Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam overal (ten onrechte) bij betrekken

SweetxAngel
26-04-2004, 20:54

Ej ik vraag me echt af wat sommige leden hier op het forum wel niet denken. Ze betrekken bij elke discussie zogenaamd de Islam bij ,en dan wat het ergste is van alles, geven ze de verkeerde informatie.. wat proberen jullie nou ..laten zien dat jullie veel weten ( wat bij de meeste niet eens zo is).. kom op nouuu mannn gebruik de islam op een juiste manier, als je het toch wilt gebruiken..vertel geen non-sense..en de mensen die dan om advies vragen weten heussss wel dat een vriend bv niet toegestaan is ..dus dan vind ik het vreemd als iemand gelijk gaat zeggen ja haram relatie mag niet..psss denk je nou echt dat die gene dat niet weet :rolleyes:

greeneyedbeauty
26-04-2004, 21:05
Als diegene het weet.........waarom doet die persoon het dan? :confused: Is alleen maar erger dan dat die persoon het niet weet! Sorry, maar ik noem dat geen nonsense, tis nonsens dat zij of hij een haramrelatie is aangegaan. Heb je het trouwens alleen over de vriend/ vriendinnetjes topics of ook andere? BY THE WAY: je zegt dat ze bij elke discussie de islam betrekken, maar...............ik begrijp nog steeds niet wat daar verkeerd aan is :confused: Leg me dat eens ff uit, want wat ik heb geleerd is dat je islam OVERAL bij moet betrekken! Je zegt ook: gebruik Islam op de juiste manier.............wat is die manier dan? PS: Voel je niet aangevallen, ik begrijp je alleen niet!

zine_el_arbi
26-04-2004, 21:05
jah en :rolleyes:

zine_el_arbi
26-04-2004, 21:14
Ej ik vraag me echt af wat sommige leden hier op het forum wel niet denken. Ze betrekken bij elke discussie zogenaamd de Islam bij ,en dan wat het ergste is van alles, geven ze de verkeerde informatie.. wat proberen jullie nou ..laten zien dat jullie veel weten ( wat bij de meeste niet eens zo is).. kom op nouuu mannn gebruik de islam op een juiste manier, als je het toch wilt gebruiken..vertel geen non-sense..en de mensen die dan om advies vragen weten heussss wel dat een vriend bv niet toegestaan is ..dus dan vind ik het vreemd als iemand gelijk gaat zeggen ja haram relatie mag niet..psss denk je nou echt dat die gene dat niet weet Wat is Nonsense dan? Dat het niet toegestaan is om een vriend te hebben?Nou meid..volgens mij maak jij je eigen regels Ofso Want jij ben de gene die hier Nonsense praat :rolleyes: En trouwens een ieder hier mag reageren waneer ie daar zin in heeft , en als hij/zij de Islam daarbij wilt betrekken dan doet ie dat lekker ;) hey toedeloe :zwaai:

Humorloos
27-04-2004, 10:39

Als iemand jou verteld wat het goede is, de weg van de Islam dan begin je meteen te janken dat iemand oordeelt of iemand jou niet kent. Als iemand het prima vindt wat je doet en zegt dat je verder moet gaan met je zonde dan oordeelt iemand niet en kent iemand jou wel. Meid, als je zo denkt ben je verblindt door de sjaaitan.

SweetxAngel
27-04-2004, 19:04
natuurlijk is het goed om de islam overal bij te betrekken..maar als iemand van zich zelf weet dat hij/zij verkeerd bezig is..hoeven anderen die gene niet de les te lezen..op zo een manier van 'kijk ik weet alles over de islam ik lees jou de les maar zelf doe ik precies het zelfde' en ik doelde niet alleen op topics van vriendjes vriendinnetjes dat gaf ik maar als een vb..

