Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Chronisch vermoeidheidssyndroom

Magrebia
26-05-2009, 13:48

Is er iemand die dit heeft of iemand in de nabije omgeving kent die het heeft? Ik heb het niet over bloedarmoede / ijzertekort ... maar echt de ziekte

Tazia20
26-05-2009, 16:40
Ik heb zelf de ziekte van pfeiffer, ook een moeheidssyndroom. Alleen is het niet echt chronisch. Soms gaat het na een paar weken over, bij anderen na een paar maanden of zelfs jaren.. Het is geen pretje.

tawheed
26-05-2009, 16:50
Salamoe 3aleikom meid, Hoe zijn ze erachter gekomen dat je chronische vermoeidheid syndroom hebt wat voor onderzoeken hebben ze gedaan, Ik ben ook al jaren heel erg moe maar ze kunnen de reden niet achter halen, ik hoop inscha allah van je te horen.

Tazia20
26-05-2009, 17:03
Salamoe 3aleikom meid, Hoe zijn ze erachter gekomen dat je chronische vermoeidheid syndroom hebt wat voor onderzoeken hebben ze gedaan, Ik ben ook al jaren heel erg moe maar ze kunnen de reden niet achter halen, ik hoop inscha allah van je te horen. wa3alaikom salaam, Ik denk niet dat je reactie voor mij was bedoeld maar voor de ts. Je kan er achter komen dmv bloed prikken. Ben je geprikt op de ziekte van pfeiffer?

youssra.el
26-05-2009, 18:44

Is er iemand die dit heeft of iemand in de nabije omgeving kent die het heeft? Ik heb het niet over bloedarmoede / ijzertekort ... maar echt de ziekte ikke

Magrebia
27-05-2009, 10:08
Salamoe 3aleikom meid, Hoe zijn ze erachter gekomen dat je chronische vermoeidheid syndroom hebt wat voor onderzoeken hebben ze gedaan, Ik ben ook al jaren heel erg moe maar ze kunnen de reden niet achter halen, ik hoop inscha allah van je te horen. Ik ben de laatste 3 jaar heel erg vermoeid, het wordt ook steeds erger. Probleem is dat ik ook veel spierpijnen heb die ook steeds erger worden. Ik kan ook geen inspanning doen zonder dat ik er 2à3 dagen echt last van heb . Ze hebben me voor echt alles onderzocht, maar kunnen niets vinden.. Mijn bloedonderzoek is goed, reuma heb ik niet dus begon de dokter erover dat hij er al een tijdje aan twijfelde of het niet het chronisch vermoeidheidssyndroom is. Maandag zat ik weer bij hem voor onderzoeken en hij zei dat hij bijna zeker van was dat ik het heb.

Magrebia
27-05-2009, 10:09
ikke Kan je mij er wat meer info over geven? welke symptomen heb je, bestaat er medicatie tegen,...

youssra.el
27-05-2009, 10:15
Kan je mij er wat meer info over geven? welke symptomen heb je, bestaat er medicatie tegen,... hetzelfde verhaal, alles is onderzocht en alles is goed. De huisarts zei dat hij dacht aan chronisch vermoeidheid. Luister naar je lichaam en leer er mee leven zei hij.

Magrebia
27-05-2009, 10:38
hetzelfde verhaal, alles is onderzocht en alles is goed. De huisarts zei dat hij dacht aan chronisch vermoeidheid. Luister naar je lichaam en leer er mee leven zei hij. Bij mij zei hij ook dat ik gewoon mijn leven moet reoganiseren, meer rust als ik aanvoel dat het niet gaat,... ik heb het zelfs met mn baas er gisteren over gehad om eventueel parttime te gaan werken. Wat het grootste probleem is bij mij zijn de spierpijnen, ook heb ik constant het gevoel dat ik mijn spieren 'ga overrekken' als je begrijpt wat ik bedoel het is in ieder geval niet gemakkelijk om mee te leven... maar alhamdoulilah

youssra.el
27-05-2009, 10:41
Bij mij zei hij ook dat ik gewoon mijn leven moet reoganiseren, meer rust als ik aanvoel dat het niet gaat,... ik heb het zelfs met mn baas er gisteren over gehad om eventueel parttime te gaan werken. Wat het grootste probleem is bij mij zijn de spierpijnen, ook heb ik constant het gevoel dat ik mijn spieren 'ga overrekken' als je begrijpt wat ik bedoel het is in ieder geval niet gemakkelijk om mee te leven... maar alhamdoulilah Heb je misschien niet fibromyalgie?

Magrebia
27-05-2009, 10:42
Heb je misschien niet fibromyalgie? wat is dat? wat is het verschil met cvs dan?

youssra.el
27-05-2009, 10:46
wat is dat? wat is het verschil met cvs dan? Effe opgezocht voor je: Wat is Fibromyalgie? Miljoenen mensen wereldwijd lijden aan fibromyalgie, een aandoening die gepaard gaat met chronische pijnen. Deze aandoening komt veel voor onder vrouwen in de leeftijd van 20 tot 60 jaar. Zij ervaren chronische pijn, stijfheid van de spieren, extreme vermoeidheid, gespannenheid en hoofdpijn die lijkt op migraine.

Magrebia
27-05-2009, 11:09
dank je, ja daar lijkt het inderdaad op. ik weet het ook niet meer, ik heb nu de indruk dat de dokter de diagnose heeft gesteld maar er verder ook niet iets aan gaat doen en dat verontrust me ook want kheb zoveel vragen en daar krijg ik geen antwoord op.