welk stad werd de finale gespeeld.? Vraag2: In 1966 werd het WK gewonnen door Engeland door in de finale West-Duitsland te verslaan met 4-2. -Wie was het gastland van dit toernooi? -Geof Hurst scoorde in die finale 3x voor Engeland. Wie maakte het andere Engelse doelpunt? -Wat was er zo omstreden aan de het 2e doelpunt van Geof Hurst ? Vraag3: In het Europees Voetbal Seizoen 1995/96 Haalde Ajax voor de 2e keer achter elkaar de finale van de Champions leuge. Ajax verloor deze finale van Juventus. Deze finale werd beslist na het nemen van strafschoppen. -De stand na de reguliere speeltijd was 1-1. wie scoorde er voor Juventus de 1-0? -En wie scoorde voor Ajax de gelijkmaker? -De wedstrijd moest dus beslist worden na het nemen van straf schoppen. Ajax nam in totaal 4 strafschoppen en schoot daarvan 2x mis. De 1e werd gemist door Edgar Davinds. Welke Ajax speler miste de andere strafschop? -In welk Europees Hoofdstad werd deze finale gespeeld? Vraag4: In 1974 stond Nederland in de finale van het WK in West-Duitsland. Nederland verloor deze finale met 2-1. - Voor Nederland scoorde Johan Neeskens 0-1 uit een strafschop. De West-duitsers maakte 1-1, eveneens uit een strafschop. Wie benutte deze strafschop voor de West-Duitsers? - Wie scoorde de 2-1 voor de West-Duitsers? - Tegen wie speelde Nederland zijn 1e wedstrijd tijdens het WK 74 en wat was de uitslag? Vraag5: In de Nederlandse competitie van het seizoen 1996/96 werd Ajax landskampioen. -In dit seizoen werd Ajax in de Amstelcup verassend uitgeschakeld door een club uit de eerste divisie. Door welk club werd Ajax uitgeschakeld, en wat was de uitslag van die wedstrijd? -Wie won de amstel cup in dit seizoen? -Een seizoen later, dus 1996/97 werd Ajax in de amstelcup wederom uitgeschakeld door een club uit de eerste divisie. Door welk club werd Ajax toen uitgeschakeld en wat was de uitslag in die wedstrijd? Veel succes.

hicham41
27-04-2004, 09:36
Leuke vragen. Alleen niet echt moeilijk hoor. Hier zijn de antwoorden. Vraag 1 -Uruguay -Uruguay - Argentiniƫ uitslag 4-2 -Montevideo Vraag 2 -Engeland -Peters, Was de bal over de lijn of niet? Na bijna 40 jaar praat men er nog over Vraag 3 -Ravanelli 1-0 Litmanen 1-1 - Silooy mist penalty - Rome Vraag 4 - Breitner 1-1 Muller 2-1 - Nederland - Uruguay 2-0 Vraag 5 - Cambuur 2-0 - PSV - Heracles 1-0

luisvuitton
27-04-2004, 10:08
Origineel gepost door hicham41 Leuke vragen. Alleen niet echt moeilijk hoor. Hier zijn de antwoorden. Vraag 1 -Uruguay -Uruguay - Argentiniƫ uitslag 4-2 -Montevideo Vraag 2 -Engeland -Peters, Was de bal over de lijn of niet? Na bijna 40 jaar praat men er nog over Vraag 3 -Ravanelli 1-0 Litmanen 1-1 - Silooy mist penalty - Rome Vraag 4 - Breitner 1-1 Muller 2-1 - Nederland - Uruguay 2-0 Vraag 5 - Cambuur 2-0 - PSV - Heracles 1-0 eindelijk iemand die vragen heeft over europees voetbal en damn hicham netjes hoor, ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen vraag 3 en 5 wist en als ik hard had nagedacht vraag 4 ook, maar netjes hoor :goedzo:

Sellatin
27-04-2004, 14:55
ik ben onder de indruk hicham, je gaat waarschijnlijk al lang mee, zeer goed.

Dunyaa
28-04-2004, 00:08

moeilijk hoor!!!!

Sellatin
28-04-2004, 01:51
Origineel gepost door younes80 man man deze vragen zijn allemaal op te zoeken daarom zet ik er zoveel details bij , om het zoeken via internet te ontmoedigen. maar het is helaas niet te controleren .

hayete
28-04-2004, 10:06
Wanneer Gaat Deze Strijd Stoppen :rolleyes:

appie_naffie
26-05-2004, 23:39
wat je er ook bij zet het is allemaal op te zoeken

mocro_casa4life
02-06-2004, 19:07
ewa zidna shie vrage

ShowMaster7
02-06-2004, 19:09
Vraag 1 -Uruguay -Uruguay - Argentiniƫ uitslag 4-2 -Montevideo Vraag 2 -Engeland -Peters, Was de bal over de lijn of niet? Na bijna 40 jaar praat men er nog over Vraag 3 -Ravanelli 1-0 Litmanen 1-1 - Silooy mist penalty - Rome Vraag 4 - Breitner 1-1 Muller 2-1 - Nederland - Uruguay 2-0 Vraag 5 - Cambuur 2-0 - PSV - Heracles 1-0

Sellatin
03-06-2004, 01:10
showmaster..leuk ..eve de antwoorden van hicham41 overnemen

sweetlady-casa
03-06-2004, 01:15
Nog andere vragen?