SweetxAngel
27-04-2004, 19:07
Origineel gepost door Humorloos Als iemand jou verteld wat het goede is, de weg van de Islam dan begin je meteen te janken dat iemand oordeelt of iemand jou niet kent. Als iemand het prima vindt wat je doet en zegt dat je verder moet gaan met je zonde dan oordeelt iemand niet en kent iemand jou wel. Meid, als je zo denkt ben je verblindt door de sjaaitan. niemand hoeft mij te vertellen wat het goede is..dat weet ik zelf ook..naar mijn inziens dan..maar als ik van me zelf weet dat ik geen PERFECTE en ideale moslim vrouw ben ga ik niet wijs doen bij anderen en zeggen wat wel en niet mag..teneerste het overgrote deel weet het zelf al en ten tweede zullen zij het ook inzien..fouten zijn er om van te leren..en als ik ga zeggen dat dit en dat haraam is..denk je nou echt dat ze er baat bij hebben..gaan precies de zelfde route verder..

Najib26
27-04-2004, 20:18
De profeet (vzmh) heeft gezegd: "Wie van jullie iets ziet wat niet toegestaan is, moet het met zijn hand veranderen. En als hij daaartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is dan met zijn hart. Dit laatste is echter de zwakste vorm van geloof." (Moeslim)

Crazy_Yas
27-04-2004, 23:38
als je iemand aanmoedigd om vooral lekker door te zondigen ben je de toffe meid en krijg je een bedankje en nog een :blauwkus: ook. Wil je iemand behoeden voor het slechte dan ben je een "heilige" of een saaie trut . er word dan gezegd ja dat weet ik ook wel en krijg je nog een :rolleyes: ook Als je het goede zelf weet handel er dan naar anders ben je een dief van je eigen welzijn:maf2:

Cicatrice
27-04-2004, 23:48
owjah, als dit hele forum hemelse wijsheid in pacht zou hebben dan wil ik liever mn spullen pakken en naar de hel! heb het al een miljoen keer gezegd en blijf het herhalen: het is oh zo makkelijk om te zien van een ander wat hij/zij allemaal wel niet verkeerd doet, en ook zo 'leuk' vaak om te zien dat iedereen feilbaar is...maar vaak vergeten ze daarmee dat ze dat zelf ook zijn. Het gaat er niet om, dat het slecht is advies te geven: is juist goed :goedzo:...maar dat geMOET dat MOET er eens een keertje uit hierzo volgens mij als er eens een keer een andere toon wordt aangeslagen ipv die van 'hel en verdoemenis in het verschiet' dat je dan evengoed een dikke :kus: voor het advies krijgt! en het gaat er niet om dat je het daardoor anders moet verwoorden, en niet zo op de manier die je bent gewend; maar bij het overbrengen van een boodschap moet men zich het volgende afvragen "de manier hoe ik het breng, komt het gewenste resultaat wat ik voor diegene in mn achterhoofd heb uit?'" Hoe harder de woorden, des te harder mensen zich de rug zullen toekeren van een goedbedoeld advies, want goede bedoelingen pakken niet altijd goed uit :zwaai:

Crazy_Yas
28-04-2004, 09:53
Origineel gepost door Cicatrice owjah, als dit hele forum hemelse wijsheid in pacht zou hebben dan wil ik liever mn spullen pakken en naar de hel! heb het al een miljoen keer gezegd en blijf het herhalen: het is oh zo makkelijk om te zien van een ander wat hij/zij allemaal wel niet verkeerd doet, en ook zo 'leuk' vaak om te zien dat iedereen feilbaar is...maar vaak vergeten ze daarmee dat ze dat zelf ook zijn. Het gaat er niet om, dat het slecht is advies te geven: is juist goed :goedzo:...maar dat geMOET dat MOET er eens een keertje uit hierzo volgens mij als er eens een keer een andere toon wordt aangeslagen ipv die van 'hel en verdoemenis in het verschiet' dat je dan evengoed een dikke :kus: voor het advies krijgt! en het gaat er niet om dat je het daardoor anders moet verwoorden, en niet zo op de manier die je bent gewend; maar bij het overbrengen van een boodschap moet men zich het volgende afvragen "de manier hoe ik het breng, komt het gewenste resultaat wat ik voor diegene in mn achterhoofd heb uit?'" Hoe harder de woorden, des te harder mensen zich de rug zullen toekeren van een goedbedoeld advies, want goede bedoelingen pakken niet altijd goed uit :zwaai: daar heb je zeker gelijk in dat het gaat om de manier waarop iemand iets brengt, en niet meteen dreigen met de hel want daar bereik je echt niks mee Hikmah is the keyword. Een persoon zijn voorbeeld is zoveel malen krachtiger dan alleen zijn woorden. Als we iemand vragen om iets te doen, moeten wij het zelf ook doen, en dus nooit aan iemand iets vragen te doen wat we zelf ook niet doen. Wees er altijd zeker van dat je daden en je woorden hetzelfde zijn.

SweetxAngel
28-04-2004, 16:10
Origineel gepost door Cicatrice owjah, als dit hele forum hemelse wijsheid in pacht zou hebben dan wil ik liever mn spullen pakken en naar de hel! heb het al een miljoen keer gezegd en blijf het herhalen: het is oh zo makkelijk om te zien van een ander wat hij/zij allemaal wel niet verkeerd doet, en ook zo 'leuk' vaak om te zien dat iedereen feilbaar is...maar vaak vergeten ze daarmee dat ze dat zelf ook zijn. Het gaat er niet om, dat het slecht is advies te geven: is juist goed :goedzo:...maar dat geMOET dat MOET er eens een keertje uit hierzo volgens mij als er eens een keer een andere toon wordt aangeslagen ipv die van 'hel en verdoemenis in het verschiet' dat je dan evengoed een dikke :kus: voor het advies krijgt! en het gaat er niet om dat je het daardoor anders moet verwoorden, en niet zo op de manier die je bent gewend; maar bij het overbrengen van een boodschap moet men zich het volgende afvragen "de manier hoe ik het breng, komt het gewenste resultaat wat ik voor diegene in mn achterhoofd heb uit?'" Hoe harder de woorden, des te harder mensen zich de rug zullen toekeren van een goedbedoeld advies, want goede bedoelingen pakken niet altijd goed uit :zwaai: kijk aaaan :goedzo: iemand die het begrijpt...dat is precies wat ik ook bedoel alleen ik kon het niet zo goed onder woorden brengen..wat jij dus wel hebt gedaan.. met slechte gebruik van de islam bedoelde ik dus dat iemand wat zegt..bv ''dat is haraam en je zal er voor boeten'' en daar blijft het ook bij..niet eens uitleg van waarom iets haraam is of een goed advies maar zulke commentaar.. als iemand je alles haar fijn uitlegt van kijk dat is haaraam omdat zus en zo..jan en alleman....dan is de kans heeeel groot dat iemand er inderdaad ook wat opsteekt..maar het punt is dat heel velen zelf ook niet weten waarom het haraam is maar toch bij anderen verhalen aan het oor gaan naaien...dat bedoelde ik ook met non-sense verhalen..geen juiste info verstrekken.. :)

SweetxAngel
28-04-2004, 16:18
OOh ja...er is onlangs een topic geopend door 'Humorloos' titel: 'zet hier waarom een relatie haraam is ' en heel veel meiden zeggen dan kijk in de Koraan met andere woorden wij weten het niet.. ( zo komt het over bij mij dan ) terwijl ik durf te wedden dat als die meiden een topic lezen over een relatie dat ze automatisch zullen zeggen ''relatie is haraam hoor'' maar de achterliggende gedachte is.. '' ik weet zelf ook niet waarom'' dat bedoel ik dan met anderen de les lezen terwijl ze zelf ook niet weten hoe /wat /waarom.... Probeer niemand aan te vallen maar het valt me gewoon op :)